زندگی سالم > زندگی پلاس > توسعه فردی > ۸ روش فوق العاده برای داشتن زندگی سالم و شاد
زندگی سالم و شاد
سایز نوشته:
رنگ نوشته:

آقای ویلیام مورای می گوید: تنها انجام یک کار و آغاز آن بیش از هر چیز به رخ دادن و اتفاق افتادن آن در زندگیتان کمک می کند. گاهی برای شروع یک کار بیش از حد نگران هستید و مدام شرایط را می سنجید و با اینکه احتمال خوبی برای موفقیت دارید باز هم از حرکت و انجام آن کار واهمه دارید. باید بدانید که سخت ترین بخش هر کار آغاز آن است. گاهی تنها رفتن از نقطه ی A به نقطه B مهم است. اما اینکه چگونه این راه را طی کنید هیچ گاه به چشم کسی نمی آید. این امید را به خود بدهید که در هر صورت به هدف تان می رسید. پس از آن تنها کافی است شروع کنید. این راز زندگی سالم و شاد است.

به دور از تکنولوژی باشید

خب اگر صبح ها با زنگ موبایلتان بیدار میشوید اشکال ندارد اما بعد از بیدا شدن موبایل و وسایل تکنولوژیک دیگر را از خودتان دور کنید. یک صبحانه مقوی و سالم بخورید بدون چک کردن پیامک های دیشب تان. یک چای یا قهوه داغ نوش جان کنید بدون چک کردن پیغام های صوتی تان و بعد حداقل یک منظره طبیعی برای خودتان داشته باشید (مانند گلدان) برای رسیدگی روزانه تا انرژی سالم طبیعت را هرروز صبح جذب کنید.

استرس تان را مدیریت کنید

استرس علت بسیاری از مشکلات و ناراحتی هایی است که به آن مبتلا هستید. استرس سبب می شود تا تغییرات هورمونی ضربان قلب ما را تندتر کرده و احساس اضطراب و ترس و وحشت بیشتری داشته باشید. به تازگی طی تحقیقاتی که دانشگاه هاروارد در خصوص ذهن انسان و تاثیرات استرس روی آن انجام داده است متوجه شده اند که استرس نشانه های ثابت و پایداری را در بدن ایجاد می کند. اگر می خواهید از خطرات همیشگی و ماندگار استرس دور بمانید و زندگی شاد و سالم خود را داشته باشید توصیه می شود با راهکارهایی مثل یوگا، تنفس آرام، ورزش، بازی، عبادت، مثبت اندیشی، دوری از شرایط استرس زا و یا تفکرات آرام بخش و غیره خودتان را آرام کنید.

از توانمندی های فردی تان استفاده کنید

متاسفانه شرایط به گونه ای شده است که اکثر مردم از توانمندی های خود صرفا در جهت پول در آوردن استفاده می کنند. اما شما اگر استعدادی دارید و یا عاشق کاری هستید حتما به آن بپردازید. نتایج پژوهشی که در The Hapiness Advantage به چاپ رسیده است نشان می دهد کارمندانی که به انجام فعالیت های مورد علاقه شان و یا شکوفایی استعدادهایشان مشغول شده اند ، شادتر بوده و کمتر افسرده شده اند. غرق شدن در روزمرگی و تمرکز صرف روی پول در آوردن نتیجه ای جز افسردگی و غمگینی ندارد. به نداهای درونی تان نیز اهمیت بدهید.

در زمان حال باشید

در زمان حال بودن شاید کمی سخت باشد. امروزه با شبکه های اجتماعی و تکنولوژی در دسترس مردم و بروزرسانی های پی در پی کمتر کسی یادش می ماند که در زمان حال حضور داشته باشد. سعی کنید در زمان حال باشید و تنها به یک چیز فکر کنید. با این آگاهی در زمان حال بودن میتوانید تمرکزتان را نیز افزایش دهید

با دوستانتان در تماس باشید

به اقوام و آشنایانتان زنگ بزنید و احوال پرسی کنید. به دوستتان که در کشور دیگر است ایمیل بزنید. با شخصی که دوست دارید ارتباط برقرار کنید یک برنامه ای بچینید تا آشنا شوید. با دوستانتان آخر هفته بیرون بروید. این کارها باعث میشود نیاز روابط اجتماعی تان برطرف شود. زمانی که از ما می پرسند “حالت چطوره؟” جوابی که میدهیم در واقع نوع روابط اجتماعی مان است. زمانی که شاد هستیم دقیقا روابط خوبی را تجربه کرده ایم و زمانی که ناراحت احتمالا روابطمان در شرایط بدی قرار داشته است.

بحث نکنید

برای اثبات عقیده تان با افراد بی منطق بحث نکنید. به عقیده متخصصان خنثی بودن یکی از روش های شادتر بودن است. به عقیده این محققان بحث نکردن باعث می شودکه ۹۹ درصد انرژی تان را ذخیره کنید. عقاید درست تان را برای خودتان نگه دارید و اگر به آنها اطمینان دارید برای اثبات درستی شان با کسی وارد بحث نشوید. بحث کردن، غم تان را از درک نشدن بیشتر می کند.

طبیعت‌گردی کنید

امروزه، زندگی بیشتر در پشت درهای بسته و مایل‌ها دور از طبیعت می‌گذرد. در نتیجه نارضایتی و غم و اندوه افزایش یافته است. با این حال، هنوز هم نیاز به جهان طبیعی احساس می‌شود و طبیعت یکی از بهترین دارو‌ها برای افراد در همه سنین است. بودن در طبیعت و قدردانی از شگفتی‌های آن می‌تواند سلامت، شادی و رفاه را بهبود بخشد. شما حتی می‌توانید گاهی اوقات به جای رفتن به سالن بدن‌سازی مقداری از وقت خود را صرف قدم زدن در یک پارک سرسبز کنید.

بخوانید … و بنویسید

شروع به کتاب خوانی کنید. لازم نیست حتما کتاب های کاری و علمی بخوانید، بعضی اوقات برای تقویت قوه تخیل خواندن کتاب ها داستان و رمان نیز خالی از لطف نیست. بعد از خواندن خودتان نیز روزانه چند سطر داستان یا مقاله ای بنویسید. این کار نیز باعث میشود قوه تخیلتان با افکارتان در قالب کلمات بر روی کاغد منتشر شوند و یک تمرین ذهنی خوب برای شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید:
برچسب ها:
, ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *