نکاتی که بعد از تزریق ژل باید رعایت کنید

تزریق ژل یک روش نسبتا بی‌خطر، آسان، کم تهاجمی و در عین حال موثر برای جوان‌تر کردن پوست است. این پروسه به علت این که نیازی به جراحی و بیهوشی ندارد و دوره ریکاوری کوتاهی دارد، اخیرا به طرز گسترده‌ای مورد توجه قرار گرفته است.

در این مقاله قصد داریم شما را با مراقبت‌های ضروری بعد از تزریق ژل آشنا کنیم.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل

بعد از این که پزشک برای شما ژل تزریق کرد باید توصیه‌ها و دستورالعمل‌های لازم را رعایت کنید تا ماندگاری ژل افزایش پیدا کند و دچار عوارض جانبی نشوید.

برخی از مراقبت‌های ضروری بعد از تزریق ژل شامل این مواردند:

حتما از شوینده‌های ملایم استفاده کنید: بعد از این که ژل تزریق شد، نیاز است که ناحیه تحت درمان را حتما خشک و تمیز نگه دارید. این توصیه برای این ضرورت دارد که احتمال بروز عفونت به حداقل برسد. در این وضعیت حتما از شوینده‌هایی استفاده کنید که ملایم و عاری از مواد خشن هستند تا مانع از بروز تحریکات پوستی، التهاب و سوزش پوست شوید. از پزشک در خصوص شوینده مناسب سوال بپرسید.

از قرار گرفتن در معرض سرما و گرما بپرهیزید: تا زمانی که ورم و کبودی‌تان برطرف نشده، نباید محل تحت درمان در معرض گرما قرار بگیرد. به همین خاطر از حمام گرم، رفتن به جکوزی و آفتاب گرفتن بپرهیزید. همچنین از رفتن به اسکی، برف بازی و شنا در آبی که خیلی سرد است هم خودداری کنید.

از فعالیت فیزیکی سنگین بپرهیزید: تا ۲ هفته بعد از این پروسه زیبایی، از فعالیت فیزیکی شدید و ورزش کردن بپرهیزید. علت این توصیه این است که فعالیت شدید باعث می‌شود ورم و کبودی‌هایتان بیشتر شوند و دیرتر التیام پیدا کنند.

به هیچ عنوان روی صورت نخوابید: در صورتی که ژل صورت تزریق کرده‌اید، خیلی مواظب باشید که روی صورت‌تان نخوابید. همچنین بهتر است هنگام خواب، سر کمی بالاتر از بدن باشد. خوابیدن روی صورت، باعث تحت فشار قرار دادن ناحیه‌ای می‌شود که تزریق روی آن صورت گرفته و کیفیت و اثربخشی درمان را کاهش می‌دهد.

a1a3bc18 475e 4af6 a133 00d5222a3c43 720x480 - نکاتی که بعد از تزریق ژل باید رعایت کنید

سایر نکاتی که باید رعایت کنید شامل این مواردند:

  • در ۲۴ ساعت اول تزریق، از اعمال هر نوع فشار و مالش بپرهیزید. در صورتی که فشار زیادی به ناحیه تحت درمان وارد کنید و مدام آن را مالش یا ماساژ دهید، ژل نامتقارن، بدشکل و گاهی جابجا می‌شود. در این شرایط ژل ظاهر ناخوشایندی پیدا می‌کند.
  • اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که پوست حساس و نازکی دارید که خیلی زود کبود می‌شود و ورم می‌کند حتما بعد از این که ژل تزریق کردید از کمپرس سرد استفاده کنید. استعمال کمپرس را بدون اعمال فشار انجام دهید.
  • سعی کنید در روز اول تزریق، از تماس هر نوع شی با محل تحت درمان جلوگیری کنید. برای مثال از عینک آفتابی استفاده نکنید. این اشیا به ژل فشار وارد می‌کنند و گاهی باعث می‌شوند جابجا شود.
  • بدن‌تان را هیدراته نگه دارید. این کار تاثیر بسزایی در جلوگیری از التهاب و ورم دارد. همچنین هیدراته ماندن باعث شاداب، باطراوت و سالم ماندن پوست می‌شود.

عوارض تزریق ژل

تمام پروسه‌های زیبایی با عوارض‌جانبی همراه هستند، مطمئنا ژل هم از این قاعده مستثنی نیست. حال بسته به نوع ژل، محل تحت درمان و تخصص پزشک، این عوارض می‌توانند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشند.

به خاطر بسپارید که ایجاد ورم و کبود شدن پوست، از اتفاقات کاملا طبیعی پس از تزریق ژل به شمار می‌روند و نمی‌توان آن‌ها را در دسته عوارض جانبی قرار داد.

به طور کلی رایج‌ترین عوارض جانبی تزریق ژل شامل این مواردند:

عدم تقارن: اگر پزشک بی تجربه باشد ممکن است پس از تزریق ژل در ناحیه گونه، لب، باسن یا سینه متوجه عدم تقارن ژل شوید. به همین خاطر توصیه می‌شود که روی انتخاب پزشک حساسیت کافی را به خرج دهید.

تخریب بافت و پوست: گاهی این عارضه پس از تزریق ژل برای افرادی که پوست حساسی دارند رخ می‌دهد. البته بی کیفیت بودن ژل هم یکی از دلایل این اتفاق است.

آلرژی: علت بروز آلرژی یا حساسیت پس از تزریق ژل، این است که ژل ممکن است با پوست ناسازگار باشد. بنابراین در این شرایط پوست به ژل واکنش نشان می‌دهد. گاهی نیز آلرژی ناشی از محیط آلوده و سرنگ‌های غیربهداشتی‌ای است که پزشک استفاده می‌کند.

عفونت: شاید بتوان گفت که خطرناک‌ترین عارضه‌ای که ممکن است پس از تزریق ژل رخ دهد، عفونت است. علت این عفونت، ژل بی کیفیت یا سرنگ آلوده است و ممکن است گاهی عوارض جبران‌ناپذیری ایجاد کند.

1be7b4a0 98f0 48eb afd3 f528ce1438a7 1 720x480 - نکاتی که بعد از تزریق ژل باید رعایت کنید

راه‌های جلوگیری از عوارض تزریق ژل

رعایت اقدامات زیر تا حد زیادی خطر بروز عوارض جانبی پس از تزریق ژل را کاهش می‌دهد:

  • اولین نکته که مهم‌ترین نکته نیز هست این است که حتما این کار زیبایی را در یک کلینیک معتبر و نزد یک پزشک متخصص و حرفه‌ای انجام دهید. به هیچ عنوان برای تزریق ژل به مراکز غیر معتبر و آرایشگاه‌ها اعتماد نکنید و به خاطر صرف هزینه کمتر، سلامتی خودتان را به خطر نیندازید.
  • به هیچ عنوان این ژل‌ها را به صورت اینترنتی نخرید زیرا ممکن است محصولی که به دست‌تان می‌رسد فیک، بی کیفیت و حتی آلوده باشد.
  • به خاطر داشته باشید که زنان باردار، زنان شیرده و افراد زیر ۱۸ سال نباید ژل تزریق کنند.
  • از یک هفته قبل از این که ژل تزریق کنید، مصرف داروی رقیق کننده خون (مثل آسپرین) را قطع کنید. همچنین توصیه می‌شود که مصرف مکمل‌های گیاهی نظیر جینسینگ و مکمل‌های ویتامین E را نیز متوقف کنید.
  • روز قبل از تزریق، از مصرف نوشیدنی‌های حاوی الکل بپرهیزید.

همانطور که دیدید، تزریق ژل اگر چه می‌تواند ظاهرتان را زیباتر و جوان‌تر کند اما ممکن است با خطرات و عوارضی هم همراه باشد. علاوه بر این دیدید که انتخاب کلینیک درست تا چه حد در بهبود ظاهر ژل و جلوگیری از عوارض جانبی اثرگذار است.

ما در کلینیک زیبایی ترنم بهترین خدمات را ارائه می‌دهیم و از باکیفیت‌ترین مواد استفاده می‌کنیم. کارکنان ما به طور اختصاصی و به حرفه‌ای ترین شکل ممکن خدمات مو، پوست، لیزر و زیبایی را به شما زیباجویان عزیز ارائه می‌دهند تا دیگر دغدغه‌ای از بابت عوارض جانبی و کیفیت مواد نداشته باشید. برای دریافت مشاوره و نوبت می توانید با شماره  ۰۲۱۹۱۰۰۶۶۲۲تماس حاصل فرمایید و یا برای اطلاعات بیشتر و پر کردن فرم تماس به سایت tarannomclinic.com مراجعه فرمایید .

زندگی سالم

وب سایت زندگی سالم | هر آنچه برای یادگیری، سلامتی و زندگی شاد نیاز دارید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا