۱۰ روش درمان خانگی حالت تهوع و معده درد

معده یکی از مهم ترین اعضای بدن انسان است که وظیفه هضم غذا را بر عهده دارد. کم یا زیاد غذا خوردن شما کاملا به معده تان بستگی دارد. بیشتر افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند، با استفاده از خدمات جراحی بای پس معده می توانند به وزن ایده آل خود دست برسند. نگران هزینه جراحی بای پس معده نباشید! اگر تحت پوشش بیمه باشید، قیمت عمل جراحی bypass کاهش می یابد.

عمل اسلیو معده نیز یکی دیگر از عمل های جراحی برای کنترل چاقی است. تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند، نشان می دهد این روش تاثیر زیادی در لاغری دارد و می تواند اضافه وزن تان را کنترل کند.

اما یک نکته مهم و اساسی از چشم خیلی ها پنهان است؛ معده جزو حیاتی ترین اعضای داخلی بدن شناخته می شود که باید به فکر سلامتی آن باشید. انجام عمل های جراحی به منظور لاغری، خوردن غذاهای نامناسب، تند غذا خوردن و … همگی جزو دلایل به وجود آمدن معده درد هستند. با کوچک ترین اشتباه پزشکی یا سبک زندگی نامناسب، می تواند لطمه ای جدی به معده تان وارد کنید.

ولی اگر معده درد شدید، باید چه کاری انجام دهید؟ بسیاری از دردهای به وجود آمده در معده را می توانید با درمان های خانگی از بین ببرید. بنابراین اگر به هر دلیلی دچار این بیماری شدید، راه حلی مناسب برای درمان خانگی حالت تهوع و معده درد را انتخاب کنید.

روش های درمان خانگی حالت تهوع و معده درد

معده درد با نشانه هایی مثل حالت تهوع و استفراغ، یبوست، تنگی نفس، درد قفسه سینه و … همراه است. کافیست روش های خانگی را که در ادامه می گوییم با مشورت پزشک به کار ببرید تا درد معده تان کمتر شود یا از بین برود:

درمان با زنجبیل

برای درمان خانگی حالت تهوع و معده درد می توانید از زنجبیل استفاده کنید. زنجبیل با کنترل سوءهاضمه و حرکات انقباضی معده به دلیل داشتن ماده ای به نام شوگولاس جینرولاس تاثیر مثبتی در درمان دردهای معده دارد.

شما می توانید پودر زنجبیل را داخل غذا بریزید یا چای زنجبیل درست کنید و این داروی معجزه آسا را بخورید. این داروی خوشمزه را به هر روشی که دوست دارید، نوش جان کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

درمان با لیمو و جوش شیرین

یک ترکیب عالی برای درمان خانگی حالت تهوع و معده درد خوردن آبلیمو و جوش شیرین است. اسید کربنیک ایجاد شده به وسیله این ترکیب می تواند سوءهاضمه را کنترل کند و سلامتی را به بدن تان برگرداند.

همچنین آبلیمو اسیدیته معده را کمتر می کند و در هضم و جذب چربی بسیار موثر است.

روش مصرف این داروی خانگی به این صورت است که یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه را باید با یک قاشق چایخوری جوش شیرین ترکیب و نوش جان کنید.

درمان با زیره

75840fac a7db 4120 9ed0 cfad603c9e60 720x405 - 10 روش درمان خانگی حالت تهوع و معده درد

از تاثیرات مثبت زیره در درمان معده درد می توان به کاهش گاز معده، سوءهاضمه و … اشاره کرد. این داروی گیاهی خاصیت ضد میکروبی نیز دارد و برای دردهای معده بعد از خوردن مشروبات الکلی بسیار پیشنهاد می شود.

شما می توانید عرق زیره را بخرید و هر روز کمی از آن را بنوشید. همچنین امکان تهیه دمنوش زیره وجود دارد. پودر زیره نیز می تواند پای ثابت آشپزی هایتان باشد، چون ادویه ای خوشمزه است و علاوه بر خوش طعم تر کردن غذا، موجب کاهش دردهای معده تان به مرور زمان می شود.

درمان با انجیر

میوه انجیر یا برگ آن تاثیر به سزایی در درمان معده درد دارند. استفاده از این ترکیب برای خانم هایی که باردار هستند و از مشکل یبوست رنج می برند نیز بسیار پیشنهاد می شود. البته اگر دچار اسهال شده اید، از این دارو استفاده نکنید!

درمان با عرقیات گیاهی

برای درمان خانگی حالت تهوع و معده درد می توانید انواع عرقیجات گیاهی را که در ادامه معرفی می کنیم، روزانه بخورید و درد معده تان را کاهش دهید:

عرق بومادران

 عرق بومادران تاثیر مثبتی در کاهش اسید معده دارد، پس اگر دچار سوزش سر دل شده اید، این عرق را بخورید. بومادران با تاثیر بر عصب واگ معده اسیدها را به مرور از بین می برد و دردهایتان را کمتر می کند. اگر بعد از غذا خوردن دچار معده درد می شوید، مصرف این عرق را فراموش نکنید.

عرق ریحان

در عرق ریحان ترکیبی به نام آزونول وجود دارد که اسید معده را کم می کند. وجود اسید لینوئیک در این عرق گیاهی نیز دردهای معده را تسکین می دهد.

درمان با دارچین

92799aaa de25 4be8 9fb0 318d502db710 720x405 - 10 روش درمان خانگی حالت تهوع و معده درد

اگر می خواهید از دردهای معده در امان باشید، دارچین بخورید، چون به دلیل وجود آنتی اکسیدان تاثیر مثبتی در عملکرد بهتر معده دارد. دارچین فرآیند هضم را تسریع می بخشد، سوء هاضمه را کنترل می کند و در درمان سوزش سر دل نیز موثر است.

شما می توانید دارچین را به عنوان یک دمنوش تهیه و نوش جان کنید. امکان استفاده از دارچین به عنوان ادویه نیز وجود دارد! بنابراین می توانید با ریختن آن در غذاهای مختلف باعث کاهش دردهای معده تان شوید.

درمان با میخک

میخک ترکیباتی دارد که باعث افزایش ترشح در معده می شود و گاز معده را نیز کمتر می کند. میخک در رفع حالت تهوع یعنی اسهال و استفراغ نیز موثر است. بنابراین مصرف این داروی گیاهی را به عنوان درمان خانگی حالت تهوع و معده درد جدی بگیرید.

میخک به خانم های بارداری که در اوایل دوره بارداری هستند و نمی توانند هر دارویی را برای معده درد مصرف کنند، پیشنهاد می شود.

برای درمان کامل معده درد پیشنهاد می دهیم قبل از خواب یک قاشق غذاخوری عسل را با پودر میخک نوش جان کنید. شما می توانید دمنوش میخک را نیز تهیه کنید و بخورید.

درمان با کمپرس گرم

کمپرس های گرم به دلیل انتقال گرما به رگ های خونی معده، جریان خون را افزایش می دهند و باعث انبساط رگ ها می شوند؛ بنابراین با استفاده از کمپرس دردهای معده تان به مرور از بین می روند.

برای استفاده از کمپرس پیشنهاد می کنیم این وسیله را برای مدت ۲۰ دقیقه روی معده تان قرار دهید.

نکات مهم در درمان معده درد

c0236c65 4aee 48f3 8a72 bac8db9fb5ba 720x405 - 10 روش درمان خانگی حالت تهوع و معده درد

راهکارهای مختلفی برای درمان خانگی حالت تهوع و معده درد وجود دارد؛ اما کارهایی نیز هستند که نباید انجام دهید، در غیر این صورت معده دردتان بیشتر می شود:

  • سیگار کشیدن را کنار بگذارید؛ سیگار نه تنها باعث ایجاد مشکلاتی در گلو می شود، بلکه به معده نیز آسیب می رساند. اگر معده درد هستید، سیگار یکی از عوامل تجدید دردتان است.
  • از خوردن غذاهای دیرهضم بپرهیزید! این غذاها درد معده تان را بیشتر می کنند. انواع غذاهای شور، چرب، سرخ شده یا خامه ای جزو غذاهای دیر هضم هستند.

آیا می توان معده درد را به صورت خانگی درمان کرد؟

در این مطلب در مورد روش های درمان خانگی حالت تهوع و معده درد صحبت کردیم. اگر قصد دارید معده دردتان درمان شود و درد کمتری بکشید، راهکارهایی را که در مطلب بیان شد به طور مداوم انجام دهید. توجه داشته باشید که با یک بار انجام این راهکارها به نتیجه قطعی نمی رسید، پس باید آنها را تبدیل به روتین زندگی تان کنید. با انجام این کار دردها و مشکلات معده به مرور زمان از بین می روند و حتی معده تان کاملا درمان می شود.

زندگی سالم

وب سایت زندگی سالم | هر آنچه برای یادگیری، سلامتی و زندگی شاد نیاز دارید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا