ماموپلاستی بهترین انتخاب برای کوچک کردن سایز سینه

افراد زیادی از داشتن سینه‌های بزرگ رنج می‌برند، در بسیاری از مواقع داشتن سینه‌های بزرگ بیش از حد طبیعی منجر به کمردرد، گردن درد، عدم توانایی در انجام برخی از فعالیت‌های ورزشی و… می‌شود.

علاوه بر این به دلیل ظاهر ناخوشایند خود، اعتماد به نفس کافی نیز ندارند. حال ماموپلاستی به دو هدف، زیبایی و درمانی انجام می‌گیرد و در نهایت سینه‌هایی به اندازه نرمال و فرم زیبا خواهید داشت.

نکته مهمی که وجود دارد برای مشاهده نتایج خوب از عمل باید جراحی خود را حتما به فردی متخصص و با تجربه بسپارید.

ماموپلاستی مناسب چه افرادی است؟

جراحی ماموپلاستی به عنوان روشی برای کوچک کردن سینه شناخته می‌شود و اندازه، وزن، استحکام بافت، شکل، چربی و پوست را تغییر می‌دهد.

این عمل برای هر سنی قابل انجام است اما بهترین نتایج زمانی حاصل می‌شود که سینه‌ها به طور کامل رشد کرده باشد. همچنین افرادی که قصد بچه‌دار شدن دارند نیز باید صبر کنند و به پس از بارداری موکول کنند.

چراکه بارداری بافت سینه را تغییر می‌دهد و بر نتایج کلی جراحی تاثیر می‌گذارد و همچنین گاهی اوقات شیردهی را مختل می‌کند.

جراحی کوچک کردن سینه در چنین مواقعی گزینه مناسبی برای شماست:

  • دچار درد مزمن در کمر، گردن و شانه‌های خود هستید.
  • به دلیل بزرگی سینه هنگام خوابیدن دچار مشکل می‌شوید.
  • بند سوتین به دلیل بزرگی و سنگینی سینه در شانه‌ها فرو می‌رود.
  • مشکلات پوستی یا سوزش زیر چین سینه خود احساس می‌کنید.
  • منجر به محدودیت در انجام فعالیت‌های فیزیکی می‌شود.
  • برای خرید سوتین یا لباس مناسب دچار چالش می‌شوید.

اگر به دلیل سینه‌های بزرگ با این چالش‌های ذکر شده رو به رو هستید و تمایل به انجام عمل ماموپلاستی دارید، در صورت داشتن چنین شرایطی در نهایت پزشک برای شما عمل را انجام می‌دهد:

  • از نظر جسمی‌ کاملا سلامت هستید.
  • سیگار مصرف نمی‌کنید.
  • انتظارات منطقی از نتایج عمل خود دارید.

احساس می‌کنید که شرکت در ورزش یا سایر فعالیت‌های بدنی به دلیل بزرگی سینه‌ها محدود شده است.

15358f0e b765 43e8 91e8 094ee2d75621 720x405 - ماموپلاستی بهترین انتخاب برای کوچک کردن سایز سینه

در صورتی که اندازه سینه همراه با درد و مشکلات مرتبط با سینه‌های بزرگ باشد، مانع از انجام ورزش و فعالیت‌هایی که دوست دارید می‌شود. حال با کوچک شدن سینه و رسیدن به سایز متناسب، تمرینات را با لذت بیشتر و سبک زندگی فعال‌تر انجام می‌دهید.

شیردهی و ماموپلاستی

توانایی شیردهی پس از ماموپلاستی به عوامل مختلفی از جمله نوع جراحی، اعصاب آن ناحیه، مجاری و خونرسانی پس از جراحی و بسیار از موارد دیگر بستگی دارد.

برخلاف برخی افراد که تصور می‌کنند که پس از ماموپلاستی نمی‌توانند شیردهی داشته باشند؛ اما بسیار از افراد در شیردهی مشکلی نداشته‌اند.

با این حال توصیه ما به شما این است که برای ماندگاری بهتر نتیجه، عمل جراحی خود را به پس از بارداری موکول کنید. در صورتی که قصد بارداری بعد از ماموپلاستی دارید، حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.

انجام ماموپلاستی برای کوچک کردن سینه چه مزیت هایی دارد؟

مهم‌ترین مزیت‌هایی را که می‌توان برای انجام این عمل جراحی در نظر گرفت، در ادامه برای شما ذکر خواهیم کرد:

تسکین درد

همانطور که گفتیم وزن سینه می‌تواند به قسمت‌هایی مانند گردن، کمر و شانه‌ها فشار زیادی وارد می‌کند. در حقیقت گرفتگی عصب گردن، دست و بازو از مشکلات شایع در خانم‌ها با سینه‌های بزرگ است.

خانم‌هایی که سینه‌های بزرگ دارند، اغلب احساس حمل شی سنگین دارند. با این جراحی توسط متخصص جراح پستان دکتر بلال دلشاد وزن سینه‌ها کاهش می‌یابد، فشار از روی شانه، گردن و کمر کمتر می‌شود و در نهایت به‌طور چشمگیری درد کاهش یافته و درد برطرف می‌شود.

پوستی سالم

بسیاری از خانم‌ها با سینه‌های بزرگ دچار تحریکات پوستی در زیر چین‌های زیر و بین سینه‌ها خود می‌شوند. رطوبت، گرما و اصطکاک می‌تواند منجر به مشکلات پوستی دردناک شود که به سختی بهبود می‌یابد و حتی ممکن است عفونی شود.

ایجاد تناسب بهتر

بسیاری از خانم‌ها به دلیل اندامی بهتر و افزایش اعتماد به نفس خود عمل ماموپلاستی را انجام می‌دهند. اگر فردی تنها به دلیل افتادگی سینه تمایل به انجام این عمل را دارد، در این مواقع پیشنهاد پزشک لیفت سینه یا ماستوپکسی است و به افرادی که از سایز سینه خود راضی هستند پیشنهاد می‌شود.

افزایش توانایی انجام فعالیت های فیزیکی

در صورتی که اندازه سینه همراه با درد و مشکلات مرتبط با سینه‌های بزرگ باشد، مانع از انجام ورزش و فعالیت‌هایی که دوست دارید می‌شود. حال با کوچک شدن سینه و رسیدن به سایز متناسب، تمرینات را با لذت بیشتر و سبک زندگی فعال‌تر انجام می‌دهید.

336efa0a 14b3 4528 b58e d815579bcaba 720x480 - ماموپلاستی بهترین انتخاب برای کوچک کردن سایز سینه

انتخاب لباس دلخواه و مناسب

پیدا کردن لباس مناسب برای خانم‌هایی با سایز سینه‌های بزرگ بسیار چالش‌برانگیز است. ممکن است در برخی مواقع متوجه کشیدگی لباس خود می‌شوید که باعث خجالت شما می‌شود.

به همین جهت مجبور هستید لباس‌هایی بخرید که خیلی بزرگ هستند. سینه‌های متناسب و کوچک حق انتخاب لباس را برای شما افزایش می‌دهد.

آیا عمل ماموپلاستی روشی بی خطر است؟

این عمل همانند جراحی‌های دیگر می‌تواند خطرات احتمالی از جمله عفونت را به دنبال داشته باشید؛ اما در صورتی که در انتخاب پزشک خود نهایت دقت را داشته باشید هیچ مشکلی شما را تهدید نخواهد کرد.

برای گذراندن بهبودی بدون مشکل و جلوگیری از عوارض حتما به دستورالعمل‌های پزشک دقت داشته باشید.

ماندگاری نتایج بعد از عمل

اندازه سینه شما به‌طور دائمی به همان صورت باقی خواهد ماند، مگر اینکه به مقدار قابل توجهی افزایش وزن یا کاهش وزن داشته باشید یا اینکه باردار شوید.

با این حال به طور طبیعی به دنبال اثراتی مانند جاذبه و روند طبیعی پیری اندازه و شکل سینه‌های هر خانمی‌ دچار تغییر می‌شود. اما تغییرات انقدر قابل توجه نیستند.

با این حال اگر پس از گذشت سال‌ها، از سینه‌های خود ناراضی بودید، برای داشتن سینه‌های جوان‌تر عمل‌هایی مانند لیفت سینه را انجام دهید.

زندگی سالم

وب سایت زندگی سالم | هر آنچه برای یادگیری، سلامتی و زندگی شاد نیاز دارید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا