ریزش موی ارثی 

امروزه ریزش موی ارثی زنانه و مردانه یکی از شایع‌ترین دلایل ریزش مو است هرچند سن ریزش موی ارثی کاملا مشخص نیست. اگر شما نیز به دنبال شناخت بهترین دارو برای درمان ریزش مو ارثی یا جلوگیری از آن هستید، در اینجا مهم‌ترین نکات مربوط به ریزش موی ارثی را توضیح می‌دهیم . همچنین در ادامه خواهیم گفت که برای درمان ریزش مو ارثی چه باید کرد؟ و آیا روشی به عنوان درمان قطعی ریزش مو ارثی وجود دارد؟

علت ریزش موی ارثی چیست؟

ریزش موی ارثی در زنان و مردان که همان ریزش موی اندروژنیک است ممکن است به دلایل زیادی ایجاد شود. در واقع طاسی ارثی یک وضعیت طبیعی است که به دلیل ترکیبی از عوامل ژنتیکی، هورمونی و روند افزایش سن اتفاق می‌افتد. تقریبا همه افراد با افزایش سن متوجه ریزش مو یا نازک شدن موی خود می‌شوند اما ریزش موی ارثی در ۴۰% از خانم‌ها و۸۰% آقایان واضح‌تر دیده می‌شود. نازک شدن مو و ریزش مو آندروژنیک در زنان هم معمولا با شروع یائسگی تشدید می‌شود. به طورکلی، ریزش موی آندروژنیک تیپ مردانه و زنانه می‌تواند هم به الگوی ژنتیکی پدر و هم مادر مرتبط باشد.

جلوگیری از ریزش مو ارثی

کنترل ریزش مو ارثی را بهتر است با بررسی پیشگیری قبل از بروز نشانه‌ های ریزش موی ارثی آغاز کنیم. اما پیش از آن بهتر است با روش‌های تشخیص ریزش موی ارثی آشنا شویم. هرچند علائم ریزش موی ارثی در افراد متفاوت است اما در زنان، طاسی بیشتر در قسمت وسط سر و در مردان در امتداد پیشان و شقیقه‌ها است. اگر پزشک تشخیص دهد که شما در معرض خطر ریزش مو ارثی قرار دارید باید از او بخواهید که انواع روش‌های پیشگیری ریزش مو ارثی را برای شما توضیح دهد. در موارد پیشگیری معمولا استفاده از ماینوکسیدیل، قرص فیناستراید و نیز کاربرد شامپو برای جلوگیری از آلوپسی آندروژنیک می‌توانند موثر باشند.

درمان ریزش مو ارثی

اما بپردازیم به اینکه ریزش مو آندروژنیک در مردان و زنان چگونه درمان می‌شود؟ برای درمان آلوپسی آندروژنیک روش‌های زیادی وجود دارد که در ادامه توضیح می‌دهیم. لازم است توجه کنید که ریزش مو ارثی در مراحل اولیه با روش‌هایی چون مصرف قرص و دارو قابل درمان است اما اگر ریزش مو به مدت طولانی درمان نشود باید به سراغ روش‌هایی چون جراحی کاشت مو بروید.

57005339 9c47 49eb a047 c877122a1620 720x413 - ریزش موی ارثی 

برای اطلاع بیشتر از روش های درمان ریزش مو اینجا کلیک کنید.

درمان ریزش مو ارثی با دارو

درمان ریزش مو ارثی با ماینوکسیدیل یکی از رایج‌ترین روش‌های معمول برای توقف و حتی درمان ریزش موی آندروژنیک است که هم مردان می‌توانند از آن استفاده کنند و هم زنان.  استفاده از ماینوکسیدیل به طور موضعی به شکل محلول یا فوم انجام می‌شود. علاوه براین، گاهی نیز پرسیده می‌شود که بهترین قرص برای ریزش موی ارثی چیست؟ هرچند انواع قرص درمان ریزش مو ارثی در بازار موجود است و ممکن است توسط پزشک تجویز شوند اما قرص فیناستراید یکی از موثرترین قرص‌ها برای درمان آلوپسی آندروژنیک مردانه است. مصرف همزمان ماینوکسیدیل با این قرص می‌تواند اثر آن را بیشتر کند.

درمان ریزش مو ارثی با PRP

یک از راه‌های درمان‌ ریزش موی ارثی پی آر پی است که برای انجام آن در ابتدا یک نمونه خون از فرد می‌گیرند و پلاکت‌هایی را از آن جدا می‌کنند. با تزریق پلاکت‌های گرفته شده به پوست سر در جلسات متعدد، پس از مدتی اثرات درمانی آن قابل مشاهده خواهد بود. مزیت این روش این است که پلاکت‌ها از خون شخص گرفته می‌شوند و به همین دلیل روشی غیرتهاجمی محسوب می‌شود.

درمان ریزش مو ارثی با مزوتراپی

یکی از روش‌های درمان آلوپسی آندروژنیک در زنان و نیز مردان تزریق مواد معدنی و اسیدهای آمینه به پوست سر است. معمولا مزوتراپی مو در چند جلسه در فواصل زمانی مختلف انجام می‌شود و باعث تقویت موی سر و جلوگیری از ریزش مو خواهد شد.

0aa7c68d 09fa 4a52 a3a7 c545a4b3626b 720x415 - ریزش موی ارثی 

درمان ریزش مو ارثی با لیزردرمانی

یکی از روش های درمان ریزش موی ارثی لیزردرمانی است که با استفاده از تابش لیزر بر پوست سر مانع از پیشرفت ریزش مو خواهد شد اما معمولا زمان زیادی لازم است که بتوانید نتایج آن را مشاهده کنید.

درمان ریزش مو ارثی با طب سنتی

طب سنتی نیز روش‌های مختلفی تحت عنوان درمان گیاهی ریزش موی ارثی در زنان و مردان معرفی کند که معمولا در چنین روش‌هایی استفاده از انواع روغن‌های گیاهی مانند روغن نارگیل، بادام و گیاهانی مانند رزماری رایج است. همچنین برخی مدعی هستند که ریزش مو ارثی با زالودرمانی درمان می‌شود که هنوز از نظر علمی به اثبات نرسیده است. توجه داشته باشید که حتی استفاده از روش‌های سنتی نیز باید تحت نظر پزشک انجام شود.

درمان ریزش مو ارثی با جراحی

جدیدترین روش درمان ریزش مو ارثی شامل انواع جراحی کاشت مو با استفاده از آخرین تکنولوژی روز است. اگر تجربه درمان ریزش مو ارثی با به کارگیری انواع روش‌های قبل ناموفق باشد معمولا می‌توان درمان با جراحی کاشت مو را با مشورت پزشک انجام داد. کاشت مو درمان قطعی ریزش موی ارثی، البته در مواردی است که فرد گزینه مناسبی برای کاشت باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا