غده پروستات

اگر مردی در اواسط سنین عمر شکایت از بیدار شدن شب برای ادرار کردن و شکایاتی از آغاز یا اتمام ادرار کردن داشت، به احتمال قوی مبتلا به بزرگی پروستات و یا مبتلا به عفونت پروستات، کلیه و مثانه شده است.

بزرگ شدن پروستات سبب فشار بر روی مجاری ادرار می گردد و ادرار کردن را مشکل می کند. امروزه بعضی از متخصصان بیماری های پروستات بر این باورند که بزرگی پروستات بستگی به بیماری دیابت و چاقی دارد. زیرا این بیماری هم دارای عوارض تورم و هم رادیکال های آزاد زیادی می باشد که هر دو باعث بزرگ شدن پروستات و سرطان پروستات می گردند و سبب مرگ بیشتر مردان است. بزرگ شدن پروستات دلیل به گرفتاری سرطان پروستات نیست.

hlife.7 2 300x225 - غده پروستات

غذاهای شفا دهنده بزرگی غده پروستات

۱-تخم کدو:

hlife.1 3 300x300 - غده پروستات

مردانی که مقداری تخم کدو همه روزه می خورند کمتر مبتلا به تورم خوش خیم پروستات می گردند. نصف فنجان تخم کدو دارای ۸ میلیگرم زینک (روی) است. زینک ماده ی معدنی است که سبب کوچک کردن حجم غده پروستات می شود. تخم کدو دارای مقادیر زیادی آمینواسید های مختلف است که خوردن آن سبب بهبودی علائم عوارض پروستات بزرگ می گردند. سایر تخم سبزیجات، پینات، بادام ها، گردو نیز دارای زینک می باشند.

۲-بروکلی:

hlife.2 3 300x272 - غده پروستات

در این گیاه مواد شیمایی وجود دارد که کمک به جلوگیری از بزرگ شدن پروستات و مسائل دیگر می نماید.

۳-چای سبز:

hlife.3 3 300x201 - غده پروستات

مردان چینی و ژاپنی به این خاصیت چای سبز پی برده اند با خوردن چای سبز کمتر مبتلا به سرطان پروستات می گردند و این خواص چای سبز چه توسط آزمایشات لابراتوار چه مطالعات علمی ثابت گشته است.

۴-گوجه فرنگی:

hlife.4 3 300x210 - غده پروستات

گوجه فرنگی حاوی ماده ی شیمایی به نام لیکوپن که بسیار آنتی اکسیدانی می باشد. لیکوپن بیشتر در پروستات ذخیره می شود. در هفته خوردن ۱۰ گوجه فرنگی پخته یا خام به هر صورت که دوست دارید موثر است. لیکوپن ماده است که به گوجه فرنگی رنگ قرمز می دهد. محصولات گوجه فرنگی مانند کچاپ و سس گوجه فرنگی دارای منافع بیشتری نسبت به گوجه فرنگی تازه هستند.

۵-ویتامین E:

hlife.5 2 300x208 - غده پروستات

آزمایشات نشان داده که مردانی که ویتامین E بیشتری در خون دارند کمتر مبتلا به سرطان پروستات می گردند. برای جلوگیری از ابتلا به سرطان پروستات مقداری غذاهای حاوی ویتامین E بخورید. روغن نباتی گردوها، سبزیجات با برگ های سبز و دانه های نباتی دارای ویتامین E هستند.

۶-سیر:

hlife.6 2 300x261 - غده پروستات

 

 

این گیاه پر خاصیت که به سبب بوی بد، کمتر خورده می شود نیز مانع بزرگ شدن غده ی پروستات است.

یک دانه ی سیر حاوی مواد شیمیایی است که برای جلوگیری سرطان استفاده می شود و بهترین حامی انسان در گرفتاری به سرطان است. زیرا دارای خواص آنتی اکسیدانی هست و سبب تقویت دستگاه مصونیتی می گردد که قدرت بدن را در برابر بیماری ها زیاد می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا