بهترین راه رعایت بهداشت قاعدگی‌؛ راهنمای خرید نوار بهداشتی مناسب

دوران قاعدگی از دوره‌های حساس، چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ روحی است که زنان را در این دوره بسیار آسیب‌پذیر می‌سازد. شرایط پیچیده‌‌ای که در این دوره تجربه می‌شود، شما را موظف می‌کند تا دقت بیشتری را برای رعایت بهداشت در دوران قاعدگی داشته باشید. عدم وجود آگاهی یا بررسی کامل در خصوص الزاماتی که باید در این دوره رعایت گردد، ممکن است شما را با بسیاری از مشکلات مواجه کند. متأسفانه نوسانات هورمونی، درد و غیره در بانوان باعث شده تا گاهی اوقات کمتر به رعایت بهداشت و اصول آن دقت به خرج دهند.

بهتر است بدانید که رعایت بهداشت قاعدگی در دوره حدوداً یک هفته‌‌ای در اکثر بانوان باعث می‌شود تا حدودی از تنش‌های فکری و جسمی آنان کم گشته و به یک آرامش و حس بهتری دست پیدا کنند. به جهت اهمیت این موضوع قصد داریم در این مطلب، به بررسی راه‌های مختلف رعایت بهداشت قاعدگی و اصول و نکاتی که باید رعایت شود بپردازیم تا شما را برای این شرایط آماده سازیم.

چرا رعایت بهداشت در دوران قاعدگی اهمیت زیادی دارد؟

دوره قاعدگی در بانوان شما را در برابر بسیاری از آلودگی‌ها، میکروب‌ها و یا مشکلات جسمی قرار می‌دهد. در کنار مشکلات بدنی که می‌تواند این دوران برای شما ایجاد کند، از لحاظ روحی و فکری نیز تنش‌های زیادی را تجربه می‌کنید و ممکن است انرژی کافی برای انجام خیلی از کارها را نداشته باشید؛ اما تنها با در نظرگیری چند نکته ساده و داشتن تداوم و نظم در انجام آن‌ها، حس شادابی، سلامت و کاهش درد را برای خود فراهم کنید.

اهمیت این موضوع، با توجه به اینکه این حالت برای بازه‌‌ای طولانی در دوران زندگی بانوان اتفاق می‌افتد، به حدی بالا رفته که حتی در تقویم جهانی نیز روز ۲۸ می‌(۷ خرداد) را برای آگاهی بیشتر در تقویم جهانی به آن اختصاص داده‌اند. همچنین توصیه می‌شود تا برای آگاهی بیشتر، آموزش‌ها توسط والدین یا مدارس در سنین نوجوانی یاد داده شود تا از مشکلات مختلف در آینده پیشگیری کنند.

چه نکاتی در رعایت بهداشت دوران قاعدگی به شما کمک می‌کند؟

استحمام:

تصور بسیاری از افراد به این صورت است که حمام کردن در دوران قاعدگی معایب بسیاری دارد، در حالی که این‌گونه نیست. توصیه می‌شود تا حتماً در دوران قاعدگی به صورت منظم استحمام کنید تا از بسیاری از آلودگی و میکروب‌ها دور شوید. البته استحمام در این دوران ملزم به رعایت چند نکته مثل عدم حمام با آب سرد است؛ چرا که باعث ایجاد درد و یا گرفتگی بیشتر شده و همچنین توصیه می‌شود تا استحمام به صورت دوش گرفتن و سرپا بدون نشستن بر روی زمین یا صندلی و در بازه‌‌ای کوتاه انجام گیرد.

لباس زیر:

توجه به لباس زیر در این دوران از هر زمان دیگری مهم‌تر است؛ چرا که قاعدگی شما را بیشتر در معرض آلودگی‌ها قرار می‌دهد؛ به همین دلیل از لباس‌های زیر تمیز و ترجیحاً نخی و راحت جهت جلوگیری از ایجاد حساسیت و راه تنفس استفاده کرده و به صورت مرتب آن‌ها را تعویض کنید.

انتخاب نوار بهداشتی یا تامپون و تعویض آن‌ها:

انتخاب و خرید نوار بهداشتی یا محصولات دیگر در دوران قاعدگی، باید با توجه به شرایط هر فرد انجام گیرد تا متناسب‌ترین مورد انتخاب شود و از طرفی دیگر، آن‌ها را باید به صورت مرتب بین ۴ تا ۶ ساعت بازه تعویض کرد. نوار بهداشتی‌های معطر در این دوران احتمال حساسیت، سوزش، بوی نامطبوع و عفونت را بیشتر می‌کنند؛ پس بهتر است در تهیه آن‌ها دقت کنید.

خودداری از استفاده از صابون:

استفاده از صابون برای شستشو برای نواحی واژن، ممکن است موجب بروز خشکی شود؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا از شوینده‌های مخصوص و آب ولرم استفاده کنید.

روش شستشو در دوران قاعدگی:

برای آنکه باکتری‌ها و آلودگی‌های احتمالی در ناحیه مقعد به سمت واژن منتقل نشود، باید انجام شستشو از جلو به عقب باشد. البته که رعایت این نکته در همه شرایط باید مورد توجه قرار گیرد؛ اما در دوران قاعدگی اهمیت آن دو چندان می‌شود. بهتر است شستشو را یک تا دو بار در روز برای جلوگیری از بوی نامطبوع تکرار کنید.

توجه به تغذیه:

با توجه به آسیب‌پذیر بودن بدن، رژیم غذایی را دنبال کنید که سرشار از آهن و ویتامین B6 باشد و در کنار آن مصرف مواد غذایی فیبردار از یبوست جلوگیری می‌کند. همچنین برای آنکه به رحم در انجام روند پاکسازی کمک شود، باید روزانه حدود ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید و برای کاهش درد یا گرفتگی‌ها در مصرف مواد غذایی نفاخ، لبنیات، گوشت میزان مشخصی داشته باشید.

فعالیت و ورزش:

انجام برخی از فعالیت‌ها، نقش کمک‌کننده‌ای در کاهش درد قاعدگی خواهد داشت. تنها با استراحت نمی‌توانید شرایط را بهبود ببخشید، اما با انجام چند فعالیت سبک میزان درد شما تا حدودی کاهش می‌یابد. به طور مثال ورزش یوگا در این دوران مزیت‌های بسیاری دارد. این ورزش مانعی در برابر لخته شدن خون رحم و اختلال در جریان خونریزی است که بسیاری از بانوان آن را توصیه می‌کنند.

c01f4202 85ec 42df b4d5 48cb1a3b08a5 720x405 - بهترین راه رعایت بهداشت قاعدگی‌؛ راهنمای خرید نوار بهداشتی مناسب

چند عامل مهم در انتخاب نوار بهداشتی

  • با انواع نوار بهداشتی‌های موجود، جنس رویه و استفاده‌های آن‌ها آشنا شوید.
  • با توجه به فعالیت خود در طول روز و شرایط، نوار بهداشتی را به صورت بالدار و معمولی انتخاب کنید.
  • در انتخاب نوار بهداشتی شکل و اندازه آن را با توجه به خونریزی خود در نظر بگیرید.
  • ضخامت نوار بهداشتی با توجه به شدت خونریزی و اینکه چند روز از قاعدگی شما گذشته است، تعیین می‌شود.
  • انواع ویژگی‌های نوار بهداشتی را پیش از انتخاب مثل معطر بودن، قدرت چسبندگی و غیره را بررسی کنید.
  • انتخاب برند معتبر در تهیه نوار بهداشتی نقش بسیار مهمی دارد که تضمینی از استفاده مواد با کیفیت را به شما می‌دهد.
  • به تجربه و نظرات دیگران در خرید نوار بهداشتی توجه کنید تا موارد با کیفیت که درصد رضایت بالایی دارند را راحت‌تر بشناسید.
0aa0658a 648f 4bdc 9cca 65116779be86 720x405 - بهترین راه رعایت بهداشت قاعدگی‌؛ راهنمای خرید نوار بهداشتی مناسب

برند سافتکس؛ نامی معتبر در زمینه تولید نوار بهداشتی

قطعاً برندهای مختلفی در مارکت‌ها موجود هستند که محصولات بهداشتی بانوان را برای فروش می‌گذارند. یکی از معتبرترین برندها در این زمینه، برند Softex است که با توجه به نیاز و نظر استفاده‌کنندگان این نوع از محصولات، نوار بهداشتی‌هایی در تنوع و با بالاترین سطح کیفیت و بهترین ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد و با تولید انواع مختلفی از نوارهای بهداشتی، به هر نوع نیازی برای بانوان جامعه پاسخ دهد و از دغدغه آن‌ها تا حدودی در این دوران بکاهد.

مزایای فروشگاه سافتکس

 در وب‌سایت سافتکس علاوه بر خرید نوار بهداشتی در انواع مختلف و بهترین کیفیت موجود در بازار، امکانات ویژه‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد که روزشمار پریود و ارائه روزهای قاعدگی یکی از خدمات این مجموعه است.

از ویژگی‌هایی نوار بهداشتی‌های سافتکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناسب برای انواع پوست حتی پوست‌های حساس
  • جذب بالا با توجه به طراحی فناوری دو کاناله
  • چسبندگی قوی برای جلوگیری از حرکت نوار بهداشتی طی فعالیت روزانه
  • سایزبندی و مدل‌های مختلف
  • در دسترس بودن راحت و سریع
  • و …

زندگی سالم

وب سایت زندگی سالم | هر آنچه برای یادگیری، سلامتی و زندگی شاد نیاز دارید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا