مرگ بر اثر تزریق بوتاکس

آیا می‌دانید که عامل اصلی اکثر چین و چروک‌ها در پوست شما، عضلاتی است که آن‌ها را منقبض می‌کنند؟ با تزریق بوتاکس می‌توان عضلات صورت را فلج کرده و از انقباض آن‌ها جلوگیری کنید تا چین و چروک‌های صورت شما از بین برود که روش قطعی برای درمان چین و چروک‌های ظاهر شده در پوست صورت خواهد بود. در ادامه این مطلب شما را با نحوه صحیح تزریق این ماده و عوارض آن آشنا خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

بوتاکس چیست؟

مایعی که در تزریق بوتاکس استفاده می‌شود، بوتولینوم است که غلظت آن را کاهش داده‌اند. این ماده از باکتری با نام کلستریدیوم ساخته می‌شود. زمانی که این ماده را به عضلات تزریق می‌کنید، انقباض و حرکت آن‌ها را محدود کرده و چین و چروک‌های ناشی از این انقباضات را درمان خواهید کرد. با وجود اینکه این روش یک درمان قطعی برای چین و چروک است، اما عوارض و خطرات احتمالی خود را دارد.

چه کسانی نباید بوتاکس انجام دهند؟

قبل از تصمیم برای تزریق بوتاکس، باید بدانید که چه گروه‌هایی نباید این کار را انجام دهند:

  • خانم‌های حامله یا مادرانی که به نوزاد خود شیر می‌دهند.
  • کسانی که به اختلالات عضلانی یا عصبی مبتلا هستند.
  • بیمارانی که آمفیزم یا آسم دارند.
  • کسانی که پس از تزریق بوتاکس کهیر می‌زنند یا دچار خس خس سینه می‌شوند. افراد حساس به این ماده ممکن است دچار خارش و تورم در صورت، گلو، لب‌ها، زبان شوند و احساس ضعف کنند.
  • کسانی که سن آن‌ها کمتر از ۱۸ سال است.
  • کسانی که به تازگی با مواد شیمیایی لایه برداری کردند.
  • افرادی که موهای زائد خود را با لیزر از بین می‌برند.

اگر شما هم ساکن کرج هستید و به دنبال یک مرکز معتبر برای تزریق بوتاکس در کرج هستید توصیه ما این است که حتما مراکز معتبر و دارای مجوز رسمی را انتخاب کنید.

عوارض بوتاکس

این موضوع که تزریق بوتاکس در چه مرکزی و توسط چه کسی انجام می‌شود، بسیار مهم است. انتخاب پزشک متخصص در مرکز معتبر برای تزریق بوتاکس، نه تنها عوارض چندانی نخواهد داشت، بلکه نتیجه مطلوب‌تری در پی دارد. اما اگر هر یک از علائم زیر را پس از تزریق ماده بوتاکس مشاهده کردید، سریعاً به پزشک مراجعه کنید:

  • واکنش‌های آلرژیک مانند بسته شدن مجرای تنفسی، تورم در لب‌ها، زبان و صورت یا کهیر زدن
  • ایجاد مشکل در تکلم
  • مشکل در بلع غذا
  • ضعف غیرعادی در عضلات
  • احساس درد در قفسه سینه یا آریتمی ضربان قلب
  • مشاهده عفونت در بینی، چشم یا سایر قسمت‌های پوست

اگر در یک کلینیک پوست خوب در کرج کار تزریق ماده بوتاکس را انجام دهید با عوارض شدید فوق روبرو نخواهید شد.

ab62d49e e630 4795 ac1b 5a19b08d480b - مرگ بر اثر تزریق بوتاکس

چگونه خطرات تزریق بوتاکس را کاهش دهیم؟

اگر می‌خواهید خطرات تزریق بوتاکس را کاهش دهید باید سوابق پزشکی و داروهایی که مصرف می‌کنید را با پزشک و متخصص زیبایی خود در میان بگذارید. در این صورت اگر به این مواد آلرژی داشته یا در گروه‌های ممنوعه قرار گرفته باشید، به اطلاع شما رسانده می‌شود که این عمل برای شما خطرناک است و راه‌های دیگری به شما پیشنهاد خواهد شد.

از طرف دیگر اگر عمل تزریق ماده بوتاکس را در یک کلینیک معتبر و دارای مجوز انجام دهید، خطرات را تا حد زیادی کاهش داده‌اید. این کار باید توسط پزشک متخصص انجام شود که از داروهای دارای تأییدیه و مناسب شما استفاده می‌کند. پس این کار حساس را به دست هرکسی نسپارید.

6f9c8402 87b5 4de7 ac08 23050cb4d076 - مرگ بر اثر تزریق بوتاکس

آیا بوتاکس باعث مرگ می شود؟

شاید شما هم شنیده باشید که برخی از افراد پس از تزریق بوتاکس با عوارض جدی و حتی خطر مرگ روبرو شده‌اند. در این حالت ممکن است که در انتخاب این روش دچار تردید شوید. تحقیقات نشان داده اکثر کسانی که با عوارض جدی یا حتی خطر مرگ پس از تزریق ماده بوتاکس روبرو شده‌اند، به مراکز غیرمجاز مراجعه کرده‌اند.

در این مراکز از داروهای غیر بهداشتی و فاقد تأییدیه استفاده می‌شود و ممکن است دوز مصرفی به درستی تعیین نشده باشد. به همین دلیل ما به شما توصیه می‌کنیم که حتماً به مرکزی با مجوز رسمی مراجعه کنید. در این صورت تزریق بوتاکس خطر مرگ نخواهد داشت.

بهترین راهکار برای کسب نتیجه مطلوب از بوتاکس و کاهش خطرات احتمالی ناشی از آن، مراجعه به متخصص پوست در کرج است.

کلام آخر

تزریق بوتاکس و کسب نتیجه مطلوب از آن به کیفیت مواد مورد استفاده و شیوه تزریق وابسته است. با توجه به اینکه این روزها کلینیک‌های زیادی بدون مجوز مشغول فعالیت هستند، باید در انتخاب مراکز معتبر و مجاز دقت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را در این زمینه کسب کنید. شما میتوانید برای مشاوره و همچنین کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت کلینیک دکتر شادی مظلومی به آدرس www.shadiclinic.com مراجعه کنید.

زندگی سالم

وب سایت زندگی سالم | هر آنچه برای یادگیری، سلامتی و زندگی شاد نیاز دارید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا