چگونه درد پاشنه پا را درمان کنیم؟

درد پاشنه پا معمولا به آرامی و ممکن است بدون وجود هیچ گونه صدمه یا آسیبی در ناحیه پاشنه بروز یابد.
حدود یک دهم افراد در طول زندگی خود این مشکل و عارضه را تجربه می کنند. این عارضه هنگامی ایجاد میشود که فاشیای کف پا ( که از پاشنه به سمت انگشتان امتداد دارد ) در محل اتصال با پاشنه دچار پارگی می شود. از آنجائیکه خون رسانی در این ناحیه بسیار کم است. احتمال درمان و التیام آن کم است. بنابراین در صورت بروز و عدم درمان به موقع این مشکل توسعه می یابد و شدت درد و پارگی بیشتر می شود و فرد احساس ناراحتی و درد در قسمت پاشنه به ویژه بعد از استراحت و اوایل صبح
دارد.

پاشنه 288x300 - چگونه درد پاشنه پا را درمان کنیم؟

راه ها و روش های درمان التهاب فاشیای کف پا یا درد پاشنه

: استراحت
کمپرس سرما: سرما باعث کاهش التهاب در محل می شود و منجر به کاهش درد در پاشنه می شود.

پاشنه2 300x204 - چگونه درد پاشنه پا را درمان کنیم؟

انجام ورزش های مناسب: ورزشهای کششی عضلات ساق و کف پا باعث کاهش درد در ناحیه پاشنه می شود. بهتر است ورزشها در اوایل صبح انجام گیرد و به مدت حداقل ۲۰ ثانیه نگه داشته شود.
3 300x286 - چگونه درد پاشنه پا را درمان کنیم؟

4 278x300 - چگونه درد پاشنه پا را درمان کنیم؟

5 277x300 - چگونه درد پاشنه پا را درمان کنیم؟

6 300x250 - چگونه درد پاشنه پا را درمان کنیم؟

استفاده از اسپلینت شبانه: جوراب شبانه یا اسپیلنت شبانه باعث کشش دائمی عضلات ساق و کف پا در طول شب می شود که به کاهش درد کمک می کند.
استفاده از کفی وکفش مناسب بر اساس اسکن دو بعدی و سه بعدی: همان طور که قبلا اشاره شد یکی از دلایل ایجاد التهاب فاشیای کف پا اختلال ساختاری در پا است که از طریق استفاده از کفی باعث جبران اختلال پا و کاهش فشار بر پاشنه می شود.

7 265x300 - چگونه درد پاشنه پا را درمان کنیم؟

فیزیوتراپی ( شاک ویو ): یکی از درمانهای التهاب فاشیای کف پایی استفاده از دستگاه های shock wave است. در مراکز دکتر فووت از دستگاه shock wave فوکوس استفاده می شود که بر خلاف دستگاهای شاک ویو معمولی این دستگاه ها امواج خود را به صورت متمرکز به محل التهاب یا تجمع کلسیمی میفرستند. این فرایند تحت گاید سونوگرافی و با دقتی نزدیک به صد در صد انجام میگیرد. این روش غیر تهاجمی به هزاران بیماری که هر روز از درد های ناشی از صدمات بافت و التهاب مزمن رنج میکشند کمک میکند تا فعالیت های طبیعی روزمره خود مانند راه رفتن، ورزش کردن، سرکار رفتن یا بلند کردن اشیاء را بدون تحمل درد انجام دهند. امواج شاک ویو در واقع امواج مافوق صوت هستند که دارای انرژی بالایی میباشند و از طریق افزایش خون رسانی به بافت صدمه دیده و تاثیرات میکروترومایی موجب تسریع در روند درمان و بهبودی بافت میشوند. امواج شاک ویو در این مرکز برای درمان بیماریهای ارتوپدی از قبیل خارپاشنه، تاندونیت آشیل و دیر خوش خوردگی و جوش نخوردگی شکستگی های استخوان استفاده میشود.

داروهای ضد التهاب: در کنار درمانهای فوق مصرف داروهای ضد التهاب مانند Aspirin, ibuprofen و naproxen برای مدت زمانی محدود می تواند باعث کاهش درد شود.
کاهش وزن: باعث کاهش اعمال فشار به کف پا و در نتیجه کاهش درد می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا