۳۳ دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

احتمالا تصور می کنید که بدن خود را خیلی خوب می شناسید. قبل از هرکس دیگری , این شما هستید که انرا تغذیه می کنید و مواد مغذی برای ان فراهم می کنید , در اینه به ان خیره می شوید و از ان برای راه رفتن روی سطح زمین استفاده می کنید. اما ایا از این موضوع که بدن شما قادر به هضم کردن فلز است خبر داشتید؟ یا اینکه هربار که پلک می زنید در واقع دارید یک چرت کوچک میزنید؟ یا اینکه انگشت کوچک شما قوی ترین انگشت دست شما است؟ همه ی اینها حقیقت دارد ! بنابراین در ادامه با مجله اینترنتی زندگی سالم همراه باشید و از خواندن درباره ی دانستنی های شگفت انگیز بدنتان لذت ببرید.

۱ | پلک زدن چشم ها نوعی چرت زدن کوچک است.
eye 300x221 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

احتمالا تصور می کنید که پلک زدن صرفا کاری بود که برای مرطوب نگه داشتن چشم ها یا جلوگیری از ورود گرد و خاک به انها انجام می دهید. این قطعا خیلی کار با ارزشی است ؛ اما ما بیشتر از چیزی که برای این کارها نیاز باشد در دقیقه پلک می زنیم ( حدود ۱۵ تا ۲۰ بار در دقیقه )
درواقع , براساس مطالعاتی که در دانشگاه واشنگتن صورت گرفته است , پلک زدن و بسته شدن های کوتاه مدت چشم ها به تیزبینی چشم کمک کرده و به عنوان نوعی شارژر مینیاتوری برای چشم ها عمل می کنند.

۲ | چشم های بزرگ باعث نزدیک بینی می شوند.
shutterstock 564166927 300x217 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

اگرچه ممکن است داشتن چشمان بزرگ از دید بعضی افراد یک فاکتور زیبایی شناختی محسوب شود , اما این موضوع می تواند باعث نزدیک بینی فرد شود. این حالت که Myopia نیز نامیده می شود , باعث می شود که اشیاء فواصل دور تار بنظر برسند. این ناشی از این است که نور ورودی به چشم به درستی به شبکیه چشم نمی رسد.
اگر کره چشم شما بیش از اندازه بزرگ شود , نور پیش از اینکه به شبکیه چشم برسد متمرکز شده و در نتیجه وقتیکه به شبکیه چشم برخورد می کند تصاویر تار بنظر می رسند.

۳ | موها می توانند طعم را حس کنند !
shutterstock 141980833 300x200 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

براساس مطالعات صورت گرفته توسط انجمن امریکایی پیشرفت علوم , مجاری بینی و ریه ها پوشیده از موهای ریز و یا مژه هایی است که ناخالصی ها را شناسایی کرده و ان ها را به سمت خارج از بدن می رانند ؛ اما چگونه این کار را انجام می دهند؟!
هنگام حس کردن طعم های تلخ ( مثل نیکوتین ) ؛ هنگامی که این موها طعم تلخ را حس می کنند سرعت حرکت خود را افزایش می دهند و تلاش خود برای بیرون راندن مواد مضر را بیشتر می کنند.

۴ | نمی توانید خودتان را غلغلک بدهید.
young lovers in bed talking 300x200 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

مخچه شما – ناحیه پشت مغز شما که حرکات را کنترل می کند – هنگامی که شما سعی می کنید که خودتان را غلغلک دهید این حس را پیش بینی می کند و با پاسخی که به ان می دهد , باعث می شود که این احساس غلغلک در دیگر قسمت های مغز شما نیز شناسایی شود.
سارا جین بلیکمور , عضو پژوهشگر در انستیتوی علوم شناختی اعصاب در دانشگاه کالج شهر لندن توضیح داد : ” دو ناحیه مغز در پردازش احساس غلغلک دخیل هستند”. “ما فهمیدیم که این دو ناحیه هنگامی که به دست خودمان خودمان را غلغلک می دهیم نسبت به زمانی که توسط کس دیگری غلغلک داده می شویم فعالیت کمتری دارند , که این به ما کمک می کند تا توضیح دهیم که چرا وقتی خودتان را غلغلک می دهید احساس خوبی به شما دست نمی دهد”.

۵ | موهای شما به محیط زیست کمک می کنند.
shutterstock 674443009 300x181 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

موهای کثیف می توانند برای جو زمین مناسب باشند. به گفته مهندسان محیط زیست در دانشگاه علوم و فناوری میسوری امریکا , مو می تواند اوزون الاینده هوا را جذب کند. مشخص شده است که روغن های پوست سر نقش مهمی در این امر دارند.

بنابراین اگر می خواهید نقش خود را برای کمک به کیفیت هوای محل زندگی خود انجام دهید , شامپو را کنار بگذارید ! این واقعیت بیش از هر چیز دیگری ثابت می کند که واقعیت های زیادی درباره ی بدن خود نمی دانسته اید.

۶ | بدن انسان ها در حال “درخشش” است ؛ شما فقط نمی توانید ان را ببینید.
man narrowing his eyes 300x200 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

هنگامی که درمورد کسی صحبت می کنیم و می گوییم که طرف چهره نورانی دارد , این اغلب به معنای واقعی کلمه درست است. تحقیقات نشان داده اند که بدن انسان در واقع نور مرئی را ساطع می کند , اما از انجایی که این میزان تقریبا ۱۰۰۰ برابر کمتر از میزانی است که چشم ما قادر به مشاهده ان باشد , در عمل قابل مشاهده نیست.
گروهی از دانشمندان ژاپنی , بیشتر به این موضوع پرداخته اند و به این نتیجه دست یافته اند که این درخشش بدن در ساعات مختلف روز تغییر می کند. بطوریکه کمترین میزان درخشش متعلق به افرادی بود که در ساعت ۱۰ صبح ازمایش روی ان ها انجام گرفته است و بیشترین میزان درخشش متعلق به کسانی بوده است که در ساعت ۴ عصر ازمایش روی ان ها صورت گرفته است ( شاید به این دلیل که ان ها پس از انجام کار روزانه خود مورد ازمایش قرار گرفته اند).

۷ | اسید معده می تواند تیغه های تیغ ریش تراشی را در خود حل کند.
shutterstock 571802590 300x200 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

احتمالا نباید تیغ ریش تراشی را بلعید , اما ممکن است تعجب کنید که اگر بتوانید چنین کاری را انجام دهید ! معده شما صدمات جدی به تیغ ریش تراشی وارد خواهد کرد.

محققان بیمارستان مریدیا هورون تاثیر شیره معده را بر روی اشیاء فلزی مورد ازمایش قرار داده اند و دریافته اند که پس از گذشت ۲۴ ساعت , اسید معده وزن تیغ ریش تراشی را به ۶۳ درصد وزن اولیه خود کاهش می دهد.( با این حال سکه و باتری به سختی تحت تاثیر قرار خواهند گرفت ).

۸ | عطسه می تواند تا ۱۰ متر به بیرون از بدن پرتاب شود.
sneeze bus 300x200 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

شاید تصور می کنید که اگر کسی در طول مسیر در مترو عطسه کند شما در امان خواهید بود , اما ممکن است در حالی که حتی متوجه موضوع نباشید در تیر رس ذرات خروجی از دهان و بینی ان فرد باشید. براساس مطالعه صورت گرفته توسط محققان دانشگاه MIT , عطسه تا خیلی دورتر از انچه که تصور میکردیم قابلیت پخش شدن دارد. – تا حدود ۱۰ متر –

۹ | موم یا همان چرک داخل گوش برای شما مفید است.
shutterstock 667507720 300x200 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

واضح است که شما علاقه ای به چرک داخل گوش خود ندارید. اما ان چیزهای ازار دهنده ای که برای رفع کردن ان ها از گوش پاک کن یا هر چیز دیگری استفاده می کنید , مهم ترین عامل در روغن کاری شدن گوش , تمیزی و محافظت از گوش شما در برابر عفونت ها هستند.
این ماده موم مانند از ۵۰ درصد چربی تشکیل شده است که سطح داخلی گوش را پوشانده و از ورود گرد و غبار به ان جلوگیری می کند. حتی اگر ناخوشایند بنظر برسد , سعی کنید که گوش های خود را مصون از خطر نگه دارید.

۱۰ | تقریبا یک سوم از استخوان های خود را با افزایش سن از دست می دهید.
shutterstock 701725072 300x200 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

براساس راهنمای مصور اناتومی پستانداران , شما با حدود ۳۰۰ استخوان در بدن متولد می-شوید , اما با بزرگ شدن , برخی از این استخوان ها به یکدیگر متصل شده و در ایجاد غضروف ها دخیل می شوند و در نتیجه شما با ۲۰۶ استخوان در بدن رشد خود را متوقف می کنید.

۱۱ | موهای شما وقتی که می خوابید متوجه می شوند.
man sleeping 300x169 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

یکی از کارهای دیوانه کننده ای که موها می توانند انجام دهند ردیابی کردن الگو های خواب است.

محققان دانشگاه یاماگوچی دریافتند که فولیکول های موی سرشار از سلول ما دارای RNA هایی از ژن های ساعتی در بدن هستند که باعث بیان چرخه خواب و بیداری در هر فرد می شوند. اگر دیر از خواب بلند شوید یا زود به تخت خواب بروید , موهای شما ان را نشان خواهند داد.

۱۲ | ناخن هایمان , امروزه سریعتر از گذشته رشد می کنند.
handshake face shape 300x200 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

اگر احساس می کنید که ناخن های خود را بیش از قدیم کوتاه و مرتب می کنید در واقع اشتباه نمی کنید. بر اساس مطالعه انجام شده در دانشگاه کارولینای شمالی , با مقایسه رشد ناخن های انگشتان دست و پا با دو مطالعه انجام شده در ۵۰ و ۷۰ سال قبل تر به این نکته پی می بریم که رشد ناخن ها به اندازه چیزی حدود ۲۵ درصد در طی دهه های گذشته تا به امروز افزایش یافته است.

به عنوان مثال , ناخن انگشت بزرگ پا , بیش از ۲ میلی متر در ماه رشد می کند که این عدد در دهه ۱۹۳۰ حدود ۱.۶۵ میلی متر بوده است. دلیل این موضوع به گفته محققان , رژیم های غذایی سرشار از پروتئین امروزی است.

۱۳ | جوانه های چشایی با بالا رفتن سن کاهش می یابند.
woman not eating her food stress stressed out 300x200 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

اگرچه شراب هرچه سن بیشتری داشته باشد طعم بهتری هم خواهد داشت , اما با افزایش سن ما , درک کردن طعم ان نیز سخت تر خواهد شد. همانطور که با افزایش سن شنوایی و بینایی کاهش می یابد , حس شما نسبت به مزه ها نیز تحلیل خواهد رفت. هرچه پیرتر شوید , جوانه های چشایی شما بعد از اسیب دیدن یا مصرف دارو های خاص با سرعت کمتری بازسازی را انجام می دهند.
و خبر بد برای خانم ها اینکه : خانم ها معمولا از حدود دهه ۵۰ زندگی کاهش در حساسیت جوانه های چشایی نسبت به طعم ها را تجربه می کنند ؛ در حالیکه این اتفاق برای اقایان ده سال دیرتر صورت خواهد گرفت.

۱۴ | هر یک از ما یک اثر زبان اختصاصی داریم !
curly haired woman sticking tongue out 300x200 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

براساس مطالعات کالج دندان پزشکی موگامگگیا تایلند , همانطور که شما اثرانگشت مختص خود را دارید , علاوه بر ان یک اثر زبان اختصاصی نیز دارید.
اسکن های بیومتریک را می توان برای مقایسه ی شکل های فردی ( چاق یا لاغر , کوتاه یا بلند ) و بافت ها ( چین و چروک ها و علائم دیگر ) انجام داد و این کار برای دستیابی به تصویری از زبان نیز امکان پذیر است.
اگرچه ممکن است که این واقعیت برای شما که نمی دانستید جالب باشد , اما احتمالا برای محققان پزشکی قانونی خبر خوبی نخواهد بود.

۱۵ | انسان ها تنها حیواناتی هستند که گریه می کنند.
may crying at tv 300x200 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

درحالیکه بسیاری از حیوانات اشک را به عنوان روان کننده برای چشم تولید می کنند , انسان ها تنها حیواناتی هستند که به عنوان یک واکنش عاطفی گریه می کنند. دکتر توماس دیکسون , مدیر مرکز تاریخ احساسات در دانشگاه لندن : اشک ها نوعی خدمت اجتماعی به انسان می کنند و حتی کسانی که فکر می کنند که برای کسی جز خودشان گریه نمی کنند , این هنوز هم نوعی عملکرد اجتماعی از سوی این افراد است.

۱۶ | بزرگ ترین عضله بدن شما , عضله باسن و ران است.
shutterstock 342471653 300x200 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

درحالیکه بحث در مورد اینکه کدام یک از ماهیچه ها قوی ترین است همچنان ادامه دارد , براساس منابع کتابخانه کنگره , بنظر می رسد که عضله gluteus maximus بزرگترین عضله بدن باشند.

این عضلات به شما کمک می کنند که بدن خود را بصورت قائم و راست نگه دارید و بتوانید باسن و ران خود را به هنگام راه رفتن یا بالارفتن از پله ها حرکت دهید و برای این کار بر نیروی جاذبه غلبه می کنند. این عضلات همچنین به نشستن شما نیز کمک می کنند.

۱۷ | نیمی از قدرت دست شما , در انگشت کوچک شماست !
shutterstock 149495843 300x199 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

انگشت کوچک دست شما اگرچه ساده بنظر می رسد , اما برای قدرت و توان دست بسیار مهم است. این انگشت , به انگشت شصت برای فشار دادن و گرفتن اشیاء کمک می کند و به انگشت حلقه , وسط و اشاره قدرت بیشتری می دهد.
لوری راجرز , فیزیوتراپ دست در بیمارستان ملی توانبخشی واشنگتن , به نیویورک تایمز گفت : از دست دادن انگشت کوچک دست , به معنی از دست دادن نیمی از قدرت دست شماست.

۱۸ | طول روده شما چهار برابر قد شماست !
shutterstock 316766636 300x208 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

این فقط بخش کوچکی از واقعیت هایی است که شما درمورد بدن خود نمی دانستید.
روده کوچک شما چیزی حدود ۹ الی ۱۱.۵ متر طول دارد , این بدین معناست که اگر پیچ و تاب ان را باز کنیم ممکن است تا چیزی حدود ۴ برابر بدن طول داشته باشد.

۱۹ | انسان ها بیش از پنج حس دارند.
shutterstock 670487011 300x200 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

درحالیکه ما حس بینایی , بویایی , لامسه , چشایی و شنوایی داریم , اما علاوه بر همه ی این ها دارای حس های فضایی (Propocotion) و حس درد (nociception) نیز هستیم. همچنین حس تعادل (equilibrioception) و حس نسبت به حرارت (thermoception) و حس زمان (temporal perception) و … بله ؛ بنابراین حس ششم نیاز به باز تعریف شدن دارد.

۲۰ | موقعیت بدن روی حافظه تاثیر گذار است.
Man Taking a Break 300x220 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

محققان به این نکته پی برده اند که نشستن و نگاه کردن به سمت پایین , یاداوری خاطرات منفی را اسان تر می کند , درحالیکه نشستن به صورت قائم و نگاه کردن به سمت بالا یاداوری خاطرات مثبت را برای ما اسانتر می کند.

۲۱ | کوچکترین استخوان بدن در گوش شما قرار دارد.
Mans Ear 300x200 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

هیچ استخوانی در بدن کوچکتر و سبک تر از استخوان رکابی که در گوش میانی شما قرار دارد نیست. این استخوان در واقع شکلی شبیه به رکاب دارد.
این استخوان به همراه دو استخوان دیگر کامل شده و توسط یک غشا که توانایی اندازه گیری لرزش های صداهای اطراف را دارد پوشانده می شود.

۲۲ | کودکان بیشترین رشد را در تابستان ها دارند.
measure kids height 300x204 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

هرچه دما افزایش پیدا کند , قد کودکان نیز افزایش می یابد. درحالی که ممکن است تصور کنید که رشد به شکل مداوم و تدریجی اتفاق می افتد , جوزف گیگانت , دکتر و دانشیار در زمینه ی کودکان در بیمارستان کودکان وندربیلت در نشویل به CNN می گوید : “مانند هر چیز دیگری در دنیای طبیعی , جهش های رشدی در کودکان می توانند به صورت فصلی باشند : اگرچه ما توضیح خوبی برای ان نداریم , اما بنظر می رسد که کودکان در تابستان سریعترین میزان رشد و در پاییز کمترین میزان رشد را دارند. “

۲۳ | روده شما , مغز دوم دارد !
stomach ache 300x217 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

شبکه ای از نورون ها وجود دارد که در بخش های مختلف روده گسترش پیدا کرده , که بعضی از دانشمندان از ان به عنوان مغز دوم یاد می کنند. روده تنها گوارش را برعهده ندارد , بلکه علاوه بر ان دارای رفلکس ها و حواس مختص به خودش نیز هست , و بطور پیچیده و غیرقابل توصیفی با سیستم عصبی شما در هم تنیده شده است. بنابراین ؛ بله , به روده خود اعتماد کنید.

۲۴ | هیچ عضله ای در انگشتان وجود ندارد.
Snapping Fingers 300x215 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

انگشتان دست شما کارهای مهم و بیشماری را در طول روز انجام می دهند , از باز کردن درب بطری اب گرفته تا باز کردن درب اتاق , اما هرچقدر هم که انگشتان قدرتمندی برای کارهای روزانه داشته باشید این به این دلیل نیست که شما عضلات قوی در انگشتان خود دارید. هرگونه حرکتی که در انگشتان شما صورت می گیرد به واسطه تاندون ها و استخوان های دستان شماست و کمک عضلات موجود در کف دست ها.

۲۵ | استخوان ها از فولاد مقاوم تر اند !
shutterstock 656692966 300x202 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

درحالیکه اکثر ما در بعضی از مراحل زندگی شکستگی استخوان را تجربه کرده ایم , واقعیت این است که استخوان یک ماده فوق العاده سخت است.

در واقع براساس گفته های مجله اکتشاف این بافت چندان قوی است که هر اونس از استخوان ما نسبت به هر اونس فولاد مقاوم تر است. استخوان تحمل فشار بیشتری نسبت به فولاد با همان طول و ضخامت دارد. قوی ترین استخوان بدن , استخوان ران است که می تواند چیزی حدود ۳۰ برابر وزن یک انسان متوسط را تحمل کند.

۲۶ | زبان , تنها عضله ای که به دو استخوان متصل نشده.
tongues 1031219 1920 300x200 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

همه ی عضلات در بدن انسان در هر دو انتهای خود به استخوان ها متصل شده اند و به استخوان اجازه حرکت می دهند. یک استثناء در این میان وجود دارد : زبان ؛ از یک طرف به استخوان هایوئید متصل است , اما از طرف دیگر به چیزی متصل نیست.

۲۷ | کودکان کلاهک روی زانو ندارند.
shutterstock 735694666 300x196 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

ممکن است تصور کنید که کلاهک روی زانو بخش مهمی از بدن ما محسوب می شود , اما نه برای کودکان که بدون کلاهک روی زانو متولد می شوند. در عوض , در این ناحیه از بدن کودکان غضروف قرار دارد که به تدریج و در حالیکه استخوانی شدن در بین سنین ۳ تا ۶ سالگی شروع می شود به استخوان تبدیل می شود. استخوانی شدن تا دوران بلوغ کامل ادامه خواهد یافت.

۲۸ | کبد شما می تواند مجددا بازسازی شود.
human liver 300x169 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

کبد انعطاف پذیر است. حتی وقتیکه تا ۷۵ درصد اندازه طبیعی کاهش یابد می تواند مجددا به اندازه طبیعی برگردد. براساس یافته های دانشگاه لووا , این کار از طریق تقسیم با سرعت زیاد سلول های کبدی صورت می گیرد و کبد ظرف مدت یک ماه به اندازه اصلی خود ( یا بسیار نزدیک به ان ) می رسد.
اگرچه این یکی از هزاران واقعیت درباره ی بدن شما است اما واقعیتی است که واقعا خیره کننده است.

۲۹ | پاها , یک چهارم استخوان های بدن را در خود دارند.
shutterstock 710634481 300x200 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

پاهای انسان دارای ۵۲ استخوان اند ( ۲۶ استخوان برای هریک ). این تقریبا یک چهارم از استخوان های بدن شماست ! هر یک از پاها همچنین حاوی ۳۳ مفصل و بیش از ۱۰۰ عضله , تاندون و رباط است.

۳۰ | صبح ها , قدبلند تر از شب ها هستید.
woman waking up 300x200 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

شاید گزافه گویی بنظر برسد , اما همانطور که افراد خوداشتغال می گویند , هنگامی که صبح از خواب پا می شوید به اندازه خیلی کمی بلند تر از زمانی هستید که برای خواب به تخت خواب می روید. این بدلیل فشار وارده به مفاصل در طول روز است.هنگامی که در طول شب استراحت می کنید , فشار روی ستون مهره ها و مفاصل دیگر برطرف شده و قد شما به اندازه کامل خود برخواهد گشت.

۳۱ | ما به اندازه شامپانزه ها در هر اینچ مربع از بدنمان مو داریم.
chimpanzees communicating 300x200 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

به ازای هر سانتی متر مربع , پوست انسان به اندازه سایر میمون های بزرگ دارای فولیکول مو است. ما تعداد موهای مشابه با شامپانزه ها داریم حتی اگر موها نازکتر باشند و دیدن و تشخیص دادن انها مشکل تر باشد و کمتر بنظر برسند.

۳۲ | در طول ۱۰ سال , شما اسکلت کاملا جدیدی خواهید داشت.
flipping calendars 300x200 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

سلول های اسکلت بدن شما دائما در حال بازسازی اند و بطور متوسط , استخوان هایی که شما دارید در طول یک دهه به طول کامل بازسازی می شوند. این روند بازسازی با افزایش سن شما کاهش می یابد و با زیاد شدن زمان بازسازی سلول های استخوانی , استخوان ها به تدریج نازک تر می شوند.

۳۳ | صدایی که شکم شما در هنگام گرسنگی ایجاد می کند “Borborygmus” نام دارد.
stomach rumbling 300x200 - 33 دانستنی شگفت انگیز که شما در مورد بدن خود نمی دانید

دفعه بعد که در یک جلسه یا یک مکالمه بودید و شکمتان صدای خنده دار و شرم اوری ایجاد کرد می توانید تقصیر کار را به گردن Borborygmus بیندازید. به گفته بنیاد بین المللی اختلالات دستگاه گوارش , این یک اصطلاح فنی برای صدای زوزه مانندی است که در اثر حرکت سیالات و گازها ایجاد می شود.

اینها تنها بخشی از واقعیت های هیجان انگیز درباره بدنی که سالها با ان زندگی می کنیم بود. برای به دست اوردن اطلاعات بیشتر می توانید صفحه اینستاگرام Bestlifeonline را فالو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا