موهای زیبا با شامپوی جوش شیرین!

جوش شیرین برای مدتها پیش درمان خانگی بسیاری از موارد بوده است، اما آیا می دانید جوش شیرین راهی عالی برای تمیز کردن موهای شماست  ؟ امروز در وب سایت زندگی سالم به بررسی جوش شیرین به عنوان شامپوی خانگی می پردازیم.

با توجه به اینکه شامپوهای عمومی مواد شیمیایی بی شماری دارند که ممکن است به مرور زمان به موهای شما آسیب وارد کنند. در حقیقت، از ۱۰۵۰۰ ماده شیمایی مورد استفاده شده در محصولات بهداشتی تنها ۱۱ درصد از نظر بهداشتی و ایمنی ارزیابی شده است در حالیکه همه برنده ها حاوی تمام این مواد شیمیایی نیستن و به سادگی می توانید با بررسی برچسب ترکیباب محصول ان را ارزیابی کنید و آنچه را که لازم است بدانید.

یه مطالعه اخیر گزارش داده است که مواد شیمیایی خاص موجود در بسیاری از شامپوها، از جمله ضدمیکروب ها،سورفاکتانت ها و موادنگهدارنده همه می توانند جنبه های مختلف سلامتی مو را مختل کنند. این مواد شیمیایی از طرق پوست وارد بدن شما می شوند و اثرات مضر دیگری را ایجاد می کنند. با تمام اینها سوال اینجاست که چرا از این مواد شیمیایی دوری نمی کنیم و خودمان شامپوی مناسب عاری از تمام مواد شیمیایی درست نمی کنیم ؟  با استفاده از شامپوی جوش شیرین حاوی روغن اسطوخودوس می توانید بدون داشتن مواد شیمیایی موهای زیبایی داشته باشید.

طریقه ساخت شامپوی جوش شیرین

یک بطری برداشته و مقدار مناسب جوش شیرین داخل آن بریزید ( مقدار جوش شیرین، شامپوی جوش شیرین را نسبت به نیازتان داخل بطری بریزید) جوش شیرین با از بین بردن ناخالصی ها باعث بیشتر شدن حجم موهای می شود و به عنوان پاک کنند طبیعی عمل می کند. بعد اب را به آن اضافه کنید و خوب تکان دهید، بهتر است از آبی استفاده شود که قبلا به مدت چند دقیقه جوشانده شده باشد تا کاملا بدون هیچ نوع آلودگی باشد.

حالا روغن اسطوخودوس را اضافه کنید، اسطوخودوس آرامش بخش بوده و عطری خوبی به شامپوی شما می دهد و همچنین اسطوخودوس آنتی اکسیدان بوده که به از بین بردن سموم و مواد شیمایی کمک می کند. بطری را خوب تکان دهید تا مخلوط شود ، اکنون می توانید شامپوی جوش شیرین خودتان را امتحان کنید همانند شامپوهای معمولی مقدار کمی از ان را کف دستان بریزید و سپس روی موهای خودتان بکشید و سرتان را ماساژ دهید. و سپس یک یا دو دقیقه بعد سرتان را بشویید.

هشدار

مو معمولا در حد PH 4/5 است و جوش شیرین از نظر طبیعی بسیار قالیایی است بنابراین از مصرف بیش از حد خودداری کنید، زیرا میتواند باعث شکستگی و ضعف موها شود.

طرز تهیه شامپوی جوش شیرین

می توانید این شامپو را در مدت ۵ دقیقه درست کنید و برای ۸ بار قابل استفاده می باشد.

مواد لازم

  • ¼ فنجان جوش شیرین
  • ¼ فنجان آب تصفیه شده
  • ۱۰ قطره روغن اسطوخودوس
  • بطری شامپوی تمیز

طرز تهیه

  • جوش شیرین را داخل بطری بریزید
  • آب تصفیه شده را اضافه کرده و خوب تکان دهید
  • روغن اسطوخودوس را اضافه کنید و دوباره تکان دهید تا مطمئن شوید که همه مواد به خوبی ترکیب شده اند.

 

سعید کرامت

علاقمند به حوزه استارتاپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا