موثر ترین راه درمان زود انزالی چیست؟

درچه شرایطی مراجعه به دکتر زود انزالی لازم است؟ اوج لذت جنسی را با نام ارگاسم می‌شناسد و درصورتی‌که فرد زودتر از زمان استاندارد به ارگاسم برسد؛ درواقع دچار زودانزالی شده است.

طبق آمار به‌دست آمده از هر ۳ مرد یک نفر زودانزالی دارد. این شرایط می‌تواند مشکلات زیادی در رابطه زناشویی به‌وجود بیاورد. زودانزالی همچنین مشکلاتی مانند اضطراب و ناامیدی را در فرد ایجاد می‌کند.

اگر شما یا همسرتان به زودانزالی مبتلا هستید، لازم نیست نگران باشید. چراکه برای این مشکل درمان‌های مناسبی وجود دارد که در ادامه می‌خواهیم به‌طور کامل آنها را بررسی کنیم پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

به چه شرایطی زودانزالی می‌گویند؟

ارگاسم زمانی رخ می‌دهد که فرد به اوج لذت جنسی برسد. در این زمان مایعی از منی خارج می‌شود که درحقیقت نشان‌دهنده ‌انزال است. برخی مردان این حالت را حدودا بین ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه بعد از شروع رابطه جنسی تجربه می‌کنند.

دکتر زود انزالی عوارض این اتفاق را بروز مشکلات احساسی و عاطفی برای مردان می‌داند. این مشکل‌ها درنهایت باعث به‌وجود آمدن تاثیر‌های منفی روی عملکرد جنسی آنها خواهد شد.‌

به‌طور کلی باید گفت زودانزالی جزء شایع‌ترین اختلال‌های جنسی در مردان است و بسیاری از آنها حداقل یک‌بار با این مشکل مواجه شده‌اند. درصورتی‌که زودانزالی برای چند بار تکرار شود ممکن است عوارض زیر را به‌همراه داشته باشد:

  • ناتوانی در تمرکز برای انجام کارهای روزمره
  • کاهش اعتمادبه‌نفس
  • سردی در روابط زناشویی
  • سرخوردگی و عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی
4d6b16d9 0033 4abd aee6 57cbc4868544 720x405 - موثر ترین راه درمان زود انزالی چیست؟

بررسی علت‌های زودانزالی

دکتر زود انزالی، متخصصین و پزشک‌های مختلف با بررسی علت‌های گوناگون این مشکل ۲ دسته‌بندی کلی برای آن تعریف کرده‌اند که شامل عوامل هورمونی و فیزیکی، همچنین عوامل روانی یا عاطفی است.

در کنار عوامل روحی مانند مشکلات عصبی و فشار کار موارد دیگری مانند ایجاد اختلال در عملکرد هورمون‌هایی همچون هورمون لوتئینیزه کننده، هورمون تیروئید، پرولاکتین و اکسی‌توسین از دلایل بروز زودانزالی به‌شمار می‌آیند.

علائم و انواع انزال زودرس در مردان

قبل از مراجعه به دکتر زود انزالی تهران بهتر است با علائم و انواع این مشکل آشنا شوید. درشرایطی که زودانزالی به‌ندرت اتفاق می‌افتد احتمالا نیازی به درمان آن نداشته باشد.

اما اگر این مشکل همیشگی است و باعث کلافگی شما شده می‌توانید مراجعه به دکتر زود انزالی را در اولویت خود قرار دهید. اصلی‌ترین نشانه بروز این مشکل، انزال در مدت‌زمانی بین ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه پس از شروع رابطه است.

به‌طور کلی انزال زودرس مردان در انواع زیر وجود دارد:

  • زودانزالی اولیه (مادام‌لعمر): افرادی که از اولین رابطه خود به انزال زودرس دچار شده‌اند در گروه زودانزالی مادام‌العمر دسته‌بندی خواهند شد.
  • زود انزالی ثانویه (اکتسابی): افرادی که به مرور زمان با مشکل زود انزالی مواجه می‌شوند درحالی‌که روابط آنها پیش از این کاملا طبیعی بود، در دسته اکتسابی قرار می‌گیرند.
1ed40ffa a825 4b46 b83d 66ecc014c95f 720x360 - موثر ترین راه درمان زود انزالی چیست؟

چگونه می‌توان زودانزالی را درمان کرد؟

اگر در شیراز هستید برای درمان زود انزالی ابتدا باید به دکتر زود انزالی شیراز مراجعه کنید تا بتواند راه مناسبی برای ازبین‌بردن این مشکل پیدا کند. برخی داروها، کرم‌های موضعی و کمک گرفتن از مشاور در مسیر درمان انزال زودرس کمک‌کننده هستند.

روش‌های متفاوتی برای درمان این مشکل وجود دارد و ممکن است پزشک به زمانی تقریبا طولانی برای یافتن یک روش یا ترکیب چندراه‌کار درمانی مناسب برای شما نیاز داشته باشد. 

معمولا برای درمان انزال زودرس مردان استفاده از دارو و تکنیک‌های رفتاری مناسب تجویز می‌شود. برخی از راه‌کارهای مناسب برای درمان این مشکل به شرح زیر هستند:

پیشنوازی و معاشقه راهی برای درمان زود انزالی

اگر فرد بدون پیشنوازی که شامل نوازش، لمس کردن و ماساژ بدن است بخواهد خیلی زود دخول انجام دهد؛ فشار خون به‌صورت ناگهانی بالا می‌رود و درنتیجه انزال خیلی سریع اتفاق می‌افتد.

معاشقه و نوازش طولانی پیش از دخول بهتر است با نفس کشیدن عمیق همراه باشد تا فشار خون به آرامی بالا رود. این کار همچنین باعث تحریک بهتر پارتنر خانم نیز می‌شود. در نتیجه زوجین می‌توانند از رابطه لذت ببرند و شانس ارگاسم به‌موقع برای هر ۲ ایجاد خواهد شد.

مردان با تکرار و تمرین پیشنوازی، نحوه کنترل احساسات جنسی خود را یاد می‌گیرند و به همین دلیل نیز در با گذشت مدت‌زمانی می‌توانند انزال را به‌خوبی کنترل کنند و به‌تاخیر بیندازند.

a5abc9ce 9a50 482f 83b0 3aa018dd222c - موثر ترین راه درمان زود انزالی چیست؟

ورزش و کمک به درمان زودانزالی

برخی‌ ورزش‌ها در درمان زودانزالی مردان بسیار موثرند. ازاین‌رو انجام آنها باید در برنامه روزمره مردان مبتلا به انزال زودرس قرارگیرد. بهترین این حرکات ورزشی عبارت‌اند از:

  • تمرینات کگل
  • حرکت پل باسن
  • هیپ‌تراست نشسته
  • لانگز

استفاده از کاندوم برای درمان زودانزالی

کاندوم باعث می‌شود آلت به‌صورت مستقیم با دیواره واژن تماس نداشته باشد، درنتیجه احتمال بیشتر شدن زمان ارگاسم وجود دارد. همچین افراد می‌توانند از کاندوم‌هایی که به کمک مواد بی‌حس‌کننده مانند لیدوکائین برای کمک به زودانزالی تولیدشده‌اند، استفاده کنند.

درمان دارویی زود انزالی

برای استفاده از دارو حتما باید از دکتر زود انزالی مشورت بگیرید. پزشک می‌تواند موثرترین داروها را در کنار روش‌های درمانی دیگری به شما معرفی کند تا در زمانی کوتاه‌تر به نتیجه برسید.

هرچند داروهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم تاییدیه‌ای از سازمان غذا و دارو برای درمان زودانزالی ندارند اما طبق موارد استفاده شده می‌توان گفت تا حدودی در تاخیر انزال تاثیر خواهند داشت.

  • سیتالوپرام
  • سرترالین
  • پاروکستین
  • فلوکستین
  • قرص ویاگرا
  • کلومی پرامین

برخی داروها با توجه به شرایط بدنی شما می‌توانند عوارض مخربی روی سلامتتان داشته باشند. همچنین احتمال دارد دارویی که به شما معرفی می‌کنند تنها به‌صورت موقت به درمان انزال زودرس کمک کند و مشکلات دیگری برایتان به‌وجود بیاورد. پس مشورت با دکتر زود انزالی را فراموش نکنید.

درمان زود انزالی با کمک روش‌های خانگی

گاهی ممکن است دکتر زود انزالی در کنار تجویز دارو از فرد بخواهد با استفاده از برخی تکنیک‌های خانگی به درمان زودتر خود کمک کند. این راه‌کارهای خانگی شامل موارد زیر است:

  • استفاده از یخ و آب
  • تکنیک توقف و فشار
  • تکنیک استارت و استاپ

جمع‌بندی

دکتر زود انزالی چه راه‌کارهایی برای درمان این مشکل ارائه می‌دهد؟ این اختلال جنسی مردانه اگر به‌ندرت اتفاق بیفتد معمولا نیازی به درمان نخواهد داشت. اما درصورتی‌که از اولین رابطه خود به انزال زودرس مبتلا هستید بهتر است به پزشک مراجعه کنید. برای درمان زودانزالی که در آن فرد بین ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه به ارگاسم می‌رسد؛ دکتر می‌تواند برخی داروهای خاص را برای شما تجویز کند. همچنین برخی راه‌کارها مانند افزایش پیشنوازی، انجام حرکات ورزشی خاص، استفاده از کاندوم و انجام برخی تکنیک‌های خانگی مانند شستن ناحیه تناسلی با آب سرد در درمان این مشکل تاثیرگذارند.

زندگی سالم

وب سایت زندگی سالم | هر آنچه برای یادگیری، سلامتی و زندگی شاد نیاز دارید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا