زبان کودکان و تقلید کردن بزرگسالان از آنها

نوزادان شش ماهه وقتی بزرگسالان از آنها تقلید می کنند و مانند آنها واکنش نشان می دهند، بهتر ارتباط عاطفی برقرار می کنند.آنها ترجیح می دهند بزرگسالان مانند آنها رفتار کنند و از آنها تقلید کنند.برای ارتباط بهتر با آنها بهتر است زبان کودکان را یاد بگیریم. نوزادان به بزرگسالی که از آنها تقلید می کرد، بیشتر نگاه می کنند و لبخند می زنند. امروز در مجله اینترنتی زندگی سالم به بررسی تاثیر رفتار بزرگسالان با کودکان می پردازیم.

 

Parent Child Relationship 300x150 - زبان کودکان و تقلید کردن بزرگسالان از آنها

یک محقق با نوزادان ۶ ماهه را در خانه های خود ملاقات کرد. او به چهار روش مختلف با آنها بازی کرد. این محقق از هر کاری که نوزادان انجام می دادند تقلید میکرد. محقق تلاش میکرد چهره خود را غیر جدی و شاد نشان دهد و روش تقلید کردن را انجام داد. اعمال بدنی نوزادان را تقلید می کرد یا یک واکنش متفاوت متناسب را رفتار کودک نشان می داد. عمل دوم به عنوان پاسخ مشروط شناخته شده. اینگونه است که بیشتر والدین به کودک خود بطور متناسب پاسخ می دهند. وقتی کودک کاری را انجام داد یا به آن احتیاج داشت، شما بر این اساس واکنش نشان می دهید. محققان دریافتند که نوزادان در این روش بیشتر لبخند می زدند.

کودکان سعی می کردند بیشتر به بزرگسالانی که از آنها تقلید می کنند، نزدیک شوند. “به نظر می رسد تقلید از نوزادان راهی مؤثر برای جلب علاقه و پیوند با آنها است. مادران از دیدن نوزادانشان با خوشحالی در بازی با یک غریبه بسیار شگفت زده شدند.” اینگونه رفتار کردن با کودک بر منش و شخصیت آینده ی او نیز تاثیر می گذارد.

 


مقاله مرتبط: خلق و خوی نوزاد شخصیت ۲۰ سال آینده ی آنها را پیش بینی میکند


چگونه کودک شادتری داشته باشیم؟

همچنین در هنگام تقلید رفتار کودکان، تست های زیادی انجام شده است.

به عنوان مثال، تصور کنید کودک به گوشه ی میز برخورد کند. اگر محقق از آن تقلید کند، کودک چندین بار دیگر ممکن است خود را به میز بزند. کودک با دقت واکنش های محقق را تماشا می کرد. حتی وقتی محقق رفتار عاطفی ای از خود نشان نداد. نوزادان هنوز هم تشخیص می دادند که از آنها تقلید می شود همچنان همراه با آزمایش پاسخ می دادند. آنها متوجه اهمیت بیشتر به خود می شوند.  این کار باعث می شود کودکان احساس شادی کنند و خوشحالتر باشند.

فراگیری زبان کودکان از آنچه فکر میکنیم مهمتر است. هنگام تقلید کردن از کودک، او کاملا آگاه است که ارتباطی بین دو طرف شکل گرفته است. در این شرایط، کودک خیلی بهتر می تواند احساس صمیمیت کند. او حس می کند هم زبان پیدا کرده. برای داشتن رابطه ی کامل تری با آنها می توانیم زبان کودکان را فراگیریم و مثل آنها واکنش نشان دهیم.

 

دانشمندان مدتهاست فکر می کنند که نوزادان از طریق تماس مکرر با اینگونه افراد، از هنجارهای فرهنگی آگاهی می یابند. این باور را دارند که رفتارهای مشترک با احساسات و نیات مشترک همراه است. آنها نشان دادند کودکان این رفتار مشترک را درک میکند. همچنین این تقلید تأثیر مثبتی در تعامل با کودکان دارد.  بهتر است هنگام رفتار با کودکان بیشتر دقت کنیم. این تعاملات ممکن است در ویژگی های فردی آنها نیز موثر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا