دکوراسیون مدرن؛ با این ۱۳ ایده در کمال سادگی خانه‌ای شیک و امروزی داشته باشید!

آیا می‌خواهید خانه یا شاید یکی از اتاق‌هایتان را به سبک مُد روز درآورید؟ شما می‌توانید با الهام گرفتن از ایده‌های امروزی و پیاده‌سازی آن در معماری و دکوراسیون داخلی یک دکوراسیون مدرن و زیبا برای خانه‌تان ایجاد کنید. در این مقاله شما را با ۳۵ ایده آشنا خواهیم کرد که درکمال سادگی خانه شما را شیک و امروزی خواهند کرد.

۱. ترکیب‌های نامتناسب
خانه‌ی مدرن هم مانند ساکنانش، باید منحصربه‌فرد به‌نظر بیاید و حس خاصی را منتقل کند. این کار را بدون استفاده از ست‌های از پیش آماده‌شده‌ی مبلمان خیلی راحت‌تر می‌توان انجام داد. اگر می‌خواهید ظاهر دل‌پذیری در اتاق ایجاد کنید، می‌توانید به‌جای خرید یک‌ دست مبلمانِ ست، میز و صندلی‌ها را جداگانه تهیه و با هم ست کنید.

11 300x200 - دکوراسیون مدرن؛ با این 13 ایده در کمال سادگی خانه‌ای شیک و امروزی داشته باشید!

این ترکیب می‌تواند حس خاصی را منتقل کند، که البته لزوما هم عجیب‌وغریب نیست. برای مثال، میز چوبی می‌تواند ترکیب زیبا و خاصی با یک نیمکت مشکیِ ایجاد کند. و احتمالا شما تنها عضو فامیل خواهید بود که چنین ترکیب خاصی در منزل دارد!

۲. تیره و تاریک

12 300x200 - دکوراسیون مدرن؛ با این 13 ایده در کمال سادگی خانه‌ای شیک و امروزی داشته باشید!

دکوراسیون مدرن با کاربرد رنگ‌های سیر و تیره‌وتاریک مخالفتی ندارد. البته چنین دکوراسیونی می‌تواند با سایه‌ها و بافت‌های ملایم‌تر هم همراه شود تا آن خشونت بصری ایجادشده را کاهش دهد. البته باید هم همین‌طور باشد؛ واقعیت این است که رنگ‌های تیره متعلق به فضاهای روشن‌اند و در چنین فضاهایی جلوه‌ی بهتری دارند.

۳. مواد متنوع

13 300x200 - دکوراسیون مدرن؛ با این 13 ایده در کمال سادگی خانه‌ای شیک و امروزی داشته باشید!

مبلمانی که از مواد گوناگون ساخته شده‌اند، جالب و منحصربه‌فرد هستند، و به همین خاطر است که در فضاهای مدرن جذابیت خاصی دارند. چرا فقط از صندلی تمام‌چوب استفاده می‌کنید، وقتی می‌توانید صندلی‌ای داشته باشید که مثل تصویر بالا از آکریلیک، چوب و بافت خردلی‌رنگ ساخته شده است؟ ایده‌های دکوراسیون مدرن درحقیقت می‌خواهند خودِ درون شما را به‌نمایش بگذارند، و مطمئنا استفاده از مواد گوناگون به شما کمک می‌کند تا این خودِ درون‌تان را بهتر به‌تصویر بکشید.

۴. طرح‌های حیوانات

14 200x300 - دکوراسیون مدرن؛ با این 13 ایده در کمال سادگی خانه‌ای شیک و امروزی داشته باشید!

خانه‌های مدرن پر از طرح‌های حیوانات در اندازه‌های بزرگ و کوچک هستند. یک بالش معمولی روی کاناپه یا تخت‌خواب می‌تواند پاسخ‌گوی سلیقه و سبک خاص شما باشد. اگر نه، می‌توانید از الگوهای طبیعی در مقیاس‌های بزرگ‌تر هم استفاده کنید؛ برای مثال مطابق تصویر فوق با استفاده از طح های گورخری در دیوار و مبلمان میتواند تحسین خیلی ها را برانگیزد و جذاب باشد.

۵. آشپزخانه کرومیومی

15 300x225 - دکوراسیون مدرن؛ با این 13 ایده در کمال سادگی خانه‌ای شیک و امروزی داشته باشید!

آشپزخانه‌ی براق و زیبا هم یکی از ایده‌های دکوراسیون مدرن است، که طرفداران زیادی دارد. آشپزخانه‌ای با سطوح براق مانند پیشخوان‌های مرمرین یا گرانیتی، لوازم آشپزخانه‌ی استیل و جزئیات کرومیوم روی ابزار آشپزی و چهارپایه‌ها، می‌تواند از جذاب‌ترین جاهای خانه باشد.

۶. گیاهان گلدانی

16 300x200 - دکوراسیون مدرن؛ با این 13 ایده در کمال سادگی خانه‌ای شیک و امروزی داشته باشید!

این ایده صرفا به فضاهای مدرن مربوط نمی‌شود. استفاده از گیاه کمی جلوه متفاوت به خطوط صاف و فضاهای خالی اضافه می‌کند. گیاهان گلدانی، از درختچه‌های پهن‌برگ بزرگ در گوشه‌ی اتاق گرفته تا تراریوم‌های کوچک، زاویه‌ها را تعدیل کرده و به خانه حس زندگی می‌دهند.

۷. نورپردازی انتزاعی

17 300x227 - دکوراسیون مدرن؛ با این 13 ایده در کمال سادگی خانه‌ای شیک و امروزی داشته باشید!

استفاده از رویکرد انتزاعی‌ برای روشن‌کردن فضای داخلی (و خارجی) خانه، به‌عنوان یک مفهوم طراحی، سال‌هاست که طرفداران زیادی دارد. فضای سفیدرنگ میان این روشنایی انتزاعی و شاخه‌ای، حسی واهی، لوکس و البته پیچیده به هر خانه‌ای می‌دهد

۸. نور طبیعی

18 300x200 - دکوراسیون مدرن؛ با این 13 ایده در کمال سادگی خانه‌ای شیک و امروزی داشته باشید!

اگرچه پرده‌های سنگین زمانی نشانه‌ی توانگری و کمال صاحب‌خانه بودند، اما امروزه یکی از طراحی‌های لوکس در دکوراسیون مدرن، استفاده‌ی حجم فراوانی از نور طبیعی در فضاهای داخلی است. به حداقل رساندن چیزهایی که جلوی پنجره‌ها را می‌گیرند یا در صورت امکان حذف کامل آنها، یکی از ساده‌ترین ایده‌ها در دکوراسیون مدرن است که تقریبا در هر فضایی اجرایی است.

۹. استفاده از وسایل فلزی

19 300x300 - دکوراسیون مدرن؛ با این 13 ایده در کمال سادگی خانه‌ای شیک و امروزی داشته باشید!

هر دوره‌ای فلز انتخابی خاص خودش را داشته، اما فضاهای داخلی خانه‌های امروزی پُر از فلزات مختلف یا ترکیبی از آنها هستند. فلز عنصر مهمی در دکوراسیون مدرن است؛ از کوچک‌ترین جزئیات فلزی همچون ابزارآلات یا ناخن‌گیر گرفته، تا فلزاتی در ابعاد بزرگ‌تر مثل چهارچوب مبلمان.

۱۰. جزئیات خاص

199 300x300 - دکوراسیون مدرن؛ با این 13 ایده در کمال سادگی خانه‌ای شیک و امروزی داشته باشید!

شاید این ایده‌ در مفهوم کمی انتزاعی‌ باشد، اما در اجرا ملموس‌تر است؛ و آن استفاده از جزئیات خاص در دکوراسیون است. از مثلا عروسک کانگوروی غول‌پیکری که گوشه‌ی اتاق نشیمن ایستاده، تا نیمکتی که چند بالش روی آن هستند که در کنار هم طرح یک ببر را تشکیل می‌دهند، ایده‌های زیادی هستند که می‌توانیم از آنها حس سرخوشی بگیریم و البته شیک هم هستند. یا استفاده از لوازم دکوری خاص که با مدل منحصر به فرد خود باعث جذابیت بیننده میشود مطابق تصویر بالا که عسلی با پایه هایی کروی و اشیائ جذاب روی ان چشم هر بیننده ای را به خود جذب میکند.

۱۱. لوسترهای طبیعی

20 - دکوراسیون مدرن؛ با این 13 ایده در کمال سادگی خانه‌ای شیک و امروزی داشته باشید!

این لوسترهای بزرگ بافته‌شده که در تصویر بالا می‌بینید، به‌خاطر شکل ظاهری و گرمایشان به یکی از اقلام اولیه‌ی منازل زیبا و معاصر تبدیل شده‌اند. این لوسترها فضاهای سخت را فضای نرم و راحتی نشان می‌دهند و بدون آنکه فضا را شلوغ کنند، چشم‌های ما را به‌آرامی به‌سوی خودشان جلب می‌کنند. این سبک روشنایی را می‌توانید به‌آسانی جایگزین لوسترهای فعلی‌تان کرده و به‌اندازه‌ی یک دنیا در خانه هایتان تفاوت ایجاد کنید.

۱۲. طراحی‌های منحصربه‌فرد با کاشی‌ها

21 300x166 - دکوراسیون مدرن؛ با این 13 ایده در کمال سادگی خانه‌ای شیک و امروزی داشته باشید!

شاید از کاشی‌های معمول چندان خوش‌تان نیاید؛ ایرادی ندارد. می‌توانید حس‌وحال خودتان را از طریق استفاده از کاشی‌های موزائیکی با طرح‌های دل‌خواه بیان کنید؛ چیزی شبیه به این کاشی های رنگی که در تصویر فوق مشاهده میکنید با وجود رنگی رنگی بودنشان میتوانند حس شادابی و طراوت زندگی را در شما به هنگام اشپزی در اشپزخانه افزایش بدهد.

۱۳. قفسه‌بندی باز

22 257x300 - دکوراسیون مدرن؛ با این 13 ایده در کمال سادگی خانه‌ای شیک و امروزی داشته باشید!

چه قفسه‌های باز در آشپزخانه‌ای معاصر باشند و چه کتابخانه‌ی ایستاده‌ای در اتاق نشیمن، درهرصورت قفسه‌بندی باز جزو مهمی از دکوراسیون مدرن است. فضای «سفید» یا همان فضای خالی بین اشیاء، با قفسه‌بندی باز به هم وصل می‌شوند و به کل آن فضا، حس شکوه و زیبایی می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا