امگا ۶ و ارتباط آن با دیابت نوع دو

امگا ۶ خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را بیش از یک سوم کاهش می دهد. پس از بررسی تقریبا ۴۰،۰۰۰ بزرگسال در طی ۲۰ مطالعه، محققان موضوعی را دریافتند. افرادی که سطح اسید لینولئیک (یک نوع اصلی امگا ۶ ) خون بیشتری دارند، احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ در آنها تا ۳۵% کاهش میابد. در این مقاله به بررسی اثر امگا۶ و دیابت نوع ۲ می پردازیم.


مقاله مرتبط: رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲


دیابت نوع ۲ زمانی اتفاق می افتد که بدن دیگر قادر به استفاده مؤثر از انسولین نباشد. انسولین  هورمونی است که گلوکز خون را تنظیم می کند.  همچنین وقتی لوزالمعده انسولین کافی تولید نمی کند ممکن است دچار دیابت شویم. در نتیجه سطح قند خون بیش از حد بالا می رود.

براساس مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها،  اکثر موارد دیابتی به نوع ۲ مبتلا هستند. پیروی از یک رژیم غذایی سالم یکی از بهترین راه های جلوگیری از دیابت نوع ۲ محسوب می شود. امگا ۳ و امگا ۶ باید بخشی از یک رژیم سالم باشند. البته در حد اعتدال.


مقاله مرتبط: بهترین منابع امگا ۳ کدامند؟


امگا ۶: کمک یا مانع است؟

اسیدهای چرب امگا ۶ برای سلامتی ضروری به نظر می رسند. آنها نه تنها به عملکرد مغز کمک می کنند بلکه در رشد پوست و مو نیز نقش مهمی دارند. آنها به تنظیم متابولیسم و ​​حمایت از سلامت استخوان ها نیز کمک می کنند. بدن قادر به تولید امگا ۶ نیست. ما می توانیم این اسیدهای چرب را از برخی غذاها دریافت کنیم. مانند روغن سویا، روغن آفتابگردان، روغن ذرت و برخی از آجیل ها و دانه ها. انجمن قلب آمریکا (AHA) توصیه می کند که اسیدهای چرب امگا -۶ نباید بیش از ۵ تا ۱۰ درصد از کل انرژی روزانه ما را شامل شوند. زیرا این امر به افزایش التهاب و بیماری های قلبی مرتبط است. بر اساس نگرانی از آسیب، برخی از کشورها مصرف کمتری را توصیه می کنند.
l - امگا 6 و ارتباط آن با دیابت نوع دو

تحقیقات بیشتر در مورد امگا ۶

محققان تحقیقات بیشتری درمورد ارتباط انگا۶ و دیابت انجام دادند. این مطالعات شامل ۳۹۷۴۰ نفر در سنین ۴۹ تا ۷۶ سال از ۱۰ کشور جهان بود. تمام شرکت کنندگان در مطالعه از ابتدای مطالعه عاری از دیابت نوع ۲ بودند. طی یک دوره پیگیری، ۴۳۴۷ مورد جدید از دیابت نوع ۲ رخ داده است. به عنوان بخشی از مطالعات، میزان خون شرکت کنندگان برای میزان اسید لینولئیک و اسید آراشیدونیک ارزیابی شد. تیم تحقیق کرد که آیا این سطوح ممکن است با پیشرفت دیابت نوع ۲ مرتبط باشد یا نه. در مقایسه با افرادی که سطح اسید لینولئیک خون کم داشتند نتایجی حاصل شد.

محققان دریافتند که افرادی که سطح بالاتری از اسید چرب امگا ۶ داشتند، ۳۵ درصد کمتر از افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ مبتلا بودند. پروفسور داریوش مظفریان می گوید: “افراد درگیر در این مطالعه به طور کلی سالم بودند و راهنمایی خاصی درباره خوردن غذا در اختیارشان قرار نگرفت. افرادی که بالاترین میزان مصرف امگا ۶ را داشتند، احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ بسیار کمتری داشتند. ” به گزارش تیم، هیچ ارتباط معنی داری بین سطح خون اسید آراشیدونیک و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ وجود ندارد.

k - امگا 6 و ارتباط آن با دیابت نوع دو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا