ترکیب شگفت انگیز سیب و ترنج و خیار

توصیه به نوشیدن ترکیب سم زدایی ترنج و خیار و سیب احتمالا بهترین توصیه است که میتوان در فضای پر دود زندگی شهری به کسی داد. ویتامین ب و فولیک اسید موجود در این نوشیدنی علاوه بر لذت نوشیدن یک آبمیوه خوش طعم لذت بالای داشتن یک بدن بدون سم را نیز با خود دارد.

ترنج:
شاید خواص فراوان ترنج باعث شد که این همه در کتب تاریخی نام ترنج به میان بیاید.
فخر رازی در کتاب حفظ البدن درباره ترنج نوشته است “این میوه مخصوص مسمومیت غذایی پادزهر انواع سموم است. این میوه مقوی قلب و معده بوده و کبد را از سموم پاک میکند. اشتها را زیاد میکند و فشار و رقت خون را از بین میبرد.”
از برگ این میوه گرفته تا پوست و هسته و خود آن خواص دارویی بسیار زیادی دارند. خاصیت ادرار آور بودن ترنج مهمترین ویژگی این میوه برای سم زدایی از بدن است. این میوه مانع از مسمومیت غذایی میشود و با میکروب های گوارشی مقابله میکند.
300x174 - ترکیب شگفت انگیز سیب و ترنج و خیار
سیب:
سیب یکی از سلامت بخش ترین خوراکی هاست که در طب سنتی برای سم زدایی از بدن استفاده روزانه از این میوه توصیه میشده است. سبی سرشار از ریبوفلاوین_ویتامین ب۲
ویتامین ث _مواد معدنی ماننده کلسیم و پتاسیم است و به علت داشتن فسفر اعصاب و مغز را تقویت میکند.
سیب حاوی فیبر موثری به نام پکتین است که به مواد سنگین و زاید میچسبد و حذف ان ها را بسیار اسان میکند. علاوه بر این پکتین در فعالیت های زیاد شرکت دارد: مثل دفع مدفوع از روده ها و بهبود عملکرد دستگاه گوارش .
ایرانیان از قدیم از این میوه برای از بین بردن سموم دهان و دندان استفاده میکرده اند. انگونه که محققان میگویند اسید های موجود در سیب باکتری های بدن را از بین میبرد و یک ساعت بعد از خوردن یک سیب تقریبا تمامی ذرات میکروبی بدن از بین میروند.
خوش مزه 300x193 - ترکیب شگفت انگیز سیب و ترنج و خیار
خیار:
۹۵درصد حجم خیار را اب تشکیل میدهد. این میوه مقدار قابل توجهی فیبر دارد که جذب ریز مغذی ها به بدن را تسهیل میکند و برای بهبود روند هضم غذا و دفع مواد زائد جمع شده در روده ها بسیار لازم است.
اب و فیبر غذایی موجود در خیار باعث میشود بدن از شر سموم موجود در سیستم گوارشی خلاص شود و هضم غذا با راحتی بیشتری صورت بگیرد ضمن انکه عمل تصفیه خون بهتر انجام شود. علاوه بر ادرار آور بودن خیار خوردن ان تب های صفراوی و یرقان ( زردی) را درمان میکند.
ورود نسل جدید نوشیدنی های ترکیبی به بازار خبری خوب برای انهایی است که در زندگی سریع و پر از دود امروز نگران بدن خود هستند.

263x300 - ترکیب شگفت انگیز سیب و ترنج و خیار
خیار

با حمایت از سایت زندگی سالم
از زندگی و سلامتی خود حمایت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا