کرونا ویروس و روزهای قرنطینه

یکی از چالش‌هایی که مدتیه باهاش درگیر شدیم قرنطینه ی خونگی و عقب موندن از فعالیت های روزمره و برنامه هایی که داشتیم. چجوری باید با این روزا کنار بیاییم و برناممون برای بعد از قرنطینه چی میتونه باشه؟

افسردگی، خستگی، نگرانی و…. چیزایی که زیاد دیدیم این مدت تو اطرافیان و حتی خودمون. چرا خونه موندن اینقدر سخت شده الان؟ آیا واقعا قبل از قرنطینه هر روز کافه و رستوران بودیم؟ در حال خرید و دید و بازدید؟ قبلا هم فکر خونه موندن اینقدر سخت بود و چرا الان سنگین میگذره؟

از هزاران سال پیش انسان به عنوان یک موجود اجتماعی شناخته شده و برای رفع نیازهای خودش به تعامل با دیگران علاقه نشون داده، با پیشرفت تکنولوژی و بوجود اومدن ابزارهای ارتباطی تعامل با دیگران شکل جدیدی به خودش گرفته که شاید این روزا نقش خودشو خیلی بیشتر از قبل نشون بده و سهم بزرگی تو کمتر کردن دلتنگی هامون داره.

بلاتکلیفی یا برنامه ریزی؟

یکی از معضلات این روزامون بلاتکلیفی و سردرگمی میتونه باشه و آگاهی نداشتن از زمان اتمام این قرنطینه. قبلا شاید هر روز بیرون نمیرفتیم یا رفت و آمدهای آنچنان وجود نداشت اما تو ذهنمون ی برنامه ی کلی وجود داشت مثلا هفته ی دیگه مهمونی داریم، دو ماه دیگه برنامه ی سفر داریم، دو روز دیگه کلاس داریم و ….

در واقع ساختار ذهنمون برای پیش آمد های اتفاقی هم آمادگی داشت و قادر به انجامشون بود اما شاید الان محدودیت وجود داشته باشه بخاطر قرنطینه و چهارچوب خاصی که برای انجام کارهامون درست کرده و محدودیت در بیرون رفتن. بیایید این جوری فکر کنیم که ی مدت فرصت داریم برای همه کارهایی که تو زندگی قصد انجامشونو داشتیم ولی به هر دلیلی نتونستیم.

ویروس کرونا و راه کارها

به این فکر کنیم بعد از تموم شدن شدن قرنطینه چه چیزی رو تغییر دادیم. آدم بهتری شدیم؟ آدم کامل تری شدیم ؟ بیشتر به علایقمون نزدیک شدیم ؟ چندتا از کارای عقب موندمونو انجام دادیم؟ به بطالت گذروندیم یا استفاده کردیم؟ ویروس کرونا تا چه اندازه زندگی ما رو تحت تاثیر قرار داد؟

در وهله ی اول یکی از کارایی که شاید خیلی میتونه به روند بهتر گذشتن این دوران کمک کنه خودشناسی باشه. برای اینکه بدونیم چه کارایی میتونیم انجام بدیم تو این مدت، خودمونو بهتر بشناسیم بهتره رو کاغذ بنویسیم چندتا از خصوصیت های بارزمونو، جوری که فکر میکنیم هستیم.

نظراتی که گرفتیم از دیگران، واکنش های متفاوتی که از خودمون نشون دادیم تو موقعیت های مختلف، چه چیزایی مورد توجهمون قرار گرفته تا الان و در مرحله بعد کارهایی که دوست داریم انجام بدیم یا چیزی که یاد بگیریم، هنری که همیشه مورد علاقمون بوده و در آخر رفتارهایی که دوست داریم داشته باشینم و تغییراتی که از نظر خودتون باید انجام بشه. با این کار دید بهتری نسبت به خودتون پیدا میکنید و بهتر می شه

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا