اثر هسیتامین بر آسیب های قلبی و کلیوی

 

تحقیقات جدید در موش ها نشان می دهد که هیستامین از سندرم قلب و عروق قلب و کلیه ها محافظت می کند. حدود ۵.۷ میلیون نفر در ایالات متحده مبتلا به نارسایی قلبی یا نارسایی احتقانی قلب هستند. این بیماری هنوز درمانی ندارد.

بیماری مزمن کلیه همچنین درصد زیادی از جمعیت ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهد که ۱۴٪ از آنها را شامل می شود و ۴۷۰۰۰ مورد منجر به مرگ می شود. در سندرم قلب(اختلال همزمان قلب و کلیه) ، اختلال حاد یا مزمن در یک عضو ممکن است باعث ایجاد اختلال عملکرد حاد یا مزمن در عضو دیگر شود و تعداد بیشتری از مطالعات انجام شده سعی در درک دلیل آن دارند. به عنوان مثال ، شواهد موجود نشان می دهد که “ارتباط فیزیولوژیکی بین قلب و کلیه برای حفظ هموستاز قلبی عروقی ضروری است” ، و محققان از این پژوهش استفاده کرده اند تا بدانند بیماری مزمن کلیه خطر نارسایی قلبی را افزایش می دهد.

در مطالعات دیگر، نقش سیستم عصبی سمپاتیک ، استرس اکسیداتیو ، التهاب و به اصطلاح سیستم رنین-آنژیوتانسین (RAS) در سندرم قلب را بررسی کرده اند. در بیشتر این مطالعات ، عملکردهای قلبی و کلیوی به طور جداگانه بررسی شده است. هدف از مطالعه آنها ، ایجاد این مدل از حیوانات مناسب است.

Akiyoshi Fukamizu ، استاد دانشگاه Tsukuba در ژاپن ، نویسنده ارشد و مسئول مقاله جدید است. پروفسور فوکامیزو و تیم وی با استفاده از یک مدل موش ، اثر محافظتی غیرمنتظره هیستامین در سندرم قلب را کشف کرده اند. آنها یافته های خود را در ژورنال Proceedings of the National Academy of Science منتشر کرده اند.

مدل موش از سندرم قلب و عروق

نویسندگان در مقاله خود توضیح داده اند که درمان حیوانات مبتلا به Ang II  ( هورمون تشدید کننده عروق در RAS ) بر فشار خون و همچنین الکترولیت و حجم خون تأثیر دارد. برخی از کارشناسان معتقدند که ANG II ، در آسیب هایی که در سندرم قلبی رخ می دهد نقش اساسی دارد.

بنابراین ، برای این مطالعه جدید ، پروفسور فوکامیزو و همکارانش از هورمون ANG II  برای القای فشار خون در موش ها ، برداشتن جزئی جراحی کلیه ها برای ایجاد اختلال عملکرد کلیه و نمک برای احتباس مایعات استفاده کردند.

2 4 - اثر هسیتامین بر آسیب های قلبی و کلیوی

هیستامین و قلب ، اختلال عملکرد کلیه

محققان دریافتند که در این مدل حیوانی که به این روش خاص ایجاد کرده اند ، سطح هیستامین در خون بالا است. آنها همچنین دریافتند که این غلظت بالای هیستامین تأثیر محافظتی دارد نه تأثیر مضر بر قلب و کلیه ها.

برای آزمایش بیشتر ، پروفسور فوکامیزو و تیم به ادامه چندین ماده که گیرنده های مختلف هیستامین را مسدود کرده اند ، اعمال کردند ، تا زمانی که دریافتند که مسدود کردن گیرنده هیستامین H3 باعث آسیب دیدگی قلبی می شود.

به طور خاص ، انقباض قلب ضعیف تر بود ، توانایی کلیه در فیلتر کردن کراتینین از خون از طریق ادرار نیز کاهش یافته بود ، و قلب در این موش ها بزرگ شده بود. علاوه بر این ، محققان به موشها آگونیست هیستامین H3  (یعنی ماده ای که از عملکرد ترکیبات طبیعی هیستامین تقلید می کند )داده و دریافتند که از آن در برابر آسیب قلبی محافظت می کند.

1 5 - اثر هسیتامین بر آسیب های قلبی و کلیوی

هیستامین محافظ شگفت انگیز

پروفسور فوکامیزو توضیح می دهد: “هیستامین یک عامل مهم در فرایندهای مختلف التهابی است و مهار آن به طور کلی منجر به کنترل بهتر بیماری می شود. ”

فوکامیزو همچنین اضافه میکند : ” ما در یک مدل موش مبتلا به سندرم قلب و عروق ، سطح هیستامین بالایی یافتیم که به طرز حیرت انگیزی از آسیب بیشتر در این موش ها محافظت می کردند.”
محقق ادامه می دهد: “ما دریافتیم که هدف قرار دادن گیرنده H3 هیستامین با آگونیست ، ایمتریدین ، ​​به طور قابل توجهی می تواند برخی از مؤلفه های آسیب قلبی در مدل موش را کاهش دهد.” علاوه بر این ، درمان با اسید آمیدرین منجر به تغییرات محافظتی در بیان ژن شد که چندین ژن مرتبط با التهاب در این موش ها را تحت تأثیر قرار داد. ” محققان امیدوارند که یافته های آنها به درمان های جدید برای عملکرد قلب در انسان کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا