بازسازی کامل دهان و دندان

از دست دادن دندان موجب بسیاری از مشکلات در ارتباط با سلامتی عمومی دهان می شود و علاوه بر آن لبخند زیبا و ظاهر جذاب یک فرد را نابود می سازد. از این رو جایگزین کردن دندان های از دست رفته امری مهم و ضروری تلقی می شود.

 در گذشته تنها راه چاره برای این مشکل استفاده از دندان های مصنوعی بود اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، بکار گیری دندان مصنوعی جای خود را به شیوه های مدرن تری داده است که مهمترین آنها درمان ایمپلنت دندان است.

fe94e91a b31b 4395 ab51 f2d1a31c8a52 720x367 - بازسازی کامل دهان و دندان

ایمپلنت، پیچی از جنس تیتانیوم با کیفیتی عالی است که با بیولوژیک بدن کاملا سازگار بوده و استفاده از آن باعث هیچ گونه آلرژی و مشکلی در دهان نمی شود.

ایمپلنت های دندانی امکان جایگزینی تاج و ریشه دندان ها را فراهم می کنند. ایمپلنت دندان تنها گزینه ای است که بافت استخوانی فک سالم را حفظ می کند.

در اینجا، بازسازی کامل دهان با ایمپلنت های دندانی، همراه با مراحل درمان را مورد بحث قرار می دهیم

66bb91f1 f066 4294 9da7 e3bb99875707 720x492 - بازسازی کامل دهان و دندان

مرحله اول: آماده سازی

قبل از بازسازی کامل فک با کمک ایمپلنت دندان، دندانپزشک تعیین می کند که آیا بیمار کاندید ایده آلی برای درمان است یا خیر.

روند آماده شدن برای ایمپلنت دندان به نیازهای منحصر به فرد هر بیمار بستگی دارد و ممکن است شامل درمان های ترمیمی، درمان پریودنتال یا پیوند استخوان برای تقویت فک باشد.

مرحله دوم: انجام جراحی

مرحله دوم درمان بازسازی کامل فک، قرار دادن پایه ایمپلنت های دندانی با جراحی در فک است. این پایه ها پیچ های کوچک تیتانیومی یا سرامیکی هستند. این کار در مطب انجام می شود.

مرحله سوم: قرار دادن ترمیم

مرحله نهایی درمان ایمپلنت دندان، قرار دادن پروتز های کامل است. این ترمیم ها به پایه های فلزی کوچکی که بالای ایمپلنت دندان قرار گرفته و از خط لثه بیرون زده (اباتمنت) می چسبد.

مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت دندان در منزل

  1. جراحی موفقیت آمیز بستگی به تمیز نگه داشتن دهان دارد. شما باید از روز بعد از جراحی ایمپلنت شروع به تمیز کردن سایر دندانهای خود با مسواک کنید. در چند روز اول از مسواک زدن محل جراحی خودداری کنید اما پس از کاهش حساسیت ناحیه ی جراحی ، این منطقه را نیز به دقت با مسواک تمیز کنید.
  2. برای بهبودی سریع تر در هفته اول (شروع از فردای روز جراحی) استفاده از دهانشویه ی نمکی گرم (یک فنجان آب گرم با یک قاشق چایخوری نمک) بسیار مفید است. اطمینان حاصل کنید که دهانشویه آنقدر داغ نباشد که باعث سوختگی شود و سپس دهانشویه را روی محل جراحی شده نگه دارید تا خنک شود و هر چند وقت یکبار این عمل را تکرار کنید.
  3. سعی کنید تا جایی که امکان دارد مواد غذایی را از ناحیه ی جراحی شده دور نگه دارید و بعد از غذا خوردن دهان را خوب بشویید.
  4. تا زمانی که زخم بهبود نیافته است سیگار نکشید (بهتر است تا یک هفته از سیگار کشیدن خود داری کنید).

نمونه درمان های دکتر عزیز گشاده رو

b0208575 2fea 46b0 ac09 debd72f32a54 720x498 - بازسازی کامل دهان و دندان
7eae4fc7 afd7 486c 9d03 60b538520042 692x720 - بازسازی کامل دهان و دندان

مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر عزیز گشاده رو:

در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر عزیز گشاده رو بهترین برندهای ایمپلنت دنیا در سریعترین زمان ، بدون درد و بدون خونریزی انجام میشود.

برای دیدن نمونه درمان های بیشتر دکتر عزیز گشاده رو به وب سایت ایشان با آدرس www.drgoshaderoo.com/   مراجعه  بفرمایید.

تماس با مرکز تخصصی دکتر عزیز گشاده رو

تلفن:

۰۲۱-۲۶۶۰۶۱۵۷ | ۰۲۱-۲۶۶۰۶۵۳

۰۹۱۲۰۴۱۱۳۹۹

اینستاگرام:  Dr_aziz_goshaderoo

آدرس :

تهران ، الهیه ، تقاطع کوچه دشتی با عظیمی ، پلاک ۴ ساختمان آرمه کامپلکس ، طبقه ۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا