چه بیماری هایی توسط دکتر قلب وعروق قابل درمان هستند؟

دکتر قلب و عروق وظیفه بسیار حساسی در درمان مشکلات قلبی برعهده دارید، در همین راستا در این بخش بررسی خواهیم کرد که چه بیماری هایی توسط دکتر قلب وعروق قابل درمان هستند؟ جهت کسب اطلاعات تکمیلی دراین خصوص با ما همراه باشید.

دکتر قلب و عروق چه وظایفی برعهده دارد؟

یک دکتر قلب وظیفه پیشگیری، تشخیص و درمان مشکلات و بیماری های مرتبط با قلب و عروق را برعهده دارد. تشخیص مشکلات قلبی و عروقی توسط متخصص قلب و عروق با انجام معاینات فیزیکی و انجام یکسری از آزمایشات و تست های خاص( تست ورزش، نوار قلب، سی تی اسکن، تست  استرس قلب، تست ECG، تست رادیواکتیو، تست کاتتریزاسیون، تست اکوکاردیوگرام ) صورت می پذیرد.

درمان هر یک از مشکلات و بیماری قلبی بسته به نوع بیماری و شدت آن به کمک دارو درمانی یا روش های کم تهاجمی تر انجام خواهد شد و در مواردی که نیاز به جراحی باشد، متخصص قلب این نوع  درمان را آخرین گزینه مورد توجه قرار می دهد زیرا جراحی قلب با خطرات بسیاری همراه است.

کدام بیماری ها توسط دکتر قلب و عروق درمان می شوند؟

دکتر قلب و عروق کلیه بیماری های مرتبط با قلب و عروق را درمان می کند که عبارتند از:

● سکته قلبی یا حمله قلبی: بیماری سکته یا همان حمله قلبی زمانی رخ می دهد که جریان خون در بخشی از قلب به دلیل ایجاد لخته قطع می‌ گردد. چنانچه این قطع شدن جریان خون به‌طور کامل رخ دهد، قسمتی از عضله قلب که توسط آن شریان خو‌ن‌رسانی می‌شود، شروع به از بین رفتن می‌کند.

اکثر افرادی که اولین بار دچار سکته قلبی می‌شوند، با درمان های موثر به زندگی طبیعی خود برمی‌گردند اما در همه موارد تجربه یک حمله قلبی بدین معناست که لازم است ما در سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد کنیم.

داروها و تغییر سبک زندگی توسط پزشک متخصص قلب به بیمار توصیه می‌شود که این موارد بر اساس میزان وسعت حمله قلبی برای افراد مختلف، متفاوت خواهد بود.

افرادی که سکته قلبی را تجربه می کنند، به احتمال زیاد تا آخر عمر خود باید یک سری  دارو مصرف کنند. این داروها طیف وسیعی دارند که معمولا به‌صورت درمان چند دارویی، بسته به وضعیت بیمار تجویز می شوند.

● نارسایی قلب: نارسایی قلب  قلب زمانی رخ می دهد که قلب، خون را آن طور که باید پمپ نمی‌کند. در واقع مشکل نارسایی قلب به معنی کم شدن توان انقباضی قلب است که دراین شرایط قلب به کار خود ادامه می‌دهد اما نمی‌تواند به میزان کافی نیاز اکسیژن بدن را تامین کند.

مشکل نارسایی قلب اگر به موقع درمان نشود، به مرور زمان وخیم‌تر خواهد شد. فرد مبتلا به نارسایی قلب ، بهتر است توصیه‌های پزشک را به دقت رعایت کند.

3f1102dd 7b7e 4843 bbf8 22b6e70d301d 720x349 - چه بیماری هایی توسط دکتر قلب وعروق قابل درمان هستند؟
  • آریتمی (اختلالات ریتم قلب): مشکل بروز آریتمی به معنی ریتم غیرطبیعی قلب است. مشکل آریتمی انواع مختلفی دارد که در این حالت ضربان قلب کند، تند و یا نامنظم می زند.
    بازدهی کار قلب تحت تاثیر آریتمی مختل می شود. در اثر مشکل آریتمی، ضربان قلب نامنظم، توانایی کافی برای پمپ خون جهت برطرف کردن نیازهای بدن را نخواهد داشت.
  • بیماری‌های دریچه‌ای قلب: تنگی دریچه های قلب  زمانی رخ می دهد که این دریچه‌های به اندازه کافی باز نمی‌شوند لذا خون به‌طور طبیعی از آن عبور نمی‌کند.
    از سوی دیگر هنگامی که دریچه قلب به طور طبیعی بسته نمی‌شود، خون از طریق این دریچه نشت خواهد کرد که به این مشکل پس زدن خون از دریچه اطلاق می‌شود.
    پرولاپس دریچه یکی دیگر از بیماری‌های دریچه‌ای قلب است که در این حالت اعضای تشکیل‌دهنده دریچه قلب که به طورطبیعی در سمت چپ دو عدد و در سمت راست، سه عدد هستند( لت‌های دریچه ) به سمت محفظه بالای قسمتی که دریچه در آن قرار دارد، برآمده شوند.
    برای درمان مشکلات و بیماری‌های دریچه‌ای قلب از دارو استفاده می شود. تجویز این داروها با هدف از بین بردن علائم و کاهش خطر لخته خون انجام می شود.
    تجویز دارو در مشکلات دریچه ای خفیف موثر خواهد بود زیرا هیچ دارویی قادر به باز کردن دریچه های تنگ شده به حالت طبیعی و همچنین بسته کردن نشت دریچه های نیست لذا در موارد خفیف بیماری و همچنین افرادی که به هر دلیلی نمی توانند جراحی انجام دهند، دارو بهترین درمان خواهد بود.
    در مواردی که بیماری فرد به مراحل پیشرفته ای برسد، پزشک مجبور به عمل جراحی خواهد بود.
  • بیماری عروق کرونر قلب یا ایسکمی قلبی:
    این نوع بیماری قلبی یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر در جهان محسوب می شود، هنگامی بروز می کند که عروق سرخرگ کرونر تنگ و باریک می‌شوند وعضلات قلب از رسیدن خون و اکسیژن کافی محروم خواهند شد.
08aebafd 4542 4abb a96c 7ceead5f4e0d - چه بیماری هایی توسط دکتر قلب وعروق قابل درمان هستند؟

چگونه از بهترین پزشکان قلب و عروق کشور مشاوره آنلاین دریافت کنیم؟

اگر به مشورت با بهترین پزشکان قلب و عروق از سراسر کشور نیاز دارید، وب سایت پذیرش ۲۴ با ارائه لیست اسامی تعداد زیادی از متخصصان قلب و عروق ماهرو باتجربه ضمن معرفی کامل این متخصصان، جهت دریافت مشاوره آنلاین از آنها، بستر بسیارمناسبی را برای کاربران فراهم ساخته است.

در واقع کاربران سایت پس انتخاب پزشک مورد نظر خود از میان متخصصان معرفی شده ( امکان بررسی رزومه کاری و بیوگرافی کامل کلیه پزشکان و مقایسه آنها )، با پرداخت حق مشاوره می توانند مشاوره آنلاین پزشکی( از طریق تماس تلفنی یا متنی) دریافت کنند.

مشاوره آنلاین از متخصصان قلب و عروق در چه مواردی مفید واقع خواهد بود؟

  • دریافت مشاوره آنلاین از متخصصان قلب و عروق برای افرادی مناسب است که نیاز به مشورت با دو یا چند پزشک متخصص در رابطه با تعیین بهترین روش درمان برای خود دارند.
  • افرادی که تمایل دارند از یک پزشک متخصص قلب و عروق بسیار معروف و ماهر که در دسترس قرار ندارد، مشاوره پزشکی دریافت کنند.
  • از طریق دریافت مشاوره آنلاین پزشکی از متخصص قلب و عروق می توان آزمایشات و تست های قلبی را تفسیر و تشریح نمود و در بسیاری از مواقع از مراجعه حضوری بی مورد به مطب پزشک خودداری کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا