علائم شایع جنین پسر 

تعیین جنسیت یکی از هیجان انگیز‌ترین بخش‌های بارداری ست. در حالی که بسیاری از افراد روش دقیق اطلاع از جنسیت را تنها سونوگرافی ۱۸ هفتگی به بعد می‌دانند، برای بعضی از والدین صبر کردن تا این دوران بسیار دشوار است و از این رو به عنوان تشخیص علائم صد در صد جنین پسر در ماه اول هستند! سوال هم این است که آیا علائم بارداری پسر و دختر با هم متفاوت اند؟ و اگر چنین است، علائم شایع جنین پسر چیست و تا چه حد می‌توان به آنها اتکا کرد. 

تفاوت علائم بارداری پسر و دختر 

علائم بارداری پسر و دختر می‌توانند با هم تفاوت‌هایی داشته باشند اما متاسفانه این تفاوت‌ها صد درصدی نیست. مشخص شده است که سطح تغییر هورمون‌های بارداری در بارداری این دو جنس می‌تواند متفاوت باشد و از این رو ممکن است تفاوت‌هایی بین بارداری آنها وجود داشته باشد. اما همانطور که گفته شد این موضوع همیشگی نیست و چیزی به عنوان علائم صد در صد جنین پسر یا دختر وجود ندارد. با این حال وقوع بعضی علائم در بارداری پسر شایع‌تر است و از این رو بعضی از آن برای تعیین جنسیت استفاده می‌کنند. اطلاع از علائم شایع جنین پسر اگرچه می‌تواند هیجان انگیز باشد اما توصیه می‌شود از آنها به عنوان نشانه‌‌های صد در صدی استفاده نکرده و از سونوگرافی تعیین جنسیت برای اطلاع از جنسیت جنین خود استفاده کنید. 

شایع‌ترین علائم بارداری پسر 

همانطور که گفته شد؛ با وجود آنکه علائم بارداری دختر و پسر می‌توانند شبیه به هم باشند، اما وقوع بعضی علائم در بارداری پسر شایع‌تر است که این علائم عبارتند از: 

3ad0965f 97ce 44f3 9813 82d75f23efd9 720x480 - علائم شایع جنین پسر 

ضربان قلب 

یکی از علائم شایع جنین پسر، ضربان قلب کمتر نسبت به جنین دختر است. این موضوع از نظر علمی نیز اثبات شده است اما تفاوت بین ضربان‌ها بسیار کم است و در دوره‌ای می‌توانند همپوشانی نیز داشته باشند. با این حال مشخص شده که در بیشتر موارد ضربان قلب جنین پسر در حدود ۱۴۰ ضربه در دقیقه است. این نشانه می‌تواند از علائم بارداری پسر در هفته هفتم به بعد باشد که قلب جنین تشکیل می‌شود. 

پوست و موی درخشان 

یکی دیگر از علائمی که به بارداری پسر نسبت می‌دهند، داشتن پوست و موی بهتر است. به طور کلی در بارداری گردش خون در بدن مادر افزایش پیدا می‌کند که منجر به داشتن پوستی درخشان و موهایی شاداب و ضخیم می‌شود. اما در بارداری پسر این گردش خون کمی بهتر و بیشتر است که باعث می‌شود شا ظاهر بهتری در بارداری داشته باشید. در حالی که براساس یک شایعه قدیمی، دختر زیبایی مادر خود را می‌دزدد. 

تهوع کمتر 

یکی از تفاوت‌های علائم جنین دختر و پسر در اوایل بارداری، در میزان تهوع است. به گفته‌ی بعضی، تغییرات هورمونی در بارداری دختر بیشتر است از این رو انتظار می‌رود میزان تهوع نیز بیشتر باشد. این در حالی ست که در بارداری پسر، تهوع صبحگاهی بارداری بسیار کمتر است یا اصلاً خبری از آن نیست. این در حالی ست که بسیاری از زنانی که پسر باردار بوده‌اند از تهوع شدید در بارداری گله دارند. 

تغییر سایز سینه‌ها 

یکی از نشانه‌های بارداری، تغییر و افزایش سایز سینه است. با این حال یکی از نکاتی که به عنوان علائم بارداری پسر در هفته نهم به بعد ذکر می‌شود، بزرگتر شدن سینه سمت راست نسبت به سینه سمت چپ است. همچنین به عنوان یکی دیگر از نشانه‌ها، هاله‌ی سینه در بارداری پسر پررنگ‌تر و بزرگتر می‌شود که به دلیل افزایش خونرسانی به این بخش است. 

هوس بارداری 

یکی از علائم شایع جنین پسر در بارداری، ویار بعضی غذاهای خاص است. به گفته‌ی بعضی افراد از علایم واضح جنین پسر در ماه دوم به بعد این است که مادر بیشتر هوس غذاهای شور و ترش می‌کند تا غذاهای شیرین. این نیز از نظر علمی اثبات نشده است. در واقع ویارهای بارداری نشانه‌ی کمبود بعضی مواد مغذی در بدن هستند و ربطی به جنسیت جنین ندارند. همچنین توصیه می‌شود به طور ویژه از خوردن بیش از حد مواد غذایی شور در بارداری خودداری کنید زیرا منجر به بروز فشار خون بالا می‌شود که در موارد شدید می‌تواند زایمان زودرس را تحریک کند. 

سردی پاها 

بسیاری از مادرانی که پسر باردار هستند، سردی دست و پا را به عنوان یکی دیگر از علائم شایع جنین پسر معرفی می‌کنند. حال آنکه این موضوع می‌تواند به شرایط خونرسانی در بدن یا کم خونی مربوط باشد که با انجام آزمایش بارداری مشخص می‌شود و ارتباطی به نوع جنسیت جنین ندارد. 

حالت شکم  

یکی از علائم شایع جنین پسر که توسط قدیمی‌ترها عنوان می‌شود، وضعیت شکم است. بر این اساس، در بارداری پسر، شکم مادر پایین‌تر است و در بارداری دختر شکم تیز و بالاست. این در حالی ست که این موضوع از نظر علمی اثبات نشده است و وضعیت شکم، بستگی به وضعیت فیزیکی مادر یا وزن جنین و … دارد. 

تغییرات خلق و خو  

یکی از نشانه‌های بارداری، تغییرات سریع‌تر خلق و خو در این دوران است. این موضوع از نظر علمی اثبات شده است زیرا شما در این دوران تغییرات هورمونی شدیدی را تجربه می‌کنید که می‌تواند منجر به تغییرات سریع در خلق و خو شود. مثلاً سریع زیر گریه می‌زنید، ناراحت یا عصبانی می‌شوید و …. در نتیجه بعضی معتقدند از آنجایی که تغییرات هورمونی در بارداری پسر کمتر است، در نتیجه تغییرات خبق و خو نیز در بارداری پسر کمتر است. اما این موضوع نیز از نظر علمی اثبات نشده است و سطح تغییرات هورمونی حتی در بارداری پسر نیز می‌تواند بسیار بالا باشد. 

رنگ ادرار 

تغییرات رنگ ادرار در باردرای یکی دیگر از نشانه‌هایی ست که به عنوان علائم شایع جنین پسر در نظر می‌گیرند. براساس باور بعضی افراد، زمانی که پسر باردار باشید، رنگ ادرار شما تیره‌تر می‌شود. اما تیره شدن رنگ ادرار ربطی به جنسیت ندارد و در واقع نشانه‌ی کم آبی در بدن است که می‌تواند به خاطر تهوع و استفراغی که در این دوران دارید رخ دهد. همچنین مصرف برخی مواد غذایی و دارویی نیز بر رنگ ادرار تاثیر می‌گذارند.  

توزیع اضافه وزن 

یکی از علائم واضح بارداری، افزایش وزن است. به هر نسبت که به ماه‌های پایانی نزدیک می‌شوید، اضافه وزن شما بیشتر خواهد شد. به عنوان یکی از علائم شایع جنین پسر گفته می‌شود که اضافه وزن در این بارداری بیشتر در شکم است و این در حالی ست که در بارداری دختر، اضافه وزن در تمام بخش بدن توزیع می‌شود. حقیقت این است که چنین موضوعی صحت علمی ندارد. نحوه اضافه وزن به فرم بدن مادر بستگی دارد. بعضی مادران افزایش وزن بیشتری در شکم و پاها تجربه می‌کنند در حالی که در برخی دیگر صورت و دست و پا نیز بزرگ می‌شود. در هر حالت جنسیت جنین نقشی در این الگو ندارد. 

سخن پایانی 

علائم شایع جنین پسر که در بالا گفته شد همگی نسبی بوده و می‌توانند در بارداری دختر نیز رخ دهند و لزوماً علامتی مطمئن نیستند. بهترین راه این است که تا ۱۸ هفتگی برای تعیین جنسیت به کمک سونوگرافی صبر کنید که در این زمان اندام جنسی به طور کامل در تصویر دیده می‌شود. و قبل از این دوران تصمیمات مهمتان را براساس علائمی که در بالا گفته شد نگیرید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا