خواص خوراکی ها ۴

۱۰- فلفل و ادویه:

113441758222314020124129100178234131231204 300x180 - خواص خوراکی ها 4

-این گروه جزء میوه جات است. از فلفل های تند و تیز تا فلفل های شیرین. گرچه این گروه خیلی به هم شبیه هستند ولی از نظر درمانی بسیار با هم اختلاف دارند.

-فلفل دانه ای است ریز وسیاه رنگ برای خوش طعم کردن غذاها بکار می رود.

-در مناطق گرم مانند هندوستان می روید و سی سال بار می دهد.

-فلفل فرنگی گیاهی است یکساله که رنگ آن سبز و سرخ است.

-بعضی فلفل ها برای کاهش وزن به کار می رود. شفا بخشی فلفل ها بسیار مختلف است و برای حمایت دستگاه گوارش، درمان سرما خوردگی و تورم مفاصل تجویز می گردد. فلفل های شیرین دارای خواص ضد اکسیدان بسیار شدید هستند که برای محافظت قلب از بیماری ها و سرطان به کار می روند و بهتر است آن ها را همراه غذاهای روزانه مصرف نمائید.

-جلوگیری از درد های مفاصل، فلفل های تند دارای ماده شیمیایی به نام کاپسایسین است. وقتی یک فلفل را گاز می زنید این ماده سبب تقویت و جلوگیری از درد می گردد.

-خوردن فلفل باعث کم شدن وزن و آبریزش از چشم و بینی می شود.

food mive sabzi 32106 300x165 - خواص خوراکی ها 4

-فلفل سبز دارای ویتامین C است. لیکن فلفل سرخ ویتامین C بیشتری دارد این آنتی اکسیدان ها برای حمایت قلب بسیار موثر و مفید است.

-در سوپ و سالاد از گروه فلفل باید بیشتر استفاده کرد. ویتامین C در فلفل های خام بیشتر است فلفل ها برای جذب، به کمی چربی نیازمند هستند. بنابراین فلفل را با سالادی که دارای روغن زیتون باشد مخلوط کنید تا بهتر جذب شود.

 

۱۱-زردچوبه:

6024 300x200 - خواص خوراکی ها 4

-گیاهی است که در ساقه های زیر زمینی آن غده هایی تولید می شود که همان زرد چوبه است. این غده ها را پس از خشک کردن آسیاب نموده تا به شکل پودر و گرد  درآید، سپس آن را به غذا اضافه کنید که خوش رنگ شود.

-مخلوط زردچوبه با بعضی ادویه دیگر، پودر کاری است. این گیاه از هزاران سال پیش مورد استفاده بوده و امروزه هم آن را برای تسکین دردهای مفصلی مصرف می کنند.

-بدون دلیل نیست که از هزاران سال پیش زردچوبه را برای مداوا انتخاب می کرده اند.

-این ماده مانند گروه نعناعی ها دارای ماده شیمیایی است که سبب تجزیه استیل کولین می شود که از ناراحتی های مغزی، کم شدن هوش و حواس، و سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند.

 

۱۲-گردو:

walnuts benefits superfood 300x169 - خواص خوراکی ها 4

-ثمره درخت گردو که مانند بادام خورده می شود و از آن روغن می گیرند مغز گردو است که دارای مواد غذایی بسیار است. اصل این درخت از ایران است.

-گردو مقادیر زیادی الیاف گیاهی و روغن اشباع نشده مفید و پروتئین به ویژه آرژنین است. از خانواده گردو می توان به گردوی سفید، هایکوری، پی کانز و فندق اشاره نمود.

-گردو دارای ماده شیمیایی به نام سروتونین و امگا۳ می باشد که این مواد برای جلوگیری از بیماری های قلبی، کم کردن تورمات و کاهش افسردگی مفید است.

-اگر پیش از صبحانه سه نیمه گردو بخورید، برای کم کردن وزن بسیار سودمند است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا