فیزیوتراپی در منزل، مزایای آن چیست و چگونه انجام می‌شود؟

فیزیوتراپی در منزل برای کسانی که به فیزیوتراپی نیاز دارند اما قادر به حرکت نیستند یا کسی نیست که آن‌ها را به مرکز فیزیوتراپی برساند، بسیار مناسب است.

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی استفاده از لمس فیزیکی و تجهیزات برای کمک به افراد در غلبه بر مشکلات حرکتی است. این مشکلات ممکن است در اثر سکته مغزی، بیماری پارکینسون، درد ستون فقرات و بیماری‌های تنفسی ایجاد شده باشد.

در اغلب موارد، فیزیوتراپی شامل استفاده از تجهیزات در بیمارستان‌ها، مراکز پزشکی یا کلینیک‌های خصوصی است. با این حال، حرکت و جابجایی می‌تواند برای کسانی باشد که درد دارند یا در راه رفتن مشکل دارند چالش بزرگی باشد.

آیا فیزیوتراپی در منزل می‌تواند جایگزین مناسبی باشد؟

فیزیوتراپی در منزل جایگزینی برای کسانی است که در جابجایی دچار مشکل هستند. فیزیوتراپی را می‌توان در منزل انجام داد. لوازم خانه همراه با کمی نبوغ می‌توانند برای فیزیوتراپی در منزل استفاده شوند. برخی از تجهیزات نیز قابل‌حمل هستند و توسط فیزیوتراپ به محل زندگی شما انتقال داده می‌شوند.

8c3471a1 2aef 4f7f 9e1c 0b34af110f7b 720x480 - فیزیوتراپی در منزل، مزایای آن چیست و چگونه انجام می‌شود؟

مزایای فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل مزایای زیادی دارد. اول اینکه راحت است و بسیاری از افراد به‌سادگی در خانه خود فیزیوتراپی در منزل دریافت می‌کنند و احساس راحتی می‌کنند. علاوه بر این، دیگر اعضای خانواده نیازی به مرخصی گرفتن از محل کار ندارند تا عزیزان خود را در جلسات درمانی همراهی کنند یا برای حمل‌ونقل هزینه بپردازند. عزیزان شما مجبور به تحمل خستگی بعد از جابجایی نمی‌شوند. آن‌ها می‌توانند انرژی خود را بر فیزیوتراپی متمرکز کرده و با انگیزه مراحل درمان را طی کنند. در فیزیوتراپی در منزل، عزیز شما با تمریناتی که باید به‌تنهایی انجام دهد نیز بیشتر آشنا می‌شود و آمادگی بیشتری برای انجام این تمرینات در بین جلسات درمانی خواهند داشت. این کار به بهبود نتایج کمک می‌کند.

  • راحتی و آسایش
  • کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و جابجایی
  • عدم وابستگی به دیگران برای برگزاری جلسه درمانی
  • کاهش خستگی بر اثر جابجایی
  • ایجاد انگیزه بیشتر در فرد آسیب دیده
  • آشنایی با حرکات ورزشی مورد نیاز در منزل

آیا هزینه فیزیوتراپی در منزل گران است؟

هزینه‌ها متفاوت است اما هزینه فیزیوتراپی در منزل در مرکز درمان در منزل آرون با بسیاری از بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها برابر است. هنگام بررسی قیمت، باید هزینه حمل‌ونقل و هزینه مرخصی از کار برای همراهی یکی از عزیزان را نیز در نظر بگیرید. بسته به میزان تحرک فرد، جابجایی با وسیله نقلیه عمومی ممکن است هزینه زیادی در پی داشته باشد.

برخی از بیماری‌هایی که می‌توانید با فیزیوتراپی درمان کنید

در زیر فهرستی از بیماری‌هایی که می‌توانید فقط با انجام جلسات فیزیوتراپی آن‌ها را درمان کنید آمده است.

مصدومیت ورزشی

می‌توانید انواع خاصی از آسیب‌های ورزشی را با فیزیوتراپی درمان کنید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید توان خود را بعد از شکستگی با برنامه مناسب بازیابی کنید. علاوه بر این، می‌توانید تمرینات پیشگیری را برای درمان سریع و ایمن انجام دهید.

درد کمر و گردن

درد مزمن که معمولاً در کمر یا گردن احساس می‌شود، همیشه زندگی روزانه را مختل می‌کند. حتی می‌تواند ماه‌ها یا سال‌ها ادامه داشته باشد؛ بنابراین، فیزیوتراپی به درمان درد کمک می‌کند و تحرک را تسهیل می‌کند.

f94af0f5 cf16 4577 9ba0 b5c369dbf5e8 720x376 - فیزیوتراپی در منزل، مزایای آن چیست و چگونه انجام می‌شود؟

سرگیجه

افراد اغلب احساس سبکی سر و سرگیجه می‌کنند که گاهی منجر به زمین خوردن‌های خطرناک می‌شود. افراد گاهی اوقات آن را به‌طورکلی یا گاهی مکرر احساس می‌کنند؛ اما می‌توانید با متعادل‌سازی آن از طریق فیزیوتراپی از آن اجتناب کنید؛ بنابراین اگر از سرگیجه رنج می‌برید، فیزیوتراپی جواب می‌دهد.

دیستروفی عضلانی

اسکلت و ماهیچه‌ها با افزایش سن یا تحت تأثیر قرار گرفتن توسط اختلالات مختلف، تحلیل می‌روند و ضعیف می‌شوند. با این حال، می‌توانید با تمرینات حرکتی و با در نظر گرفتن موارد پشتیبانی، این مشکل را درمان کنید.

ضربه‌مغزی

میزان افرادی که از ضربه‌مغزی رنج می‌برند روز به روز در حال افزایش است؛ اما بسیاری از مردم درباره اینکه فیزیوتراپی می‌تواند به درمان بسیاری از علائم تروما کمک کند، اطلاعی ندارند. علائم شامل مشکلات تعادل، سردرد و سرگیجه است.

سردرد

از طریق فیزیوتراپی می‌توانید سردردهایی را که عموماً ناشی از مشکلات اسکلتی هستند، درمان کنید. این مشکلات شامل خشکی و کشیدگی عضلات، عدم حرکت گردن، آسیب دیسک، حالت بد بدن یا خشکی کمر است. درمان ممکن است از استفاده از کیسه آب گرم تا اصلاح وضعیت بدن بر اساس مشکل شما متغیر باشد.

آرتروز

آرتروز یک اختلال است که در آن سطح مفصل تخریب می‌شود و در نتیجه باعث التهاب در داخل مفصل می‌شود. مداخله درمانی می‌تواند به شما در کاهش درد مزمن آرتریت کمک کند. علاوه بر این، فیزیوتراپی می‌تواند عملکرد کلی مفصل را بهبود بخشد.

بی‌اختیاری ادرار

اگر از نشت مثانه یا تمایل مکرر برای رفتن به توالت و ادرار رنج می‌برید، ممکن است دچار بی‌اختیاری ادرار شده باشید. فیزیوتراپی با افزایش قدرت و افزایش استقامت هسته بدن می‌تواند به بهبود ثبات شما کمک کند. ماهیچه‌های عرضی شکم، کف لگن و ماهیچه‌های ران را برای جلوگیری از مشکلات بیشتر بهبود داده می‌شوند.

ویپلش

آسیب ویپلش در ناحیه گردن که ناشی از چرخش و خم شدن سریع و کشیدگی می‌شود، به‌عنوان آسیب ویپلش شناخته می‌شود. اکثر افراد به دلیل تصادف رانندگی یا شرکت در ورزش‌های تماسی با سرعت زیاد دچار این آسیب می‌شوند. اگر برای درمان علائم ویپلش در حال انجام فیزیوتراپی هستید، می‌تواند شامل بازیابی حرکت ستون فقرات باشد. بر اساس شرایط شما، درمان می‌تواند شامل حرکات کششی دستی، ماساژ، افزایش دامنه حرکتی و غیره باشد.

درد سیاتیک

این مشکل در ناحیه کمر است که می‌تواند منجر به درد در کل پا شود. این یکی دیگر از انواع اختلالات است که می‌توانید با فیزیوتراپی درمان کنید. درمانی که درمانگر ممکن است پیشنهاد کند، تکنیک‌های انرژی عضلانی برای تمرینات تقویت‌کننده بدن است.

بیماری پارکینسون

این بیماری یک بیماری عصبی است و یک اختلال حرکتی پیشرونده است. این وضعیت می‌تواند منجر به محدودیت حرکتی شدید و لرزش شود. می‌توانید این بیماری را با فیزیوتراپی درمان کنید و تمرینات قدرتی مقاومتی را انجام دهید.

شکستگی پا

این شایع‌ترین اختلالی است که می‌تواند برای هر فردی بر اثر یک سقوط کوچک اتفاق بیفتد. شکستگی پا منجر به شکستگی استخوان، شکستگی باز، بسته یا ترکیبی می‌شود: این امر بر حرکت شما تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین، بسته به شدت بیماری و محل شکستگی، فیزیوتراپی برای شما تجویز می‌شود.

f0ae9114 ac81 4bbc 8edb a5aae8a0b35f 720x288 - فیزیوتراپی در منزل، مزایای آن چیست و چگونه انجام می‌شود؟

سرطان

پس از درمان سرطان، دوران پس از درمان مملو از درد و ناتوانی است که بر زندگی بیمار تأثیر فوق‌العاده‌ای می‌گذارد؛ بنابراین، برای مدیریت عوارض درمان، می‌توانید به فیزیوتراپی مراجعه کنید تا تمام عضلات را بازیابی و ترمیم کنید. فیزیوتراپی به شناسایی و درمان اختلالات کمک می‌کند.

پیچ‌خوردگی مچ پا

افرادی با کمی بی‌احتیاطی ممکن است به‌راحتی دچار پیچ‌خوردگی مچ پا شوند و به رباط‌های خود آسیب برسانند. رباط پاره و کشیده می‌شود و مچ پا دردناک و متورم می‌شود؛ اما می‌توانید تورم مچ پا را به‌سرعت از طریق فیزیوتراپی و برخی از داروهای خانگی درمان کنید.

نتیجه‌گیری

صرف‌نظر از اینکه از چه بیماری رنج می‌برید، با انجام فیزیوتراپی تسکین زیادی خواهید یافت. فیزیوتراپی در منزل به درمان درد مزمن حتی اگر ناشی از جراحی یا مشکلات دیگر باشد، کمک می‌کند. گاهی اوقات برای بهبود درمان بیماری‌های شدید، انجام فیزیوتراپی اجباری است.

فیزیوتراپی در منزل آرون

مرکز درمان در منزل آرون به همراه فیزیوتراپیست های مجرب و متدهای جدید درمانی، شما را در این امر یاری می‌کنند. برای نتیجه گرفتن از درمان فیزیوتراپ باید صبور باشید و تعداد جلسات خود را کامل انجام دهید تا به‌مرورزمان مشکل شما برطرف شود. ما در این مسیر همواره کنار شما هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا