۱۰ اشتباه رایج آقایان در لباس پوشیدن

همه‌ی استایل این است که شما خود را چطور نمایش می‌دهید. استایل شما، شخصیت شما را نمایان می‌کند. و بدون اینکه نیاز باشد بلند و رسا بگویید، بیان می‌کند در هر لحظه چه احساسی دارید، ولی همه ما سعی می‌کنیم آن را رعایت کنیم. البته بعضی اوقات نیز در این زمینه اشتباهاتی را مرتکب می‌شویم. در ادامه این مطلب ۱۰  اشتباه رایج در دنیای مد را که معمولا ندانسته انجام می‌دهیم به شما خواهیم گفت؛ پس  همراه زندگی سالم باشید:

وابستگی به یک لباس خاص

گاهی پیش می‌آید که شما وابستگی خاصی به یک لباس مثل شلوار جین، ژاکت یا سوئیشرت پیدا می‌کنید و تقریبا همه جا ان را می‌پوشید چون به نظرتان هیچ لباس دیگری مانند این لباس به شما نمی‌آید و با لباس‌های دیگر شما هماهنگ نمی‌شود هرچند ممکن است این عقیده شما درست باشد اما پوشیدن یک لباس به دفعات بسیار زیاد از اشتباهات رایج مد است که از جایی به بعد ممکن است ترسناک شود و تفاوت مشخصی بین لباس کلاسیک و کهنه وجود دارد. برای حل این مشکل باید به یک دوست مورد اعتماد مراجعه کنید و از او بپرسید که آیا این لباس به من می‌آید؟ آیا کهنه و تکراری به نظر می‌رسد؟ به نظر دوستتان احترام بگذارید و سعی کنید با دوست عزیزتان خداحافظی کنید. اگر به مدل و استایل آن لباس علاقه دارید بگردید و چیزی شبیه با آن با همان مدل پیدا کنید اما فراموش نکنید که هر چیزی تاریخ مصرفی دارد و لباس‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند.

کفش ها !

کفش هایتان باید تمیز باشند، برق بزنند، ظاهر آراسته ای داشته باشند و مناسب مکانی که در آن هستید باشند. اگر کت شلوار می پوشید حتماً باید کفش های مردانه بندی به پا کنید. یک کفش را برای چند روز پشت سر هم نپوشید و زمانیکه از آنها استفاده نمی کنید، قالبشان را درون آنها قرار دهید.

کیف پول بزرگ و در حال انفجار

درست مانند یک جفت کفش بد، یک کیف پول بدفرم نیز می‌تواند حتی بهترین استایل ممکن را نابود کند. هیچ چیز بدتر از دیدن مردی خوش پوش نیست که حتی جزئیاتی مانند ست کردن پارچه‌های طرحدار را رعایت کرده اما کیف پول بدی دارد. رک بگوییم، اگر حسابی به ظاهر خود رسیده‌ و حتی کفش‌های درستی هم انتخاب کرده اید، یک کیف پول در حال انفجار و بد ریخت تنها افسوس دیگران را به ارمغان می‌آورد: ” چرا مرد به این خوش‌پوشی از دست آن کیف پول بدقواره و قلمبه راحت نمی‌شود؟”

بیایید با هم رو راست باشیم. هر دو می دانیم که به تمام رسید‌های قدیمی، کارت‌های ویزیت و کوپن‌های منقضی شده‌ای که در کیف پولتان انبار کرده‌اید، نیاز پیدا نخواهید کرد. پس، یک کیف پول کوچک و ساده تهیه کنید که تنها کارت‌های بانکی، کارت شناسایی و مقدار اندکی پول نقد را در خود جای دهد.

پوشیدن پیراهن خیلی گشاد

پوشیدن پیراهن گشاد کار تازه‌کارهای مد است. پیراهن گشاد نه تنها شما را در ظاهر آشفته نشان می‌دهد، بلکه باعث می‌شود دیگران تصورات غلطی در مورد وزن و سلیقه شما هم پیدا کنند. پوشیدن پیراهن هم اندازه خودتان، کار سختی نیست.

کراوات خیلی بلند و خیلی کوتاه

یکی دیگر از اشتباهات رایج آقایان در لباس پوشیدن به کار بردن لباس با کراوات نامناسب است. کراوات شما باید اندازه‌ای تا روی کمربند داشته باشد. در غیر این صورت گره کراوات را تنظیم کنید. خوشبختانه این روزها کراوات‌های آماده وجود دارد که می‌توانید به راحتی بر اساس اندازه‌ای که به شما دادیم بهترین را انتخاب کنید.

آستین‌های بلند کت

پیدا کردن کت که اندازه و دوخته شده برای تن شما باشد کار سختی است و حتی کسانی که عمر و وقت خودشان را صرف این کار کرده‌اند، غالباً دچار مشکل می‌شوند. اما پیدا کردن کت مناسب و حتی اندازه کردن آن کار ساده‌ای است. به این نکته دقت کنید که آستین پیراهن شما، باید به اندازه چند سانتی‌متر از آستین کت بلندتر باشد. بهتر بخواهیم شرح دهیم، آستین کت تا روی مچ باید باشد. تازه‌کارترین خیاط هم می‌تواند آستین کت را برای شما اندازه کند پس اگر این اشکال همیشه در لباس پوشیدن داشتید، دست به کار شوید.

شلوارهای خیلی بلند یا خیلی کوتاه

 حتی اگر از سایز خودتان مطمین هستید اما باز هم شلوارهایتان را پیش از خرید یکبار پرو کنید. سایز لباس هایی که دارای مارک های متفاوتی می باشند مختلف است.و همیشه این قوانین را نیز به خاطر داشته باشید: شلوارهای ارتشی و پارچه ای باید تا بالای پاشنه کفش شما بیایند. شلوارهای جین می توانند تا انتهای پاشنه کفش نیز کشیده شوند. قد هر شلواری که بیش از این اندازه باشد برای شما بلند است.زمانی که راه می روید شلوار شما نباید آنقدر کوتاه باشد که جوراب هایتان از زیر آن معلوم شود. زمانی که می نشینید شلوار شما نباید بیش از چند سانت به بالای جورابتان رود.

تی شرت هایی که خیلی بلند و یا کوتاه هستند

 اگر تی شرت شما خیلی بلند است نباید آنرا هیچ گاه داخل شلوار خود کنید. بر روی این مطلب تاکید داریم. تی شرت باید کمی پایین تر از ناف شما قرار گیرید. هر چیزی که از این مقدار پایین تر باشد بلند است و اگر بالاتر بایستد برایتان کوتاه است. باید مارکی را پیدا کنید که سایز هایش متناسب با اندام شما باشد.

لباس های چروک

 چاره کار شما بسیار ساده است: باید یک اتو و میز آنرا خریداری کنید. اما اگر در حال مسافرت هستید می توانید بر روی محل چروکیدگی کمی آب بریزید و سپس سشوار را بر روی آن بگیرید و با دست محل مورد نظر را صاف کنید. با این کار لباس شما از آن چروکیدگی در می آید. علاوه بر این من آقایونی را دیدیم که این کار را به راحتی در دستشویی های عمومی با دست خشک کن ها انجام می دهند! شاید کار خوبی نباشد اما جواب می دهد.

هر آن چه که بی کیفیت است

از مهم ترین اشتباهاتی که هر روز انجام می‌دهیم این است که به لباس‌های با کیفیت، ارزش کافی را نمی‌دهیم. شما هر چه قدر هم که بگویید:« قیمت این خیلی زیاده، پس من ارزون تره رو می‌خرم»، باز هم باید بدانید که کالای با کیفیت، ارزش قیمت زیادش را دارد. شلواری با دوخت نامناسب یا پیراهنی با پارچه بی کیفیت هرچه قدر هم که شما آن را خوب ست کنید، خودش را نشان داده و استایل تان را خراب می‌کند.

سعید کرامت

علاقمند به حوزه استارتاپ

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا