۱۰ علامتی که ممکن است عفونت کلیوی داشته باشید

نباید به عفونت‌های کلیوی بی‌توجه باشید زیرا مقابله با عفونت بهتر از این است که صبر کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد. امروز در مجله ی اینترنتی زندگی سالم به بررسی علائم عفونت کلیه میپردازیم.

he4247 - ۱۰ علامتی که ممکن است عفونت کلیوی داشته باشید

علائم عفونت کلیوی شامل افزایش تعداد ادرار، درد کمر، استفراغ، ضعف، درد در طول روابط جنسی و نگه داشتن ادرار هستند.

در مقایسه با عفونت دستگاه ادراری که می‌تواند در هر جایی از طول مجاری ادراری اتفاق بیفتد، عفونت‌های کلیوی فقط بر کلیه تاثیر می‌گذارند.

علائم به طور کلی شبیه هم هستند، اگر چه افراد مبتلا به عفونت‌های کلیوی درد بیشتری نسبت به افراد مبتلا به عفونت مثانه و مجرای ادراری دارند.

علائم متداول که ممکن است از عفونت کبد رنج ببرید شامل موارد زیر است:

۱. تکرر ادرار

اولین نشانه عفونت دستگاه ادراری یا عفونت کلیه، نیاز به ادرار چند بار در فاصله چند دقیقه است. این تا زمانی ادامه می‌یابد که شما شروع به درمان عفونت کنید.

۲. عدم کنترل ادرار

افراد مبتلا به عفونت‌های کلیوی این توانایی را دارند که ادرار خود را حفظ کنند اما لازم است فورا به دستشویی بروند زیرا عدم انجام این کار می‌تواند منجر به یک حادثه شرم‌آور در بدترین مکان‌ها شود.

۳. سوزش ادرار

ادرار ذاتا یک ماده اسیدی است، اما مجرای ادرار ما توانایی تحمل ان را دارد. افراد مبتلا به عفونت ادراری معمولا درجه‌ای از این اثر حفاظتی را از دست می‌دهند، زیرا باکتری ممکن است موجب التهاب در کلیه‌ها شود که منجر به حساسیت بیشتر مجاری ادراری به جریان ادرار می‌شود.

سوزش معمولا در طول ادرار کردن و کمی پس از آن رخ می‌دهد

۴. تب

تب نشانه این است که بدن شما مبتلا به عفونت است و به طور فعال در تلاش برای کنترل آن است.

اگر عفونت دستگاه ادراری ملایم باشد، بعید است که تب داشته باشید.

۵. درد پایین کمر

براساس موقعیت کلیه‌ها هر فرآیندی که موجب التهاب آنها شود مانند عفونت، با درد همراه است. درد ممکن است کم، ملایم و یا شدیدتر باشد.

داشتن درد به خصوص اگر با علایم دیگر مانند تکرر ادرار روی دهد احتمالا مبتلا به عفونت کلیه است،

۶. درد کشاله ی ران

درد کشاله ی ران معمولا در نتیجه احساس سوختن ناشی از عفونت دستگاه ادراری یا عفونت کلیه رخ می‌دهد.

فقط به خاطر داشته باشید که این درد به شکم شما تاثیری ندارد بلکه بیشتر به مجرای پیشاب شما یا به ناحیه لگن نزدیک‌تر است.

۷. بوی تند ادرار

در حالی که ادرار معمولی به اندازه کافی بوی بد می‌دهد، وقتی که مبتلا به عفونت کلیه هستید، این بوی متعفن به طور طبیعی بسیار بیشتر می‌شود.

۸. وجود خون در ادرار

در حالی که وجود خون در ادرار شما ممکن است به دلایل متعددی رخ دهد، هنگامی که عفونت کلیه مطرح می‌شود، تقریبا همیشه به این دلیل است که عفونت باکتریایی از مرحله اولیه بدتر شده‌است.

التهاب در طول هر بخش از مجرای ادرار منجر به نوعی خونریزی، میکروسکوپی یا غیر عادی خواهد شد، اما اگر به شدت قابل‌مشاهده باشد، مشخصه ی عفونت کلیه است و نباید نادیده گرفته شود.

به احتمال زیاد زنان از این گونه عفونت بیشتر رنج می‌برند چون دستگاه ادراری به طور کلی طولانی‌تر است و ناحیه سطحی بیشتری دارد.

۹. حالت تهوع و استفراغ

اگر چه حالت تهوع و استفراغ، علائم جزئی دیگری هستند اما زمانی که با علائم معمول دیگر از عفونت‌های کلیوی، مانند کمردرد و تکرر ادرار رخ ‌دهند، نباید آن را نادیده بگیرید.

۱۰. درد در حین روابط جنسی

یک نشانه نامحسوس دیگر که ممکن است مبتلا به عفونت کلیه باشید، درد در هنگام برقراری ارتباط است که معمولا در حال حاضر وجود ندارد. این اتفاق به دلایل متعددی نظیر التهاب در امتداد مجرای ادرار یا واژن و یا حساسیت ناشی از عفونت در این زمان رخ می‌دهد.

 

 

 

 

حمیدرضا رنجبر

محقق حوزه زیست شناسی و سلامت پزشکی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا