ماندگاری پروتز سینه

پروتز سینه یکی از جراحی های زیبایی است که بسیاری از بانوان در زمان جراحی، در مورد ماندگاری پروتز سینه سوال می پرسند و این موضوع علاوه بر کیفیت پروتز به تبحر پزشک بستگی دارد. در این مقاله با معرفی ویژگی های پروتز باکیفیت، پزشک کاردان و مراقبت های مربوط به قبل و بعد از جراحی پروتز سینه اطلاعات کاملی در مورد ماندگاری پروتز سینه ارائه خواهد شد.

ماندگاری پروتز سینه به چه مواردی بستگی دارد؟

پروتز سینه جزء یکی از کالاهای پزشکی است که به صورت مادام العمر از آن استفاده می شود و اگر دچار عارضه یا مشکل خاصی نشوید برای سال های طولانی بدون نیاز به جراحی مجدد در سینه باقی می ماند. به طور کلی میزان ماندگاری پروتز سینه به آناتومی بدن هر فرد بستگی دارد. ممکن است پروتز در یک شخص بعد از ۱۰ سال نیاز به تعویض داشته باشد و در فرد دیگر بعد از ۵ سال نیاز به تعویض پروتز از سوی پزشک تشخیص داده شود. همچنین سن فرد یکی دیگر از عوامل موثر بر ماندگاری پروتز است زیرا با افزایش سن، ویژگی ارتجاعی سینه ها کاهش می یابد به همین دلیل کمی افتادگی در سینه ها حتی با وجود پروتز طبیعی خواهد بود. موارد زیر در ماندگاری پروتز سینه تأثیر زیادی دارد:

  1. کیفیت پروتز سینه
  2. تبحر و تجربه پزشک جراحی

تاثیر کیفیت پرتز سینه در ماندگاری آن

امروزه با تولید نسل جدید پروتزهای سینه، بانوان می توانند با خیال آسوده برای جراحی پروتز سینه اقدام کنند زیرا کیفیت بالای پروتزهای سینه که با فناوری جدید ساخته می شوند، بیمار را از جراحی مجدد برای تعویض پروتز مگر در موارد خاص بی نیاز می سازد. در بازار ایران پروتزهای سیلیکونی به عنوان پروتزهای باکیفیت شناخته می شوند و پزشکان نیز انواع مختلف پروتز سیلیکونی را تجویز می کنند.

انتخاب پزشک برای جراحی پروتز سینه 

در مواردی علی رغم استفاده از پروتز باکیفیت ممکن است فرد به دلیل مواجه شدن با عوارضی ناگزیر به تعویض زود هنگام پروتز سینه شود. اما با انتخاب پزشک باتجربه و کاردان می توانید از نتیجه جراحی پروتز سینه و ماندگاری آن اطمینان حاصل کنید. پزشک متبحر، به دلیل آشنایی با روش های مدرن جراحی، پروتز را طوری در سینه قرار می دهد که بدن حرکت و به طور ثابت در جای خود باقی بماند و فرد بتواند برای مدتی طولانی بدون مواجه شدن با عوارض جراحی از نتیجه مطلوب آن لذت ببرد.

عمل‌های ترمیمی و زیبایی پیچیده و سخت هستند. اما با وجود دکتر کامبیز ایزدپناه فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی نگران نتیجه عمل خود نباشید. ایشان با تجربه کاری و تخصصی که در این زمینه دارند، تجربه بهترین عمل را در ذهن شما نقش خواهند بست.

میزان ماندگاری انواع پروتز

پروتزهای سینه ۲ نوع هستند که میزان ماندگاری و دوام آن ها با یک دیگر متفاوت است:

۱) پروتز سالین یا آب نمکی

محتوای داخل پروتز سالین از محلول آب و نمک تشکیل شده است و احتمال دارد به طور خود به خود پاره شود.  بعد از مدتی بر بافت سینه اثر می گذارد و ریسک چین خوردگی آن نیز زیاد است. در حال حاضر به دلیل ماندگاری پایین پروتز سالین و عوارض آن بر بدن، در ایران پزشکان از این نوع پروتز استفاده نمی کنند.

۲) پروتز سیلیکونی

در پروتز سینه سیلیکونی نوعی ژل چسبنده قرار دارد که باعث ایجاد فرم زیبا و طبیعی سینه ها می شود. در پروتز سیلیکونی احتمال نشت مواد به بیرون از پروتز بسیار کم است. پزشکان معتقدند پروتز سیلیکونی ماندگاری زیادی دارد و می تواند برای سال های طولانی بدون ایجاد عارضه در سینه باقی بماند.

علائم نیاز به تعویض پروتز سینه

مواجه شدن با علائم زیر ممکن است به معنای فرارسیدن زمان تعویض پروتز سینه باشد:

  1. احساس درد پروتز سینه
  2. تغییر در بافت سینه یا ایجاد کپسول در بافت سینه که باعث احساس فشار می شود
  3. پارگی و تغییر شکل پروتز سینه

پروتز سینه ممکن است تا ۲۰ سال در سینه باقی بماند اما در هر حال توصیه می شود به طور سالانه برای معاینه به مطب پزشک جراح مراجعه کنید تا از سالم بودن پروتز اطمینان حاصل شود.

مراقبت های بعد از جراحی پروتز سینه

رعایت نکات مراقبتی بعد از جراحی به ماندگاری پروتز سینه کمک می کند:

  1. تا ۱ هفته بعد از جراحی در منزل استراحت کنید.
  2. تا زمان بهبود زخم ها از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.
  3. اگر ورزشکار هستید تقریبأ ۱ ماه و نیم بعد از جراحی پروتز سینه می توانید فعالیت ورزشی خود را شروع کنید.
  4. تا ۳ هفته بعد از جراحی دخانیات و مشروبات الکلی مصرف نکنید.
  5. تا زمان بهبود زخم ها طوری بخوابید که روی سینه فشاری وارد نشود.
  6. تا ۴ هفته پس از جراحی رابطه جنسی نداشته باشید.
  7. به توصیه سازمان غذا و دارو اسکن ام آر آی هر ۳ سال یک بار ضروری است.

ماندگاری انواع برندهای پروتز سینه

پروتز سینه محصولی است که از سوی شرکت های مختلف تولید می شود به همین دلیل در بازار برندهای متعددی از پروتز سینه وجود دارد و مسلمأ کیفیت آن ها نیز با یکدیگر متفاوت است:

پروتز سینه منتور

 پروتز منتور به دلیل پوشش سیلیکونی چند لایه در اطراف پروتز به عنوان یکی از با کیفیت ترین پروتزهای موجود در بازار شناخته می شود. شرکت منتور ادعا می کند پروتزهای تولید شده از سوی این شرکت به صورت مادام العمر در سینه باقی می مانند.

پروتز سینه ناگور

یکی دیگر از پروتزهای با کیفیت که در شرایط خوب بیش از ۲۰ سال عمر می کند پروتز سینه ناگور است. استفاده از  فناوری مدرن در ساخت این پروتز باعث افزایش مقاومت آن شده است

پروتز سینه موتیوا

موتیوا یک شرکت معتبر آمریکایی است که پروتزهای سینه را با ضمانت ۱۰ ساله عرضه می کند. در سطح خاری پروتز این نوع پروتز از فناوری smothsilk استفاده شده است که عکس العمل بدن در مقابل پروتز را کاهش می دهد.

نکاتی برای ماندگاری پروتز سینه

رعایت برخی نکات باعث افزایش ماندگاری پروتز سینه می شود:

  1. پس از جراحی به طور مرتب برای چکاب به پزشک جراح مراجعه کنید.
  2. برای جلوگیری از افتادگی سینه ها مصرف دخانیات را ترک کنید. اگرچه سینه ها بعد از جراحی پروتز سینه به حالت قبل از جراحی باز نمی گردند اما مصرف دخانیات با کاهش حالت ارتجاعی سینه ها در افتادگی آن ها تاثیرگذار است.
  3. برخی از داروها در افتادگی سینه تاثیرگذار هستند به همین دلیل بهتر است برای مصرف دارو پس از جراحی پروتز سینه با پزشک مشورت کنید.
  4. برای جلوگیری از پارگی پروتز تا ۲ هفته بعد از جراحی از بانداژ استفاده کنید و محل جراحی را خشک نگه دارید.
  5. ۱۰ روز قبل و بعد از جراحی از مصرف داروهای رقیق کننده خون، داروهای گیاهی و آسپرین خودداری کنید.

تا ۱ سال بعد از جراحی از سولاریوم استفاده نکنید همچنین در این مدت محل جراحی را در معرض نور خورشید قرار ندهید زیرا تابش مستقیم نور خورشید به پروتز آسیب وارد می کند.

a62f469d 3156 4742 b3f9 9f0c9a744370 720x405 - ماندگاری پروتز سینه

جمع بندی

اگر می‌خواهید که زیبایی را به خود هدیه دهید، این کار را به دکتر کامبیز ایزدپناه بسپارید. آقای دکتر ایزدپناه تمامی دوره‌های مرتبط با عمل‌های ترمیمی و زیبایی را گذرانده است و از ابتدای تصمیم شما، تا پایان جراحی و گرفتن نتیجه در کنار شما خواهد ماند. شما می توانید در پیج اینستاگرام دکتر کامبیز ایزدپناه می توانید نمونه عمل های ایشان را ببینید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا