تخت و پارک کودک چیست و چرا خرید آن مهم است؟

تخت و پارک‌ها از جمله محصولاتی هستند که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه والدین برای تکمیل سیسمونی قرار گرفته‌ و توانسته‌اند جای گهواره‌ها و تخت خواب‌های ساده نوزاد را بگیرند. دلیل این مسئله هم ایمنی و راحتی است که این محصولات برای نوزادان به ارمغان می‌آورند. برای خرید تخت و پارک‌ مناسب نوزاد خود باید چند نکته مهم را مد نظر داشته باشید و البته با قابلیت‌ها و ویژگی‌های این محصول آشنا شوید. به همین منظور در ادامه یک راهنمای خرید تخت و پارک اصولی را در اختیارتان قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

انواع تخت و پارک

تخت و پارک‌ها انواع مختلفی دارند که هر یک می‌توانند کاربردهای متفاوتی داشته باشند. اگر چه کامل‌ترین نمونه‌های این محصول وجود دارد که کلیه قابلیت‌های ممکن را با هم داشته باشند، اما ممکن است شما نیاز به تمام امکاناتی  که می‌توان روی این وسیله پیاده کرد نداشته باشید و بخواهید بر اساس نیازها و بودجه‌تان یک محصول مناسب و ایده‌آل را خریداری کنید. بنابراین نیاز است انواع تخت و پارک‌ها را بشناسید و بتوانید از میان آن‌ها گزینه نزدیک به معیارهایتان را انتخاب کنید.

تخت و پارک‌های ساده

تخت و پارک‌های ساده ابتدایی‌ترین مدل این وسایل خواب و بازی نوزادان هستند. این مدل‌ها امکانات جانبی خاصی ندارند و تنها با فراهم کردن محیطی برای خوابیدن و بازی کردن فرزندتان، خیال شما را از امنیت و سلامت او در ساعات مختلف شبانه‌روز راحت می‌کنند.

تخت و پارک‌های تاشو

مدل‌های تاشو تخت و پارک‌ها قابلیت جمع شدن و حمل آسان را برایتان به ارمغان می‌آورند و می‌توانید در سفرها از آن استفاده کنید. علاوه بر این، تا شدن تخت و پارک به شما اجازه می‌دهد از فضای منزل خود در مواقعی که نیاز به فضای بیشتری دارید، استفاده کنید.

تخت و پارک‌های چرخ‌دار

در طراحی پایه‌های تخت و پارک‌های چرخ‌دار از چند چرخ ژله‌ای بسیار نرم و کوچک استفاده شده است که به شما امکان جابه‌جایی آسان این وسیله در منزل یا محیط خارج از منزل را می‌دهد.

تخت و پارک‌های دارای سایه‌بان

برخی از مدل‌های تخت و پارک‌ها دارای سایه‌بانی کوچک و مناسب هستند که باعث می‌شوند از پوست حساس کودک در مقابل نور آفتاب محافظت شود. اگر می‌خواهید در ساعاتی از روز تخت و پارک را به فضای آزاد منزل خود برای سرگرم کردن کودک یا لذت بردن از هوای آزاد منتقل کنید، این سایه‌بان‌ها به شما کمک خواهند کرد.

مزایای تخت و پارک

تخت و پارک‌ها مزایای بی‌شماری دارند که باعث می‌شوند خانواده‌ها به فکر خرید آن بیفتند. یکی از اصلی‌ترین مزایای این وسایل، فراهم کردن محیطی ایمن برای بازی و خواب نوزاد است. اگر بخواهید نوزاد خود را برای بازی کردن در وسط هال، پذیرایی یا حتی اتاق خواب‌های خانه رها کنید، احتمالا خطرات بسیار زیادی او را تهدید کند. این در حالی است که تخت و پارک یک فضای بسیار ایمن و نرم را در اختیار نوزاد شما برای بازی کردن و خوابیدن قرار می‌دهد. مزیت مهم دیگر این محصولات، قابلیت حمل و نقل آسان در صورت داشتن چرخ و یا امکان تا شدن است. در این صورت شما می‌توانید تخت و پارک نوزاد خود را هر جا که می‌روید همراه خود ببرید و خیالتان از محل بازی و خواب فرزندتان راحت باشد. از دیگر مزایای مهم این محصول می‌توان به فراهم کردن محیطی برای تعویض لباس و پوشک نوزاد، فراهم کردن فضایی برای غذا خوردن، داشتن سایه‌بان و پشه‌بند، پخش موزیک به هنگام خواب و بازی و داشتن یک جیب نگهدارنده برای نگهداری از وسایل ضروری نوزاد اشاره کرد.

68570601 5064 45ce ad84 b59790985c81 - تخت و پارک کودک چیست و چرا خرید آن مهم است؟

بهترین برندهای تخت و پارک

برندهای مختلفی که در زمینه طراحی و تولید سیسمونی نوزاد و وسایل خواب کودک و نوجوان فعالیت دارند، در خط تولید خود انواع تخت و پارک‌های مختلف را تولید و به بازار عرضه می‌کنند. در این میان چندین برند معتبر و جهانی وجود دارند که بخش عمده‌ای از بازار را به خود اختصاص داده‌اند و خریداران ترجیح می‌دهند به دلیل کیفیت بالاتر این برندها، محصولات خود را از نمایندگی‌های معتبر خریداری کنند. برندهایی مانند جویی، فیکشن، چیپولینو، گراکو و بامبینو تنها بخشی از این نام‌های معتبر هستند که شما می‌توانید بهترین و کاربردی‌ترین محصولات آن‌ها را از مجموعه سیسمونی مریم خریداری کنید.

روش های شستشوی تخت و پارک

ممکن است در طول دوران استفاده از تخت و پارک گاهی مجبور به شستن آن شوید و این کاملا در سال‌هایی که با نوزاد سر و کار دارید، طبیعی است. اگر تخت و پارک خود را از یک برند معتبر خریداری کرده‌اید، چندان نباید نگرانی بابت شستن آن داشته باشید چرا که کیفیت محصولات برندهای معتبر به شکلی است که با شستشو از بین نمی‌روند و آسیب نمی‌بینند. اما این مسئله که تخت و پارک قابلیت شستشو هم داشته باشد، اهمیت پیدا می‌کند. توصیه می‌کنیم از همان ابتدا حتما نمونه‌هایی را خریداری کنید که این امکان را به شما بدهند، چرا که یقینا بعد از چند وقت استفاده نیاز به شستن آن پیدا خواهید کرد. تشک تخت و پارک‌ها معمولا پرتابل است و شما می‌توانید آن را از وسیله خارج کرده و به کمک یک شوینده ملایم که برای پوست حساس نوزاد مشکلی ایجاد نکند، فرایند شستشو را آغاز کنید. قسمت تخت این وسیله که معمولا در بالای اسکلت آن قرار می‌گیرد نیز قابلیت جدا شدن دارد و بهتر است برای شستشوی هر چه بهتر، این قسمت را از اسکلت اصلی جدا کنید. بدنه تخت و پارک‌ها هم عموما از فلز ساخته شده است که با یک دستمال نرم، اسپری شوینده و حتی مقدار کمی آب می‌توانید این بخش را نیز تمیز کنید. اگر تخت و پارکتان سایه‌بان و پشه‌بند هم دارد، باید آن‌ها را از بدنه جدا کرده و کاملا با مواد شوینده مناسب شستشو دهید.

مقایسه برندهای خارجی تخت و پارک و ایرانی

همان‌طور که گفتیم، در سر تا سر دنیا برندهای مختلفی اقدام به طراحی و تولید این وسیله خواب کاربردی و بسیار جذاب کرده‌اند و برندهای ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در میان برندهای ایرانی نیز یقینا محصولاتی پیدا می‌شود که کیفیت بالایی داشته باشند و به استانداردها نزدیک شوند، اما در تمام این سال‌ها برندهای خارجی امتحان خود را پس داده‌اند. این مسئله که برند خارجی بهتر است یا داخلی کاملا به تصمیم و انتخاب شما بستگی دارد و به هر شکل می‌توانید باکیفیت‌ترین محصولات را از هر برندی در فروشگاه‌های معتبر مشاهده کرده و مناسب‌ترین آن‌ها را خریداری کنید. برای مثال مجموعه سیسمونی مریم محصولات قدرتمندترین و معتبرترین برندهای سیسمونی جهانی را در کالکشن بزرگ خود جمع‌آوری کرده است و اگر قصد خرید تخت و پارک از برند خارجی را داشته باشید، می‌توانید به سراغ این مجموعه بروید. مطمئن باشید کالای مورد نیاز خود را در بالاترین کیفیت ممکن در این مجموعه پیدا خواهید کرد.

e255b092 6046 48f0 b7f0 726608095571 - تخت و پارک کودک چیست و چرا خرید آن مهم است؟

قیمت تخت و پارک

قیمت تخت و پارک مسئله‌ای است که در زمان خرید سیسمونی ذهن والدین را به خود مشغول می‌کند. خصوصا که وسایل سیسمونی‌ معمولا گران‌قیمت هستند و بسیاری از خانواده‌ها نمی‌توانند سراغ هر نوع کالایی بروند. اما تخت و پارک‌ها در دسته کالاهایی قرار می‌گیرند که خریدشان واجب است و بهتر است آن را در اولویت خرج کردن بودجه مد نظر قرار داد. قیمت این محصول را فاکتورهای مختلفی از قبیل برند تولیدکننده، نوع محصول، قابلیت‌های آن و هزینه باربری تعیین می‌کند. توصیه می‌کنیم حتما به هنگام خرید سراغ مجموعه‌های معتبری مانند سیسمونی مریم بروید تا خیالتان از قیمت محصولی که خریداری می‌کنید راحت باشد.

کلام پایانی

خرید تخت و پارک مناسب با توجه به شرایط خود و نیازهای فرزندتان اهمیت زیادی دارد و اگر نکات کوچک و اصولی را مد نظر قرار دهید، ممکن است خریدی داشته باشید که اصلا به کارتان نیاید و بودجه‌تان از بین برود. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما بر اساس نکات گفته‌شده به سراغ محصولاتی بروید که بتوانند اغلب نیازهای شما و فرزندتان را برطرف کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا