آزمایش های قبل از ازدواج، ۴ آزمایشی که قبل از ازدواج حتما باید انجام دهید.

بسیاری از مشکلات کوچک و غیر قابل پیش بینی وجود دارد که میتواند زندگی مشترک شما را تحت تاثیر قرار دهد. برخی از این مشکلات قابل حل هستند. بنابراین معاینه پزشکی و انجام برخی آزمایشات قبل از ازدواج توصیه می شود تا یک زندگی شاد و سالم داشته باشید. بسیاری از افراد نسبت به این موضوع هشیار هستند و از قبل برای این معاینات برنامه ریخته اند. اما انجام این کار به شما کمک می کند تا از استرس، مشکلات ناخواسته و غیرضروری بعد از ازدواج جلوگیری کنید. دانستن سلامت شریک زندگی شما میتواند آرامش را به زندگی شما هدیه دهد. آزمایشات قبل از ازدواج به شما این امکان را می دهد تا در صورت لزوم از مراقبت های پزشکی مناسب استفاده کنید. در این مطلب از مجله اینترنتی زندگی سالم، ۴ آزمایشی که شما باید قبل از ازدواج انجام دهید را معرفی میکنیم.

  1. آزمایش HIV و سایر بیماری های منتقله جنسی (STD)

ایدز، هپاتیت B و C بیماری هایی هستند که اگر به درستی اداره نشوند، می توانند مشکلات بسیار حادی را بعد از ازدواج ایجاد کنند. آگاهی از وضعیت شریک زندگی تان به شما کمک می کند در صورتیکه که شریک زندگیتان یکی از این مشکلات را داشت، از خود محافظت کنید، به دنبال مراقبت های پزشکی مناسب باشید و همچنین بتوانید با دید باز برای ازدواج پیش بروید. سایر بیماری های منتقله جنسی مانند سوزاک، سفلیس، واژینوز باکتریایی و HPV را می توان با مراقبت های پزشکی مناسب درمان کرد. این امر خطر ناباروری و سقط جنین را کاهش می دهد.

  1. آزمایش سازگاری گروه‌های خونی

rh incompatibility 1 638 - آزمایش های قبل از ازدواج، 4 آزمایشی که قبل از ازدواج حتما باید انجام دهید.

برای جلوگیری از بروز مشکلات در دوران بارداری مانند بیماری رزوس (Rhesus)، گروه های خونی باید با یکدیگر سازگار باشند. این شرایطی است که آنتی بادی های موجود در خون مادر، سلول های خونی کودک را از بین می برد. ازدواج زنان که گروه خونی منفی ریزوس دارند با مردانی که گروه خونی رزوس مثبت دارند، منجر به برخی از ناسازگاری های خونی در جنین و در نتیجه منجر به مرگ داخل رحمی و سقط جنین می شود.

  1. تست باروری

بارداری یک امر بسیار مهم در تشکیل و ادامه زندگی است که بسیاری از زندگی ها را از ابعاد مختلف بیولوژیکی، روانشناختی، اجتماعی و عاطفی تحت تاثیر قرار میدهد. با انجام آزمایش های باروری قبل از ازدواج می توان مسائل ناشی از ناباروری را در اسرع وقت و بدون ایجاد آسیب های فردی و اجتماعی برطرف کرد.

  1. آزمایش ژنتیک و غربالگری بیماری‌های مزمن

آزمایش های اولیه ژنتیکی اجازه می دهد تا زوج ها قبل از ازدواج در برابر بسیاری از بیماری ها غربالگری شوند. این آزمایش بستگی به منطقه و وضعیت ژنتیکی متداول در آن جامعه دارد. این آزمایش باید شامل غربالگری دیابت، تست فشار خون، برخی بیماری های کلیوی، سرطان و آزمایش تالاسمی باشد.

حمیدرضا رنجبر

محقق حوزه زیست شناسی و سلامت پزشکی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا