گلو درد

تورم حنجره که سبب تورم و تحریک تارهای صوتی می شود یک نشانه ی عفونت حلق است. هنگامی که انسان صحبت می کند آن ها باز و بسته می شوند که تشکیل صدا بدهند و اگر متورم گردند صدا به طور تقریبی تغییر پیدا می کند و کلفت می گردد و ممکن است در بعضی موارد صدا شنیده نشود یا به سختی شنیده شود.

یک جراحت حلق مانند لوزه های چرکی ممکن است به طور مستقیم تارهای صوتی را متاثر نکند، بلکه صحبت کردن و قورت دادن را دردناک نماید که نشانه ی آغاز یک بیماری سخت است.

بیشتر موارد به سبب عفونت های ویروسی مانند سرما خوردگی و آنفولانزا و یا  بیماری سرخک است. ولی بعضی موارد گلو درد ها و تورمات حلق به وسیله ی باکتری ها مانند استرپتوکک ایجاد می گردد.

باکتری ها و ویروس ها بیشترین عوامل این بیماری نیستند گه گاه بلکه عوامل حساسیت (آلرژی) هوای خشک و بازگشت اسید در معده نیز باعث این بیماری می گردند.

اگر مبتلا به گلو درد هستید و تب دارید باید به پزشک مراجعه کنید، زیرا ممکن است عفونت استرپتوکک باشد که پزشک برای درمان لازم  دارد و ممکن است منجر به بیماری و رماتیسم قلبی گردد. به طور کلی مبتلایان به گلو درد برای رهایی از درد قرص هایی را می مکند که از شر گلو درد و تغییر صدا خلاص شوند لیکن بهتر از قرص مکیدن خوردن غذای بهداشتی است که سبب آرامش فرد مبتلا می گردد.

 

غذاهای آرام کننده و شفا دهنده ی گلو درد

۱-هل:

 

hlife.9 3 300x300 - گلو درد

 

این ماده دارای مواد شیمایی به نام سینیئل است که درمان کننده تورم حلق، بینی و گلو می باشد. برای درمان، خوراکی بسیار ارزنده ای است. این ماده هم خوش بوست و هم پر خاصیت.

۲-سیر:

سیر تقویت کننده ی سیستم ایمنی بدن و میکروب کشی قوی است و برای هر ناراحتی دستگاه تنفسی بهترین انتخاب است. می توان آن را کوبید و مانند چای دم کرد و غرغره نمود.

۳-زنجبیل:

 

hlife.7 3 300x251 - گلو درد

 

 

زنجبیل مانند سیر برای درمان گلو درد غذای بسیار مناسب و با ارزشی است آن را می توان با عسل مخلوط و استفاده کرد.

۴-انار:

با داشتن چندین ماده ی شیمایی، آنتی بیوتیکی قوی و با ارزش برای درمان گلو درد است. آب انار را بجای آب آشامیدنی بنوشید و از منافع آن بهره مند گردید.

۵-آویشن:

 

hlife.8 3 300x179 - گلو درد

 

خوردن این گیاه کمک می کند که مخاط راه های تنفسی را بیرون کند و همانند یک آنتی بیوتیک عمل نماید و قدرت سیستم ایمنی را بیشتر کند. این یکی از راه های بدست آوردن منافع این گیاه است. آن را به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه با آب بجوشانید و اگر مایل هستید مقداری عسل و آب لیمو به آن اضافه کنید و بگذارید این مخلوط سرد شود و سپس
آن را غرغره فرمائید و یا ممکن است آن را مانند چای میل فرمایید.

۶-مایعات

اگر مبتلا به گلو درد و تورم حلق شدید هستید، توصیه می شود که نوشیدن مایعات را دوبرابر کنید. زیرا سبب آبکی شدن ترشحات گلو می شود که به ارحتی بیرون می آید.

۷-غذاهای دیگری مانند عسل و لیمو، تربچه، میوه جات یخ زده و روغن زیتون در برطرف کردن گلو درد و تورم حلق و حنجره بسیار مفید می باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا