به مناسبت روز جهانی ایدز؛ هر آنچه باید درباره این بیماری بدانیم

هر ساله، نخستین روز آخرین ماه سال میلادی را به عنوان روز جهانی ایدز نام گذاری کرده اند و فرصتی فراهم می شود تا دوباره انسان عصر نوین، به یکی از مهم ترین چالش های تهدید کننده بهداشت و سلامت جهانی فکر کند. شمار مبتلایان به اچ آی وی مثبت در سراسر جهان در حال افزایش است و به نظر می رسد، به رغم بالا رفتن آگاهی عمومی از شیوه های ابتلا و پیشگیری از این بیماری مهلک، همچنان طیف های مختلفی از جامعه درباره آن، چیز زیادی نمی دانند.

اول دسامبر هر سال، یادآور بیماری مهلکی است که تا کنون جان میلیون ها نفر را در نیم قرن اخیر گرفته است و از سال ۱۹۸۸ میلادی برای حمایت از مبتلایان و گرامی داشت قربانیان آن، برنامه های متنوعی در دستور کار دولت ها قرار گرفته است.

آمارها نشان می دهد که در دنیا بیش از ۳۶ میلیون نفر یعنی حدود نیم درصد جمعیت کره زمین (به طور خوشبینانه)، مبتلا به ویروس اچ آی وی هستند که تنها ۴۶ درصد از آن ها از بیماری خود اطلاع دارند و درصد اکثریتی نیز از بیماری خود آگاه نیستند و بالطبع، به فکر درمان و کنترل آن هم نخواهند بود.

[epq-quote align=”align-center”]هر ساله ۱ میلیون نفر به خاطر HIV جان خود را از دست می دهند به خاطر اینکه آنها نمیدانند HIV قابل درمان است و یا دیرتر شروع به درمان کردند.[/epq-quote]

a11 - به مناسبت روز جهانی ایدز؛ هر آنچه باید درباره این بیماری بدانیم

 

در ادامه با وب سایت زندگی سالم همراه باشید تا ببینیم آیا ویروس ” اچ ای وی ” (HIV)  قابل درمان است ؟

[aparat id=”nZmfr”]

 

سعید کرامت

علاقمند به حوزه استارتاپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا