روش‌های کاشت مو

 مو متاسفانه ریزش مو و طاسی سر در افراد به‌ ویژه در آقایان یکی از معضلات جامعه بشری است که  باعث می‌شود  برخی افراد اعتماد به نفس خود را از دست بدهند و بعضی افراد هم به‌ دلیل  زیبایی‌ شان به متخصصان پوست و مو مراجعه کرده تا این معضل را برطرف کنند.

hlife.1 5 300x159 - روش‌های کاشت مو

 باید گفت که به‌ طور کلی هر تار مو پس از گذشت ۳ تا ۴ ماه شروع به ریزش  می‌کند و جای آن موی جدیدی رشد می‌کند. اما زمانی فرد دچار ریزش مو می‌شود که در طول روز بیش از ۵۰ تار موی او بریزد.

 گاهی اوقات ریزش مو با دارو درمان  می‌شود، اما برای بعضی افراد تنها راه درمان کاشت مو است. هرچند این عمل بسیار طولانی است اما نیازی به بیهوشی ندارد. عملی بسیار ساده و بی‌ خطر است ولی رعایت کامل نکات ایمنی و تخصص پزشک برای حفظ سلامت بیمار و به دست آوردن نتیجه مطلوب لازم و ضروری است.

 چون این عمل حساسیت زیادی دارد به طور تیمی انجام می‌شود. کاشت مو در اصل پیوند یک عضو زنده است و موهای کاشته شده به صورت طبیعی رشد کرده و قابلیت اصلاح و کوتاه کردن و تغییر رنگ را دارند. عمل کاشت و پیوند مو به این صورت است که مو و ریشه مو از نواحی دیگر سر برداشته و به نواحی کم مو منتقل می‌شود. کاشت و پیوند مو این روزها به چند روش انجام  می‌شود که اغلب آنها بسیار مطمئن هستند.

۲ روش FUT  و FIT  جزو رایج‌ ترین روش‌ های کاشت مو هستند.

در روش FIT   که بسیار ملایم است فولیکول موهای قسمت‌های پرپشت سر به‌ صورت تک‌ تک برداشته و به همان صورت تک‌تک در ناحیه کم‌ پشت سر کاشته می‌شوند. برداشت تک‌تک  فولیکول موها توسط تکنیک و دستگاه خاصی صورت می‌گیرد تا کمترین آزار را به این ناحیه وارد کند، به صورتی که نیازی به بخیه ندارد و حتی جای خاصی به جا نمی‌گذارد. موهای کاشته شده بعد از مدتی مانند موهای طبیعی رشد کرده و برای حمام و کوتاه کردن هم مشکلی ندارند.

 FUT   روشی است به شکل جراحی، یک نوار باریک در پشت سر (یا جایی که بانک موی خوبی وجود داشته باشد) برداشته می‌شود. تیم پزشکی این بخش‌ها را به گرافت‌ هایی تقسیم کرده و بعد از آماده‌ سازی، در منطقه خالی یا کم پشت به صورت تک‌تک می‌کارند. برای کاشت آنها، سوراخ‌هایی در ناحیه ایجاد می‌کنند تا فولیکول‌ها در آن محل قرار داده شوند. موها بعد از مدتی به همان حالت طبیعی قبلی برمی‌گردند و نیاز به استحمام و کوتاه کردن دارند. موارد و توصیه‌هایی که باید برای کاشت مو انجام داد این است که فرد تا چند شبانه‌ روز به‌ صورت نشسته بخوابد و کارهای سنگین انجام ندهد که به محل کاشت مو فشار آید. همچنین از کمپرس‌هایی که پزشک توصیه می‌کند انجام دهد تا نتیجه دلخواهش را به دست آورد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا