با این میوه گرمسیری با سرطان مقابله کنید

دانشمندان در سال های اخیر درباره ی یک نوع آنزیم تحقیق کردند که به نظر می رسد از عامل شیمایی مورد استفاده در درمان سرطان موثر باشد این آنزیم  بروملین بود و منبع طبیعی اصلی آن آناناس است.

در آزمایشات صورت گرفته در زمینه درمان سرطان در حیوانات آزمایشگاهی نشان داده شده که بروملین موثرتر از فلوروراسیل (FU-5) است. فلوروراسیل بیش از چهل سال برای درمان سرطان مورد استفاده قرار گرفته است، اما مشکل اصلی آن این است علاوه بر سلول های سرطانی به سلول های سالم نیز صدمه زده و یا آنها را از بین می برد.

بروملین نه تنها موثرتر از FU-5 است، بلکه ایمن تر نیز هست. ترکیبات طبیعی از جمله بروملین سیتوتوکسیتی انتخابی دارند و می توانند سلول های سرطانی را با روش خود تفکیکی به نام اپاپتوسیس  (مرگ خود به خودی سلول) نابود کنند و به سلول های سالم صدمه نزنند.

بروملین چیست؟

 

hlife.2 4 300x199 - با این میوه گرمسیری با سرطان مقابله کنید

 

یک آنزیم پروتئاز است که در ساقه و میوه ی آناناس یافت می شود. به نظر می رسد این عصاره ی طبیعی درمان و بهبود را سرعت می بخشد و به عنوان یک داروی ضد التهابی مانند ایبوپروفن عمل می کند و کمبود را کاهش می دهد. آناناس معمولا برای بهبود زخم ها، سوختگی ها، کبودی ها، نیش حشرات و سایر مشکلات پوستی به کار می رود.

در قدیم از بروملین برای درمان طبیعی التهاب استفاده می شده است این آنزیم برای افرادی که دچار آرتریت هستند مفید است و می تواند درمان آن را بهبود بخشد. بروملین همچنین برای درمان جراحت های هنگام ورزش از جمله رگ به رگ شدگی ها بسیار مفید است و می تواند درد را کاهش دهد زیرا به عنوان یک داروی ضد درد عمل می کند.

بروملین به سیستم گوارش برای تجزیه پروتئین ها به پپتیدها و اسید آمینه ها بسیار کمک می کند. این آنزیم می تواند نشانه های کولیت های زخمی را تسکین دهد و به فرآیندهای کلی گوارش کمک کند تحقیقات انجام شده در ژاپن نشان داد که مصرف بروملین برای افرادی که به گندم حساسیت داشتند، مفید بود.

کاربرد مهم دیگر بروملین این است که از لخته شدن خون جلوگیری می کند. بروملین از چسبیدن پلاکت های خونی به یکدیگر جلوگیری می کند که باعث حمله قلبی یا سکته می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا