آشنایی با کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان ماده ای است که در دندانپزشکی برای ترمیم دندان، نامنظمی، بد فرمی، رنگ زرد، پریدگی و فاصله دندان یا درمان های زیبایی استفاده می شود. مواد کامپوزیت در رنگهای متنوع وجود دارد که روی دندانها قرار می گیرد تا سفید و مرتب شود و از همه مهمتر این پوسته ها از دوام خوبی برخوردار هستند.

برای استفاده از روکش کامپوزیت لازم است ابتدا دندان ها کاملا تمیز شود تا هرگونه پلاک یا پلاک ارتودنسی ایجاد شده در سطح دندان ها برداشته شود و یک سطح تمیز برای استفاده از روکش ونیر ایجاد شود. کاملاً خشک و تمیز شود تا اطمینان حاصل شود که در آن منطقه رطوبت و بزاق وجود ندارد که بتواند با ماده چسبنده تداخل ایجاد کند.

سپس سطح جلوی دندان توسط ماده اسیدی متخلخل می شود و باعث تشکیل سطح می شود. مناسب برای روکش گذاری. در حقیقت ، به چسباندن روکش کامپوزیت به سطح دندان کمک می کند.

سرانجام ، از مواد اتصال ویژه بر روی سطح دندان استفاده می شود و ماده کامپوزیت به آرامی بر روی دندان قرار می گیرد. در این مرحله ، فرآیند افزودن ، حذف و آماده سازی مواد کامپوزیتی همراه با پرداخت آن تکرار می شود تا بتوان پوشش نهایی روکش را ایجاد کرد.

با این حال ، نتایج نهایی به دست آمده در این مورد بستگی زیادی به تجربه هنری دندانپزشک زیبایی و توانایی های او دارد.

کامپوزیت سفید به دلیل رنگ آن با رنگ دندان ها مطابقت دارد. البته کامپوزیت ها به مرور فرسوده یا محو می شوند و قهوه ، چای یا تنباکو می تواند باعث لکه دار شدن آنها شود. بعلاوه ، ماندگاری آنها به اندازه سایر مواد استفاده شده برای پر کردن دندانها نیست.

کامپوزیت دندان از نوعی ماده پلاستیکی همرنگ دندان ساخته شده است. این ماده پلاستیکی دارای رنگ های متنوعی است که دندانپزشک شما بهترین رنگ را با توجه به رنگ پوست شما انتخاب می کند.

فقط به یاد داشته باشید که رنگی که برای کامپوزیت انتخاب می کنید طبیعی است و سفیدتر از دندانهای شما نیست.

طول عمر کامپوزیت دندان کوتاه تر از آمالگام است. در واقع دوام و پایداری کامپوزیت نسبت به آمالگام کمتر است و زودتر فرسوده می شود. کامپوزیت حداقل ۵ سال دوام خواهد آورد و شما به راحتی میتوانید از آن استفاده نمایید.

574fb98a 6a6c 41e0 bbe8 3f2cca0a4dd6 720x540 - آشنایی با کامپوزیت دندان

روش های انجام لمینت دندان

روش انجام لمینیت دندان بدین صورت است که ابتدا دهان و دندان معاینه می شود و از آنجا که لمینت سرامیکی ممکن است برای همه مناسب نباشد ، باید دهان را معاینه کرد تا مشخص شود آیا شرایط لازم برای لمینیت دندان را دارید یا خیر. اگر دچار پوسیدگی دندان یا عفونت لثه هستید ، ابتدا باید این مشکلات برطرف شود تا بتوان دندان را با موفقیت لمینیت و استفاده کرد.

۱.آماده سازی دندان قبل از لمینت دندان

برای شروع ، ابتدا باید دندان ها آماده شوند. آماده سازی به معنای ایجاد شرایط لازم برای چسباندن پوسته سرامیکی لمینت یا روکش است، بنابراین مقدار کمی مینا از سطح جلوی دندان خارج می شود.

۲.انتخاب رنگ لمینت

در مرحله بعدی ، باید رنگ لمینت انتخاب شود. اگرچه همه سفیدی دندان های خود را در کمترین رنگ ممکن دوست دارند اما رنگ باید متناسب با رنگ پوست و مو و همچنین دندانهای مجاور انتخاب شود تا لبخندی زیبا و طبیعی داشته باشید.

۳.قالبگیری دندان

سپس می توان آن را با یک خمیر دندان خاص جذب کرد. از این قالب به عنوان مدلی برای ساخت لمینت در آزمایشگاه استفاده می شود. اما اگر کلینیک دندانپزشکی مجهز به فناوری دوربین داخل دهانی باشد ، دیگر نیازی به قالب سازی سنتی نیست و می توان با دوربین دیجیتال ویژه تصاویر سه بعدی را از دهان تهیه کرد. از این تصاویر برای طراحی لمینت استفاده می شود.

۴.ساخت لمینت دندان

یک یا دو هفته طول می کشد تا لمینت دندان در آزمایشگاه ساخته شود. سپس برای دومین بار به دندانپزشک مراجعه می کنید تا لمینت را به دندان وصل کنید. در این مدت ممکن است از لمینت موقتی برای پوشاندن سطح تراشیده شده دندان استفاده شود. این امر به اندازه دندان و موقعیت آن و ترجیح شخصی بیمار بستگی دارد.

۵.نصب لمینت بر روی دندان

قبل از اینکه لمینت به طور دائمی به دندان متصل شود ، دندانپزشک موقتاً آن را روی دندان قرار می دهد تا از اندازه ، رنگ و شکل مناسب آن اطمینان حاصل کند.

کمی تنظیم و تغییر شکل ممکن است لازم باشد. این آخرین فرصت شما برای تغییر نظر در مورد رنگ لمینیت است. هنگامی که لمینت به طور دائمی به دندان متصل شد ، دیگر نمی توانید رنگ آن را تغییر دهید. اگر همه چیز خوب پیش برود ، لمینت با چسب مخصوص اتصال به دندان چسبانده می شود.

مشاوره با دندانپزشک برای انجام ایمپلنت دندان

درمان ایمپلنت دندان را می توان به ۴ مرحله تقسیم کرد: برنامه ریزی درمان ، کاشت ایمپلنت ، قرار دادن روکش ، و نگهداری و مراقبت های بهداشتی.

قبل از انجام کاشت با دندانپزشک در مورد سابقه پزشکی خود صحبت کنید

توجه داشته باشید که برخی از مشکلات پزشکی کنترل نشده ممکن است احتمال درمان ایمپلنت های دندانی را کاهش دهد. بنابراین ، قبل از شروع درمان ، باید به طور کامل در مورد سابقه پزشکی خود با جراح صحبت کنید.

نتیجه درمان مستقیماً با وضعیت جسمی هر متقاضی ارتباط دارد و ممکن است نتایج متفاوتی برای دو متقاضی داشته باشد. فقط یک دندانپزشک متخصص می تواند بهترین برنامه درمانی را به شما ارائه دهد.

مهمترین نقش افراد در انجام کاشت رعایت بهداشت است که در نتیجه کار بسیار موثر است. بهداشت دهان و دندان در هنگام کاشت بسیار مهم است. مراقبت و توصیه های مناسب دندانپزشک پس از درمان در مورد استفاده از مسواک و نخ دندان در ناحیه کاشت می تواند رضایت مادام العمر را برای افراد فراهم کند.

اگر به کاشت دندان نیاز دارید ، حتماً از دندانپزشک خود بخواهید تا فواید و اثرات آن را به طور کامل توضیح دهد تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا کاشت روش مناسبی برای جایگزینی دندان از دست رفته شما است.

00b2860c 5dff 41eb 8b3c 203f906181e9 720x474 - آشنایی با کامپوزیت دندان

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

شما برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند. چرا که نتیجه موفق هر درمان دندانپزشکی به متخصص آن بستگی دارد و هر چقدر در آن خبره و با تجربه باشد نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است. این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک ۱-طبقه اول

۲۶۶۴۰۹۰۵ – ۲۶۶۴۰۹۰۷ – ۲۶۶۴۰۹۵۷

5b5a0095 d50b 4003 807f 5a0adbb359b3 - آشنایی با کامپوزیت دندان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا