تقویت لثه برای ایمپلنت

مشکلی که امروزه بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند لثه ضعیف و شل است. برای جلوگیری از آسیب های لثه که به مرور منجر به از دست دادن دندان ها و از دست رفتن سلامت لثه می شود باید از مراقبت های صحیح و تقویت لثه بهره ببرید. برای تقویت لثه باید به حفظ بهداشت دهان و دندان ها و جلوگیری از ساخت و فعالیت پلاک و باکتری هایی که منجر به از بین بردن مینای دندان شما می شود بپردازید. از مهم ترین عملکرد های لثه حفاظت و تغذیه صحیح دندان ها است.

نشانه هایی که می توان توسط آن ها بیماری های لثه را تشخیص داد عبارتند از خونریزی لثه، التهاب لثه، تجمع پلاک و باکتری و بوی نامطبوع. در صورتی که به این موارد دقتی نداشته باشید و برای درمان آن اقدام نکنید به مرور دندان ها شل شده و از بین می رود و به دلیل بیماری های لثه نمی توان از روش های مناسب و قطعی مانند ایمپلنت دندان نیز برای جایگزینی آن ها استفاده کرد. برای آن که بتوانید جای دندان های از دست رفته خود را با ایمپلنت پر کنید باید دقت داشته باشید که لثه های شما سالم و محکم بماند.

ایمپلنت های دندانی جایگزین ریشه دندان هستند که پروتز های ثابت و دائمی بر روی آن ها قرار داده می شود. ایمپلنت تنها راه درمانی با ماندگاری و طول عمر بالا است. ایمپلنت درون استخوان فک زیر لثه ها کاشته می شود و بعد از ۳ الی ۶ ماه با استخوان فک به صورت کامل جوش می خورد. البته همه این موارد به تقویت لثه برای ایمپلنت پیش از کاشت بستگی دارد تا بتوان یک کاشت کاملا موفق را در پیش رو داشت. ایمپلنت می تواند به راحتی عملکرد دندان های طبیعی را شبیه سازی کند و از جمع شدگی فک به خوبی جلوگیری کند. بهترین روش برای ترمیم دندان از دست رفته یا آسیب دیده استفاده از کاشت ایمپلنت دندان است. البته اینکه شما از وضعیت سلامتی خوبی برخوردار باشید تنها می تواند توسط تشخیص های صحیح پزشک انجام شود. زیرا دندان پزشک بررسی می کند آیا استخوان کافی برای نگه داشتن ایمپلنت دندان دارید و آیا لثه های شما دارای سلامت کافی برای نگه داشتن ساختار دندان جدید هست یا خیر؟

چه افرادی برای کاشت ایمپلنت دندان گزینه مناسبی هستند؟

یکی از معیار های زیبایی افراد داشتن لبخندی زیبا است که می تواند موجب افزایش اعتماد به نفس آن ها حضور در جامعه و فعالیت های اجتماعی باشد. به همین علت همواره کاشت ایمپلنت دندان یک نقش اساسی در زندگی افراد دارد و نقش اساسی در درمان های دندان پزشکی به حساب می آید.

افرادی که از سلامت کافی برای درمان برخوردارند می توانند گزینه مناسبی باشند. زیرا ممکن است برای کاشت ایمپلنت دندان نیاز به کشیدن یا جراحی دندان داشته باشید. برای کاشت ایمپلنت باید لثه هایی قوی و سالم داشته باشید و همچنین استخوان کافی برای نگه داشتن ایمپلنت دندان داشته باشید. دقت داشته باشید که بهداشت دهان و دندان و مراجعه به موقع برای چکاپ سلامت دندان و دهان می تواند شرایط را برای حفظ سلامت لثه و دهان فراهم کند.

a880a2b9 9915 4439 9c0f 0c368b641701 720x589 - تقویت لثه برای ایمپلنت

اغلب بیمارانی که درگیر اعتیاد و استعمال دخانیات هستند، بیماری های مزمن و غیر قابل کنترل دارند، دچار بیماری های قلبی و دیابت کنترل نشده هستند، درحال انجام پرتودرمانی در ناحیه سر و گردن هستند، نمی توانند گزینه خوبی برای کاشت ایمپلنت دندان باشد مگر آن که به صورت تخصصی با پزشک خود مشورت کنند.

تقویت لثه برای ایمپلنت

  • برای تقویت لثه برای ایمپلنت باید از بروز عفونت در ناحیه لثه جلوگیری کرد. جلوگیری از بروز عفونت با رعایت بهداشت دهان و دندان امکان پذیر است. برای این کار بهتر است حداقل یک مرتبه در روز از نخ دندان استفاده کنید و حداقل دو مرتبه در روز با مسواک زدن از تجمع پلاک و باکتری بر روی دندان ها جلوگیری کنید.
  • به صورت مرتب هر شش ماه یک بار به دندان پزشکی مراجعه کنید تا در صورت بروز بیماری، راهکارهایی برای جلوگیری از عفونت لثه ارائه شود. پزشکان می توانندبا معاینه لثه عفونت آن را تشخیص داده و تعیین کنند تا چه مرحله ای پیشروی کرده و درمان های لازم را برای آن تعبیه کنند.
  • افرادی که بیش از حد استعمال دخانیات دارند به احتمال زیاد بیشتر از بقیه افراد در معرض ابتلا به عفونت دهان و دندان هستند. به همین علت اگر می خواهند لثه های خود را تقویت کنند باید سیگار و انواع دخانیات را ترک کنند تا لثه هایشان از سلامت بالاتری برخوردار شود و توانایی نگهداری ایمپلنت را داشته باشد.
  • زمانی که در حال مسواک زدن دندان های خود هستید بهتر است لثه های خود را به آرامی مسواک بزنید در صورتی که خونریزی، درد یا تورم داشتید احتمال بروز عفونت در ناحیه لثه شما وجود دارد و باید درمان خود را به زودی اغاز کنید.
  • مسواک های خود را به صورت مرتب هر سه ماه تعویض کنید و به صورت مرتب هر زمانی که مسواک میزنید آن را به خوبی بشوئید و آن را در فضای باز قرار دهید به صورت کامل خشک شود.
  • خمیر دندان هایی که دارای فلوراید هستند می توانند به خوبی موجب استحکام لثه و دندان ها شوند. همچنین دهانشویه هایی که موجب کاهش تولید پلاک و جلوگیری از رشد باکتری می شوند به مرور زمان موجب تقویت و سلامت لثه می شود. استفاده از محلول آب و نمک رقیق هم می تواند باعث تقویت لثه و رفع خونریزی ناشی از عفونت لثه ها شود.
  • بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت دندان زمانی است که محل کشیدن دندان خراب یا شکسته شده به خوبی بهبود یابد و بازسازی شود. این پروسه درمانی حدود ۴ الی ۶ ماه به طول می انجامد اما یک زیر ساخت کاملا مستحکم و لثه هایی قوی برای حمایت از ایمپلنت دندان خواهید داشت. همین امر باعث می شود رشد استخوانی در نواحی مورد نظر بعد از بازسازی استخوان از دست رفته به صورت کامل و با قدرت انجام شود.

برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاع از قیمت ایمپلنت دندان می توانید از صفحه ( https://roshadent.com/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86/ ) دیدن فرمایید.

بخش تبلیغات

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زندگی سالم در تهیه‌ تمامی مقالات منتشر شده با این کانت (کاربر بخش تبلیغات) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا