ورم بعد از مزوتراپی صورت طبیعی است؟

با توجه به پیشرفت علم پزشکی، راه و روش‌های بسیاری برای جوانسازی پوست صورت و تقویت موهای سر بوجود آمده است. معمولا زمانی که به پزشک مراجعه می‌کنید با توجه به وضعیت جسمی شما و صلاح‌دید پزشک، یکی از بهترین روش‌های درمانی برای شما انتخاب می‌شود. در این بخش قصد داریم تا درباره روش مزوتراپی صورت با شما صحبت کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

مزوتراپی چیست؟

یکی از روش‌های درمانی که برای پوست و مو استفاده می‎شود، مزوتراپی است. در روش مزوتراپی مواد مفید و مورد نیاز پوست و مو را از طریق تزریق وارد لایه‌های زیرین پوست صورت می‌کنند. این مواد از عصاره‌های گیاهی، آنزیم‌ها، ویتامین‌ها، داروها، هورمون‌ها و… تشکیل شده است. در مزوتراپی آن را به صورت موضعی و با تزریق به لایه‌های زیرین پوست صورت وارد می‌کنند.

مزوتراپی صورت

 با توجه به مقاله منتشر شده در وب‌سایت کلینیک صدف در رابطه با مزوتراپی صورت چیست می‌خوانیم : مزوتراپی صورت روشی است که در آن پزشک با کمک سوزن‌های بسیار ریز موادی مانند آنزیم‌ها، هورمون‌ها، ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی را به لایه میانی پوست تزریق می‌کند. این روش برای اولین بار در فرانسه توسط دکتر میشل پیستور اختراع شد. در آن زمان از مزوتراپی برای تسکین درد ناشی از بعضی بیماری‌ها استفاده می‌شد. با این حال، بعدها از این روش برای از بین بردن چربی‌های اضافی و زیباسازی و جوانسازی پوست استفاده شد.
کلمه «مزو» به معنای وسط است و از آنجایی که مواد مغذی از طریق سوزن‌های ظریف به لایه میانی پوست تزریق می‌شوند، به این روش مزوتراپی می‌گویند. ایده اصلی مزوتراپی صورت این است که گردش خون ضعیف در ناحیه آسیب‌دیده صورت را تقویت کرده و التهاب را کاهش دهد. 

مزوتراپی مو

 از این روش بیشتر به منظور تقویت ریشه موها و جلوگیری از ریزش مو استفاده می‌کنند. این روش درمانی یک روش مدرن بوده که دارو را به صورت مستقیم به لایه‌های زیرین پوست سر تزریق می‌کنند. در واقع مواد تزریق شده که شامل آنزیم‌ها، فاکتورهای رشد، بیوتین، فیناستراید، سیلیسیم آلی، دوتاستراید، بیوتین، ویتامین‌ها و… هستند موجب تقویت فولیکول‌های مو می‌شوند. به این ترتیب موجب تحریک رشد موها و تقویت ریشه موها خواهد شد.
بسیاری از پزشکان بر این باورند که می‌توانند انواع طاسی سر را با مزوتراپی درمان کنند. شواهد علمی هم نشان می‌دهد که با استفاده از این روش ریزش موهای سر درمان خواهد شد.

ورم صورت بعد از مزوتراپی صورت طبیعی است؟

ورم صورت بعد از مزوتراپی صورت یک امر طبیعی بوده، در واقع این ورم نوعی واکنش به روش درمان بوده و بعد از مدت زمان کوتاهی از بین خواهد رفت. ورم بعد از مزوتراپی را نباید به عنوان یک مسئله جدی در نظر گرفت، این ورم به دلیل حساسیت به سوزن و موادی که به بدن تزریق شده است ایجاد خواهد شد.

کاهش ورم صورت بعداز مزوتراپی

می‌توان گفت که یکی از عوارض شایع بعد از مزوتراپی صورت، ورم محل تزریق است. تورم و التهاب بلافاصله بعد از تزریق انجام می‌شود و می‌توان آن‌ را جز عوارض لاینفک مزوتراپی دانست. بهترین درمان برای این عارضه استفاده از کمپرس آب سرد است، با استفاده از کمپرس آب سرد می‌توان التهابات را کاهش داد. البته این تورم و التهاب موقتی بوده و در کوتاه‌ترین زمان برطرف خواهد شد.
بهتر است برای کاهش میزان ورم از خوردن نمک و موادغذایی شور بپرهیزید. در کنار آن از مصرف داروهایی که پزشک برای شما تجویز می‌کند هم غافل نشوید.

سایر عوارض رایج بعد از مزوتراپی صورت

e7d5238b f12e 4b2a a434 cb0240bbd831 720x495 - ورم بعد از مزوتراپی صورت طبیعی است؟

مزوتراپی هم مانند دیگر روش‌های درمانی و زیبایی نمی‌تواند بدون عوارض باشد. در واقع برخی از عوارض شایع و رایج از این روش درمانی گزارش شده است که در مدت زمان کوتاهی هم از بین خواهد رفت. ازجمله عوارض شایع این روش درمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عفونت
  • درد
  • حساسیت و تورم
  • التهاب و برجسته شدن محل تزریق
  • حالت تهوع
  • ایجاد لکه تیره روی پوست
  • قرمزی و کبودی
  • باقی ماندن جای زخم

مراقبت های بعد از مزوتراپی صورت

بعد از انجام هر عمل زیبایی، پوست صورت نیاز به مراقبت دارد. با رعایت این نکات مراقبتی می‌توانید ماندگاری و طول عمر مزوتراپی را روی پوست صورت بیشتر کنید. ازجمله این نکات مراقبتی عبارتنداز:

  • تا چهار ساعت اول مزوتراپی صورت از شستشوی صورت خود بپرهیزید.
  • استفاده از ژل‌ها و پمادهای موضعی می‌تواند التهاب و کبودی را کاهش دهد.
  • بعد از مزوتراپی صورت، بلافاصله از کمپرس سرد استفاده کنید تا التهابات فروکش کنند.
  • تا ۲۴ ساعت اولیه به هیچ عنوان از آسپرین و ویتامین e استفاده نکنید.
  • تا یک هفته بعد از مزوتراپی صورت از شنا کردن و استخر رفتن بپرهیزید.
  • پیاده روی روزانه و روتین به مدت ۳۰ دقیقه در روز می‌تواند به بهبود عوارض مزوتراپی کمک بسیاری کند.
  • استفاده از سبزیجات، مواد غذایی فیبر دار را در برنامه غذایی خود قرار دهید.
  • به هیچ عنوان تا یک هفته در معرض تماس مستقیم با نور خورشید و دستگاه سولاریوم قرار نگیرید.

آیا بعد از مزوتراپی صورت میتوان موهای صورت را لیزر کرد؟

بهتر است تا یک ماه بعد از مزوتراپی صورت از انجام فیشیال پوست، لیزر موهای زائد و…. خودداری کنید. تنها دلیل آن هم این موضوع است که شما بتوانید دوران نقاهت مزوتراپی صورت را به بهترین شکل ممکن بگذرانید. اما شاید این سوال برایتان ایجاد شود که از چه روش لیزری باید برای درمان استفاده کرد؟ با توجه به مقاله منتشر شده در کلینیک صدف، در رابطه با دستگاه لیزر موهای زائد: بعضی از افراد دارای پوست‌های حساسی هستند که ممکن است در اثر لیزر به راحتی دچار سوختگی و جای زخم شوند. لیزر موهای زائد در این افراد باید با دستگاه‌هایی انجام شود که قابلیت تنظیم قدرت داشته باشند و متناسب با پوست آن‌ها، عمل کند. در بیشتر کلینیک‌ها، تکنسین لیزر قدرت دستگاه را با توجه به حساسیت پوست و آستانه تحمل درد شما تنظیم می‌کند. اما اگر می‌خواهید از دستگاه لیزر موهای زائد خانگی استفاده کنید و پوست حساسی دارید، سایت birdie دستگاه لیزر Silk’n Infinity را به‌عنوان بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای پوست‌های حساس معرفی می‌کند. چرا که قدرت این دستگاه را می‌توان به پنج روش تنظیم کنید.

جمع بندی

مزوتراپی را هم می‌توان برای پوست صورت و هم می‌توان برای موها استفاده کرد. در این روش درمانی مواد مورد نیاز برای رشد موها و تقویت پوست سر را وارد بدن می‌کنند. بدین ترتیب هم از ریزش موهای سر جلوگیری می‌شود هم پوست صورت تقویت خواهد شد. این روش درمانی در کنار مزایایی که دارد، دارای عوارض بسیار رایجی است. این عوارض بسیار شایع هستند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن هم از بین خواهند رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا