بهترین روغن برای کشیدگی تاندون

با بهترین روغن برای کشیدگی تاندون شانه، دردهای طاقت‌فرسای شانه را دور بزنید. هیچ‌کدام ما با دردهای گاه و بی‌گاه و جانکاه شانه بیگانه نیستیم. ریشه بسیاری از دردهای شانه هم در آسیب‌دیدگی مهم‌ترین تاندون شانه یعنی روتاتور کاف نهفته است. روتاتور کاف مجموعه‌ای از چند تاندون و ماهیچه است که ضمن احاطه‌کردن مفصل شانه به چرخش، ثبات و حرکت آن نیز کمک می‌کند. اشکال مختلفی از آسیب‌دیدگی روتاتور کاف وجود دارد که کشیدگی تاندون شانه ، موضوع بحث ما در این مقاله است.

دلایل متعددی در بروز کشیدگی تاندون شانه نقش دارد که انجام فعالیت‌های سنگین شاید مهم‌ترین آن باشد. خوشبختانه درمان این عارضه تنها به روش‌های دارویی یا جراحی محدود نمی‌شود. در بسیاری از موارد با اقدام زودهنگام افراد، می‌توان اثربخشی روش‌های سنتی را در درمان این عارضه به‌خوبی مشاهده کرد. استفاده از روغن‌های گیاهی هم یکی از بهترین روش‌های درمان سنتی است که ما در این نوشتار به بررسی کامل آن می‌پردازیم. پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن فهرستی کامل از بهترین روغن برای کشیدگی تاندون شانه در جعبه ابزار پزشکی خود تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

کشیدگی تاندون چه زمانی تشخیص داده می‌شود؟

غالبا هر عارضه‌ای با نشانه‌‌ها و علائمی همراه است که از آن‌ها می‌توان به‌عنوان سرنخی برای آگاهی از مشکلات جسمانی بهره برد. کشیدگی تاندون شانه نیز از این قاعده مستثنی نیست. ضمن اینکه با بهره‌گیری از آزمایشات بالینی مختلف نیز می‌توان از وجود این عارضه در افراد اطمینان بیشتری پیدا کرد. از نشانه و علائم کشیدگی تاندون شانه بایستی به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس ضعف و ناتوانی در حرکت‌دادن بازو و شانه
  • بروز دردهای مبهم و شدید در شانه
  • افزایش دردهای شانه به‌هنگام خواب
  • محدودیت دامنه حرکتی شانه و مختل‌شدن توانایی افراد در انجام کارهای روزمره

علائم بالا را شاید بتوان بهترین سرنخ برای تشخیص کشیدگی تاندون شانه دانست. بااین‌حال پزشکان به نشانه‌های بالا در بیماران اکتفا نکرده و مجموعه‌ای از روش‌ها را جهت تشخیص دقیق‌تر این عارضه امتحان می‌کنند. انجام معاینات فیزیکی، سونوگرافی، ام‌آر‌آی و تصویربرداری با اشعه ایکس شناخته‌شده‌ترین روش‌های بالینی جهت تشخیص دقیق کشیدگی تاندون شانه در افراد است.

راه های درمان طب سنتی کشیدگی تاندون شانه

9de6f598 79ce 4eb2 aa0f 5f6a701f69a7 720x405 - بهترین روغن برای کشیدگی تاندون

اگرچه درمان‌های دارویی یا انجام جراحی مطمئن‌ترین روش برای بهبود کشیدگی تاندون شانه هستند؛ بااین‌حال می‌توان از روش‌های طب سنتی به‌عنوان ابزاری کمکی در درمان علائم این عارضه بهره جست.

درمان پارگی تاندون شانه در طب سنتی را می‌توان در یک عبارت کوتاه خلاصه کرد و آن عبارت چیزی نیست جز اصلاح سبک زندگی. استراحت‌کردن، اصلاح الگوی حرکتی، ورزش و رژیم غذایی صحیح از عناصر حیاتی و مهم سبک زندگی صحیح در طب سنتی به‌شمار می‌روند. در کنار این موارد، استفاده از گیاهان دارویی نیز جهت درمان درد ناشی از کشیدگی تاندون شانه توصیه شده است که ما در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. بدون‌شک روش‌های سنتی نمی‌توانند جایگزین مناسبی برای درمان‌های دارویی باشند. بنابراین به شما نیز پیشنهاد می‌کنیم در درمان آسیب‌های جسمانی به انجام راهکارهای سنتی اکتفا نکنید.

زردچوبه

در درمان طب سنتی زردچوبه به‌عنوان یکی از بهترین و شگفت‌انگیزترین ادویه‌ها در درمان دردهای جسمانی شناخته می‌شود. راه‌های متعددی برای استفاده از این ادویه معجره‌آسا وجود دارد. برخی آن را به شکل خوراکی مصرف می‌کنند و گروهی دیگر زرچوبه را به‌صورت پماد موضعی مورد استفاده قرار می‌دهند. در هر دو روش خاصیت ضدالتهابی زردچوبه موجب التیام درد، تورم و التهاب شانه می‌شود.

سرکه سیب

سرکه سیب یکی دیگر از مایعات معجزه‌آسای همه‌کاره‌ای است که از آن می‌توان در جهت درمان طیف وسیعی از عارضه‌های جسمانی بهره جست. برای استفاده از خواص درمانی این محلول کافی است هر روز به‌مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در وان آب و سرکه سیب خام بنشینید تا دردهای شانه ناشی از کشیدگی تاندون التیام پیدا کنند. روش دیگر استفاده از سرکه سیب این است که دو قاشق غذاخوری از آن را با عسل و آب گرم ترکیب کنید و روزی دوبار آن را بنوشید.

دارچین

خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی دارچین آن را به یکی دیگر از ادویه‌های درمانی در طب سنتی تبدیل کرده است. برای استفاده از دارچین می‌توانید نصف قاشق چای‌خوری از آن را با یک قاسق عسل و آب گرم مخلوط کنید و ناشتا بنوشید. یا اینکه از ترکیب آن با عسل مرحمی خمیری‌مانند درست کنید و شانه آسیب‌دیده را با آن ماساژ دهید.

نمک اپسوم

نمک اپسوم سرشار از سولفات منیزیم است. به همین دلیل هم حمام‌کردن با این نمک می‌تواند یک تسکین‌دهنده اثرگذار در کاهش درد شانه باشد. این ماده گیاهی ضمن کاهش درد، با بهبود جریان گردش خون در بدن منجر به تسریع بهبودی کشیدگی تاندون شانه هم می‌شود.

کرم منتال

طب سنتی برای دردهای جانکاه شانه نسخه‌های متعددی در آستین دارد. کرم منتال یکی دیگر از این نسخه‌های شفابخش است که درد و تورم ناشی از کشیدگی تاندون شانه را التیام می‌بخشد. این کرم از ترکیب ۱ فنجان عصاره فندق، ۶ قاشق غذاخوری مندول و ۴ قاشق غذاخوری لانولین درست می‌شود. ترکیب این مواد را روی حرارت قرار دهید تا شکلی خمیری به‌خود بگیرید. سپس آن را روی ناحیه آسیب‌دیده ماساژ دهید.

کنجد سیاه

در درمان کشیدگی تاندون شانه روی خواص درمانی کنجد سیاه هم می‌توان حساب کرد. کنجد سیاه مقادیر زیادی از کلسیم، منیزیم، مس و روی دارد که مجموع این مواد معدنی در کنار هم ضمن افزایش سلامت استخوان‌ها منجر به کاهش تورم و درد شانه می‌شود.

تأثیر روغن‌های معدنی بر درمان کشیدگی تاندون

d200761f 8ea7 4e2f 81a5 cef3f0472022 720x362 - بهترین روغن برای کشیدگی تاندون

در درمان طب سنتی روغن‌های گیاهی جایگاه بسیار مهمی را در درمان کشیدگی تاندون شانه از آن خود کرده‌اند. اصلی‌ترین عاملی که با آن می‌توان اثربخشی روغن‌های گیاهی را توجیه کرد، بهبود فرآیند گردش خون و پاکسازی بدن از رادیکال‌های آزاد است. در ادامه همراه ما باشید تا لیستی کامل از بهترین روغن برای کشیدگی تاندون شانه را با شما به‌اشتراک بگذاریم.

روغن رزماری

در طب سنتی عنوان بهترین روغن برای کشیدگی تاندون شانه به روغن رزماری اختصاص دارد. خاصیت ضداسپاسم و ضد التهابی روغن رزماری آن را به مهارکننده‌ای پرقدرت در درمان درد و التهاب تاندون شانه تبدیل کرده است.

روغن اسطوخودوس

بعد از رزماری این اسطوخودوس است که به‌عنوان بهترین روغن برای کشیدگی تاندون شانه شناخته می‌شود. کافی است چند قطره از این روغن را در وان پر از آب در حمام بچکانید یا ۲ قاشق از آن را روی شانه ماساژ دهید تا از خواص درمانی آن رد کاهش درد و التهاب شانه بهره‌مند شوید.

روغن کرچک

در فهرست بهترین روغن برای کشیدگی تاندون شانه، روغن کرچک را نباید از قلم انداخت. این روغن شفابخش به دلیل داشتن اسید ریسینولئیک از خاصیت ضدالتهابی و ضد درد برخوردار است.

روغن سیاه‌دانه

روغن سیاه‌دانه را نیز می‌توان یکی دیگر از بهترین روغن برای کشیدگی تاندون شانه دانست که نه تنها درد و تورم موجود در شانه را بهبود می‌بخشد بلکه منجر به بهبود آسیب‌دیدگی تاندون هم می‌شود.

روغن زیتون

اگر می‌خواهید با بهترین روغن برای درمان کشیدگی تاندون شانه از دردو تورم موجود در شانه نجات پیدا کنید، روغن زیتون را دریابید.این روغن با بهبود جریان گردش خون در بدن هر نوع درد و گرفتگی در شانه را برطرف می‌کند.

راهکارهای طلایی درمان کشیدگی تاندون شانه در طب سنتی

بعد از راهکارهای دارویی از روش‌های طب سنتی نیز می‌توان به‌عنوان گزینه‌ای کارآمد و اثربخش در درمان کشیدگی تاندون شانه یاد کرد. قاعدتا ترکیب این دو روش در کنار هم فرآیند بهبود و درمان را سرعت می‌بخشد. درمان‌های طب سنتی مجموعه‌ای از روش‌های مختلفی همچون داروهای گیاهی، ورزش، تحرک و تغییر رژیم غذایی هستند. در این میان روغن‌های گیاهی اثربخشی بیشتری در درمان درد شانه از خود ارائه می‌دهند. ما در این نوشتار تلاش کردیم فهرستی کامل از بهترین روغن برای کشیدگی تاندون شانه را در اختیار شما بگذاریم. اما درمان توسط پزشک متخصص همیشه بهترین راه درمان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا