روش های طبیعی برای کوچک کردن اندازه سینه ها

سینه‌ها در طیف گسترده‌ای از اشکال و اندازه هستند اما برای برخی از افراد سینه‌های بزرگ می‌تواند در زندگی روزمره آن‌ها مشکل ایجاد کند. شواهدی وجود دارد که سینه‌بندهای بزرگ ارتباطی با دردهای شانه و گردن دارد، بعضی افراد همچنین ممکن است به دلایل زیبایی و روانی بخواهند سایز سینه خود را کاهش دهند.

ژنتیک، وزن بدن و سن می‌تواند بر اندازه سینه تأثیر بگذارد. تغییرات هورمونی به علت حاملگی، داروها یا مسائل مربوط به تیروئید نیز همچنین می‌تواند تأثیر بگذارد. در این مقاله از وب‌سایت زندگی سالم، ما به طیف وسیعی از روش‌های طبیعی که می‌تواند اندازه سینه یا اندازه ظاهر سینه را کاهش دهد نگاه می‌کنیم.

روش‌های طبیعی برای کاهش اندازه سینه

برخی از گزینه‌های طبیعی وجود دارد که ممکن است اندازه سینه را بدون جراحی کوچک کند، سینه حاوی چربی است. بنابراین استراتژی‌های که باعث کاهش کل چربی بدن می‌شوند برای کوچک کردن سینه به‌خوبی عمل می‌کنند.

روش‌های  مناسب برای کاهش حجم سینه بستگی به‌سلامت کلی فرد و دلیل سینه‌های بزرگ آن‌که می‌تواند شامل شرایط هورمونی یا چاقی باشد. افرادی که نگران سلامت سینه‌های خود هستند قبل از تغییر شیوهای تغذیه ، حتماً به پزشک مراجعه نمایند. روش‌های برای کوچک کردن سینه که در زیر به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

رژیم غذایی

سینه‌ها عمدتاً از بافت چربی تشکیل‌شده‌اند، از دست دادن چربی بدن می‌تواند اندازه سینه شمارا کم کند ، افراد می‌توانند با سوزاندن کالری بیشتر و مصرف غذاهای سالم ( رژیم غذایی کم‌کالری ) به‌طور مستقیم به کاهش بافت سینه کمک کنند.

مصرف غذاهای کم‌کالری مانندِ میوه‌ها، سبزی‌ها ، ماهی‌های کم‌چرب مانند قزل‌آلا و گوشت بدون چربی مانند کباب مرغ می‌تواند به فرد کمک کند که چربی بدن خود را کاهش دهد.

افراد که شیرده یا باردار هستند قبل از تلاش برای از دست دادن وزن باید با پزشک یا ماما مشورت کنند.

benefits of flaxseed HEADER - روش های طبیعی برای کوچک کردن اندازه سینه ها

ورزش

ورزش نیز همانند رژیم غذایی سالم به فرد کمک می‌کند که چربی بدن خود را کم کند که درنهایت باعث کوچک شدن سینه می‌گردد. بسیاری از افراد به‌اشتباه باور دارند که تمرینات هدفمند باعث سوزاندن چربی بخش خاصی از بدن می‌شود. تمرینات ورزشی رو سینه ممکن باعث ماهیچه سازی سینه و بازوها گردد اما به‌طور مستقیم چربی‌ها را از بین نمی‌برد کلید سوزاند چربی در این است که چربی‌های سرتاسری بدن از بین رود.تمریناتی که باعث افزایش ضربان قلب و عروق می‌شود برای چربی سوزی بسیار مفید است ، برای این منظور پیاده‌روی سریع و شنا از بهترین ورزش‌ها هست.

 کاهش استروژن

استروژن نقش کلیدی در توسعه بافت پستان دارد، بنابراین با مقابله استروژن بیش‌ازحد می‌توان حجم سینه را کاهش داد، به‌ویژه در افرادی که اختلالات هورمونی دارند.

برخی تحقیقات نشان می‌دهند که فرد می‌تواند سطح استروژن بدن خود را از طریق رژیم غذایی کاهش دهد. به‌عنوان‌مثال مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که مکمل‌های کتان به تنظیم میزان استروژن با کاهش تولید آن در تخمدان‌ها کمک می‌کند، دانه کتان همچنین از قلب محافظت می‌کند، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد و از التهاب جلوگیری می‌کند. بااین‌حال، شواهد کمی در مورد داروهای طبیعی برای کاهش استروژن در بدن وجود دارد . برای کاهش استروژن بدن بهتر است با پزشک مشورت کنید او ممکن است داروهای برای کاهش استروژن تجویز کند.

 تغییر سینه‌بند

سینه‌بندها نمی‌توانند موجب کوچک شدن حجم سینه‌ها شوند اما سینه‌بندهای کوچک می‌توانند توهم سینه‌های کوچک‌تر را ایجاد کنند، این سینه‌بندها شکل و اندازه سینه را کوچک‌تر نشان می‌دهند. پیدا کردن سینه‌بند مناسب می‌تواند به میزان قابل‌توجهی سطح راحتی یک فرد را بهبود بخشد ، سینه‌بند مناسب می‌تواند برخی از دردهای مرتبط با سینه‌های بزرگ را کاهش دهد.

کوچک شدن سینه‌ها پس از بارداری

سینه‌های فرد در حین بارداری رشد می‌کنند که بتوانند کار شیردهی را به‌خوبی انجام دهند. افزایش حجم آن به‌ویژه در چند هفته اول پس از زایمان قابل‌توجه است تا فرایند شیردهی مادر تنظیم گردد. علاوه بر تولید شیر و تأثیرات هورمونی افراد ممکن است رژیم غذایی پرچربی داشته باشند که این چربی در بافت سینه‌ها انباشته می‌شود و موجب بزرگ شدن سینه‌ها می‌گردد.

افراد می‌توانند روش‌های فوق را برای کاهش حجم سینه‌ها در دوران بارداری و شیردهی را امتحان کنند اما حتماً قبل از آن با پزشک خود مشورت کنند.

نتیجه‌گیری

سینه‌های بزرگ می‌توانند یک ناراحتی یا منبع درد قابل‌توجهی باشند، برخی از روش‌های طبیعی مانند ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی سالم می‌تواند به فرد برای کوچک کردن سینه‌ها کمک کند، استفاده از سینه‌بندهای خاص نیز می‌تواند ظاهر سینه‌ها را کوچک نشان دهد.

هنگامی‌که درمان‌های طبیعی مؤثر نباشند فرد می‌تواند با پزشک خود در مورد جراحی کوچک کردن سینه صحبت کند در یک نظرسنجی که در سال ۲۰۱۲ انجام گردیده ۹۵ درصد افرادی که جراحی سینه داشتند از نتایج آن راضی هستند.

صحبت در مورد اندازه سینه می‌تواند یک موضوع عاطفی، شخصی،  عقاید اجتماعی و فرهنگی و نحوه برخورد افراد با سینه‌های خود باشد.

 

سعید کرامت

علاقمند به حوزه استارتاپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا