معرفی بهترین مکمل برای نوجوانان و افراد زیر ۱۸ سال

دریافت مواد مغذی لازم برای رشد بهتر نوجوانان و افراد زیر سال ۱۸ بسیار ضروری است. ازآنجایی‌که حتی با مصرف برخی غذاها، افراد برای تامین برخی ویتامین‌ها و مواد ضروری بدن نیاز به مصرف مکمل‌ها دارند؛ بنابراین آشنایی با بهترین مکمل برای آن‌ها، در انتخاب گزینه‌ای مناسب بسیار مفید خواهد بود. در این مطلب، به معرفی بهترین مکمل برای افراد زیر ۱۸ سال می‌پردازیم تا بعد از مطالعه، برای رشد، بهبود سلامت و تامین مواد مغذی ضروری بدن، مصرف یکی از آن‌ها را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید. همچنین به نکاتی در مورد مصرف هرگونه مکمل اشاره خواهیم کرد تا بروز مشکلاتی ناشی از کاهش پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و سایر مواد‌مغذی ضروری بدن را به حداقل برسانید.

گینر؛ بهترین مکمل برای افراد زیر سال ۱۸ به‌منظور افزایش وزن موثر

مشکلی که بسیاری از افراد در سنین نوجوانی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، لاغری و وزن پایین است؛ به‌ویژه افرادی که به‌ دلیل ضعیف بودن سیستم ایمنی به مشکلاتی همچون بی‌حالی و انواع خستگی‌های جسمی دشوار می‌شوند. به این دسته از نوجوانان، اضافه کردن مصرف مکمل‌های مختلف به برنامه غذایی توصیه می‌شود. از جمله مکمل‌هایی که نقش موثری در رفع چنین مشکلاتی دارند، گینراست. این مدل مکمل‌ها حاوی ۸۰ درصد کربوهیدرات و ۲۰ درصد پروتئین هستند که اگر افراد زیر ۱۸ سال مصرف آن‌ها را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنند، شاهد افزایش وزن چشمگیری خواهند بود.

مکمل‌های گینر در انواع مختلفی تولید می‌شوند که یکی از آن‌ها گینر دوبیس است. این مدل مکمل گینر با داشتن مقادیر فراوانی کربوهیدرات ساده و پیچیده، در افزایش وزن افراد لاغراندام بسیار موثر خواهد بود و با جلوگیری از تحلیل عضله‌ها، روند افزایش وزن را تسریع می‌کند.

مکمل‌های پروتئینی بهترین مکمل بدنسازی برای نوجوانان هستند

مصرف مکمل‌های پروتئینی همچون وی و کازئین به نوجوانان کمک می‌کند تا به میزانی قابل‌توجه نیاز روزانه خود به پروتئین را رفع کنند. وی یک نوع پروتئین کامل است که همه اسیدهای آمینه ضروری را در خود دارد. این پروتئین به‌سرعت جذب بدن می‌شود؛ بنابراین نوجوانانی که ورزش می‌کنند، با مصرف این مدل مکمل‌ها که از جمله بهترین مکمل برای افراد زیر ۱۸ سال محسوب می‌شوند، هنگام آسیب‌دیدگی ریکاوری سریع‌تری خواهند داشت. در مورد پروتئین کازئین نیز این نکته مهم را بدانید که رفع نیاز روزانه بدن به پروتئین از طریق کازئین انجام می‌شود. به‌علاوه یکی از دیگر تاثیرات مهم پروتئین کازئین کاهش اشتها است که این اتفاق بسیار به کاهش وزن کمک می‌کند. 

ضمنا در کنار مصرف مکمل‌های پروتئینی مانند پروتئین وی از مصرف مکمل بی سی ای ای (bcaa) غافل نشوید. استفاده از این ترکیب نقش مهمی در افزایش هرچه بیشتر حجم عضله‌ها ایفا می‌کند و مصرف آن به افراد زیر ۱۸ سال یا نوجوانانی که به دنبال افزایش وزن خود هستند، توصیه می‌شود. اگر قصد خرید این مدل مکمل را دارید، حتما این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت بی سی ای ای در مدل‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است و میزان آن به پارامترهایی همچون حجم، برند و کشور سازنده بستگی دارد.

058a2afb c9e1 4c01 a3c0 c2a9b7e2bae1 - معرفی بهترین مکمل برای نوجوانان و افراد زیر ۱۸ سال

کراتین؛ بهترین مکمل برای افراد زیر ۱۸ سال با هدف تامین انرژی بدن

کراتین از جمله موادی است که به‌طور‌طبیعی در بدن وجود دارد که نقش مهمی در تامین انرژی بدن برای انجام فعالیت‌های روزانه و افزایش وزن برای غلبه بر لاغری  ایفا می‌کند؛ اما اگر افراد زیر سال ۱۸ یا نوجوانان می‌خواهند تغییرات چشمگیری در بدن خود مشاهده کنند، باید از لیست بهترین مکمل برای نوجوانان، مکمل کراتین را انتخاب و مصرف آن را به برنامه غذایی خود اضافه کنند.

به‌علاوه، مصرف این مدل مکمل به افزایش سطح کراتین در بدن کمک می‌کند که این اتفاق افزایش موثر حجم عضله‌ها را در پی خواهد داشت. همچنین با مصرف مکمل کراتین، نوجوانان و افراد زیر ۱۸ سال ورزشکار، انرژی و قدرت فراوانی برای انجام تمرینات ورزشی به دست می‌آورند که این موضوع روی کسب نتایج مطلوب از چنین فعالیت‌هایی بسیار تاثیرگذار خواهد بود. شما می‌توانید کراتین را همراه پروتئین گینر استفاده کنید تا نتایج را سریع‌تر مشاهده کنید.

مصرف مولتی ویتامین‌ها برای تامین مواد معدنی موردنیاز نوجوانان

در سنین نوجوانی بدن برای رشد بهتر نیاز اساسی به مواد مغذی دارد. در این شرایط مصرف مکمل‌هایی همچون مکمل مولتی ویتامین و مینرال برای تامین مواد معدنی موردنیاز بدن برای رشد بسیار کمک‌کننده خواهد بود. به‌علاوه، این مدل مکمل‌ها با بهبود عملکرد ورزشی به نوجوانان و افراد زیر ۱۸ سال ورزشکار کمک می‌کنند تا تمرینات خود را به بهترین شکل ممکن انجام بدهند. همچنین مصرف این مکمل‌ها با تقویت سیستم ایمنی از بروز مشکلاتی همچون ضعف، بی‌حالی و انواع خستگی‌ها به‌خوبی جلوگیری می‌کنند.

اغلب نوجوانان و افراد زیر ۱۸ سال با مشکل تامین و دریافت مواد‌مغذی مورد‌نیاز بدن به میزانی مطلوب مواجه هستند؛ بنابراین اضافه کردن مصرف این نوع مکمل‌ها به آن‌ها توصیه می‌شود تا این کمبود را به میزانی قابل‌توجه جبران کنند.

تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف مکمل‌های حاوی امگا ۳ برای نوجوانان

بدن برای تقویت سیستم ایمنی به نوعی اسید چرب ضروری به نام امگا ۳ نیاز دارد. ازآنجایی‌که در سنین نوجوانی سرعت رشد بسیار بالا است، بدن به مقادیر فراوانی از این اسید چرب نیاز دارد؛ مصرف مکمل‌های امگا ۳ راهکار مناسبی برای رفع این نیاز بدن خواهد بود. به‌علاوه، برای تاثیرگذاری بیشتر این مکمل می‌توانید آن را با سایر مکمل‌های ویتامین ترکیب کنید.

همچنین مصرف مکمل امگا ۳ به‌ دلیل اینکه بدن به‌طور‌طبیعی امکان تولید این نوع اسید چرب را ندارد، بسیار حیاتی است. ضمنا مصرف این مدل مکمل‌ها باعث کاهش چشمگیر چربی‌های بدن می‌شود. این موضوع برای افراد زیر سال ۱۸ و نوجوانان ورزشکار اهمیت دارد که به دنبال کاهش وزن موثر و رسیدن به وزن ایده‌آل خود هستند.

1d610f87 3833 4e81 9e30 91c421d7393c - معرفی بهترین مکمل برای نوجوانان و افراد زیر ۱۸ سال

مکمل گلوتامین به بهبود عملکرد مغز نوجوانان کمک می‌کند

با مصرف مکمل گلوتامین، یک نوع اسید آمینه ضروری برای بدن را دریافت می‌کنید که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی و بهبود عملکرد اندام‌های حیاتی بدن همچون مغز ایفا می‌کند. همچنین، نوجوانان و افراد زیر ۱۸ سالی که به‌صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنند و بابت آسیب‌دیدگی‌های شدید نگران هستند، با کاهش مدت ریکاوری، گزینه‌های مناسبی محسوب می‌شوند. ضمنا بر اثر کاهش سطح گلوتامین در بدن، این دسته از افراد ممکن است به مشکلاتی همچون ضعف یا خستگی دچار شوند؛ بنابراین اگر در برنامه‌های غذایی این مکمل‌ها را مصرف کنید، به‌خوبی از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می‌کنید.

بهبود سلامت عمومی بدن با مصرف مکمل های بدنسازی برای افراد زیر ۱۸ سال

در این مطلب به معرفی مکمل‌هایی همچون مکمل‌های پروتئینی، گینر، امگا ۳، ویتامین و مولتی ویتامین، کراتین، گلوتامین پرداختیم که در تسریع و بهبود رشد بدن در سنین نوجوانی نقش مهمی ایفا می‌کنند. همچنین به نکاتی در ارتباط با مصرف این مدل مکمل‌ها اشاره کردیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید تاثیرگذاری آن‌ها را افزایش بدهید. ضمنا به این نکته نیز توجه داشته باشید که بهترین مکمل برای نوجوانان و افراد زیر ۱۸ سال را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید تا خیالتان از بابت خرید محصولی باکیفیت راحت باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا