یک قاشق عسل قبل از خواب

عسل به داروی طلایی طبیعت معروف است. به اعتقاد برخی نباید از ساعت ۷ عصر به بعد عسل بخوریم اما برخی از پزشکان اروپایی برای داشتن خواب بهتر و ارام تر یک لیوان شیر گرم با یک قاشق عسل توصیه میکنند. علاوه بر انها مکزیکی ها نیز نوشیدن چای بابونه با یک قاشق چای خوری عسل را توصیه میکنند و به اعتقاد چینی ها نیز هرشب قبل از خواب باید یک قاشق عسل خورده شود.
عسل تصویر 300x200 - یک قاشق عسل قبل از خواب
” شب ها بهتر می خوابید”
عسل طبیعی فواید شگفت انگیزی دارد و معمولا خوردن آن قبل از خواب پیشنهاد میشود. عسل باعث میشود کبد گلیکوژن لازم را برای شب تولید کند. وقتی قبل از خواب عسل میخورید مغز در حالت جستجو برای سوخت و ساز قرار میگیرد. عسل نیز با افزایش سطح انسولین و ازاد کردن تریپتوفان تبدیل به سروتونین میشود و بعدها به شکل ملانتونین درمیاید.
همه ما ملانتونین را به عنوان هورمون سلامت میشناسیم زیرا سیستم ایمنی را تقویت میکند و بافت سلول ها را در طول استراحت دوباره میسازد. ملانتونین هم هنگام خواب به بدن کمک میکند و هم بعد از بیدارشدن باعث میشود احساس خوبی داشته باشید.
” وزن کم میکنید”
ورزشکارانی که غذاهای سرشار از فراکتوز (مثل عسل) مصرف میکنند نسبت به دیگران ۱۰ برابر بیشتر چربی میسوزانند و سطح استقامت خود را افزایش میدهند. عسل به عنوان سوخت برای بدن عمل میکند و کبد را قادر میسازد تا گلوکز بیشتری تولید کند. وقتی گلوکز تولید میشود به مغز هشدار میدهد که سطح قند بالا است و ان را مجبور میکند که هورمون های سوخت چربی را ازاد کند. برای اینکه متوجه تغییرات بیشتری در سیستم کاهش وزن تان شوید رژیم عسل را دنبال کنید و در تمام روز عسل را جایگزین شکر کنید. به علاوه قبل از خواب یک لیوان اب گرم با سه قاشق پر عسل بخورید.
” احساس بهتری نسبت به خود خواهید داشت”
فواید عسل فقط به داشتن خواب خوب و کاهش وزن محدود نمیشود بلکه برای گلو درد نیز میتوان از ان به عنوان داروی سرفه استفاده کرد. ۲ قاشق عسل بدترین گلودرد را هم درمان میکند اما برای کودکان زیر یکسال پیشنهاد نمیشود. از فواید دیگر عسل میتوان به مارد زیر اشاره کرد:
۱_ از جرم گرفتن داندان ها جلوگیری میکند
۲_ به درمان الرژی کمک میکند.
۳_سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند.
۴_کودکانی که دچار رفلکس اسید معده هستند کمک میکند.
درست است که عسل خوشمزه است اما نباید در مصرف ان زیاده روی کرد. فقط به یک قاشق اکتفا کنید چون شکر ان بالاست پس زیاده روی باعث میشود عسل دیگر مفید نبوده بلکه مضر باشد. مصرف عسل به دیابتی ها توصیه نمیشود و کسانی که مبتلا به دیابت هستند برای مصرف عسل ابتدا باید از پزشک خود مشورت بگیرند.

با حمایت از سایت زندگی سالم
از زندگی و سلامتی خود حمایت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا