درمان های طبیعی برای عفونت های غدد لنفاوی

ایا میدانید که بدن انسان حدود ۶۰۰ غده لنفاوی دارد؟ این غدد کوچک سیستم لنفاوی برای محافظت از ما در برابر اسیب و بیماری های التهابی عمل میکنند اما گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که غدد لنفاوی تان ورم کرده اند و هنگام لمس کردن حساس و دردناک هستند. برای فهمیدن راه های درمان طبیعی عفونت های غدد لنفاوی همراه ما در زندگی سالم باشید :

این وضعیت اماس غدد لنفاوی نامیده میشود و معمولا نشانه عفونت های باکتریایی در قسمتی از بدن است.درست است که گاهی اوقات انتی بیوتیک ها و حتی عمل جراحی برای درمان اماس غدد لنفاوی مفید هستند اما یک رویکرد طبیعی تر ماننده استفاده از روغن های ضروری انتی باکتریال نیز بسیار موثر است.

سیر خام

تحقیقات نشان میدهد که سیر خام به دلیل داشتن ترکیبات شیمیایی خاصی چون الیسین در از بین بردن بسیاری از میکروارگانیسم ها که موجب عفونت های عادی و نادر میشوند بسیار موثر میباشند.

سیر به دلیل خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی و هم چنین ضد قارچی میتواند عفونت هایی را که باعث اماس غدد لنفاوی میشوند کاهش دهد.روزانه ۲الی ۳ حبه سیر خام بخورید تا از عفونت ها در امان باشید.خرد کردن سیر موجب فعال شدن انزیم های آلیناز در سلول های سیر میشود که آلیسین تولید میکند و برای درمان عفونت ها مفید است.

خام - درمان های طبیعی برای عفونت های غدد لنفاوی

روغن ضروری پرتغال

یک مطالعه صورت گرفته در سال ۲۰۱۶ نشان میدهد که روغن پرتغال فعالیت انتی باکتریال بالقوه دارد.این روغن در درمان عفونت های ویروسی و قارچی نیز موثر است.برای درمان عفونت ناشی از التهاب غدد لنفاوی به مدت دو هفته روغن پرتغال را روی محل مورد نظر بمالید.همچنین میتوانید این روغن را با اب رقیق کنید و یا با روغن نارگیل مخلوط کنید.

پرتغال 300x202 - درمان های طبیعی برای عفونت های غدد لنفاوی

کمپرس سرما

به کاربردن کمپرس سرما روی محل عفونت به کاهش درد و ورم کمک میکند. این کمپرس را چندین بار در روز حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی محل مورد نظر قرار دهید.افزودن یک الی دو قطره روغن درخت چای به کمپرس سرما از عفونت هایی که موجب اماس غده لنفاوی میشود جلوگیری میکند.

سرکه سیب

اسید استیک موجود در سرکه سیب توانایی خاصی در از بین بردن باکتری های خطرناک دارد و به رشد باکتری های مفید کمک میکند.سرکه سیب که یک انتی بیوتیک طبیعی است که در درمان عفونت ها و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

سرکه سیب داروی مقوی برای غدد لنفاوی است که به سم زدایی بدن کمک میکند. این سرکه به غدد لنفاوی کمک میکند تا کار خود را انجام دهند و از بدن در مقابل بیماری ها و باکتری ها محافظت میکند و برای درمان عفونت هایی که منجر به اماس غدد لنفاوی میشوند روزانه ۳ بار دو قاشق سوپ خوری سرکه سیب را در یک لیوان اب بریزید و بنوشید. همچنین میتوانید یک پارچه تمیز را به سرکه سیب اغشته کنید و روی غده لنفاوی ورم کرده قرار دهید.

سیب - درمان های طبیعی برای عفونت های غدد لنفاوی

روغن درخت چایی

تحقیقات نشان داده است که روغن درخت چای خواص انتی باکتریال دارد و از عفونت ها جلوگیری میکند.این روغن غیر قابل خوردن است و میتوانید ان را در خانه پخش کرده و استنشاق کنید.

چایی 300x188 - درمان های طبیعی برای عفونت های غدد لنفاوی
نکته مهم اینکه در صورت استفاده از این درمان ها به مدت چند روز و بدتر شدن وضعیت و نشانه ها حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا