آشنایی با روش های جوان سازی پوست

بهترین راه برای آنکه پوستی زیبا داشته باشید، رسیدگی و مراقبت مداوم از آن است. هرچه این رسیدگی در سنین پایین‌ تر انجام شود، علائم پیری مانند چروک‌ های روی پوست دیرتر ظاهر خواهند شد. اما گاهی به هر دلیلی ممکن است پوست زودتر از زمان پیری دچار چروک و یا چند خط باریک شود، در این زمان بهتر است تا به فکر پیشگیری از رشد و بیشتر شدن این خطوط بر روی پوست خود باشید. روش‌ های جوان‌ سازی پوست مواردی است که می‌ تواند به شما برای شاداب و جوان نگه داشتن پوست کمک کند. در ادامه به نقل از کارشناسان کلینیک زیبایی رخ آرا به بررسی این روش‌ ها خواهیم پرداخت.

جوان‌سازی پوست چیست؟

جوان سازی پوست را می توان اقداماتی اطلاق کرد که به منظور کاهش اثرات بالا رفتن سن و احیا و حفظ شادابی پوست انجام می شود.  در حالی که تعداد روش‌ های جوان‌ سازی پوست روز به روز در حال افزایش است، هر کدام از این روش ها به نوعی به بهبود سلامت و زیبایی پوست کمک می‌ کنند. انتخاب روشی که بیشترین اثر را بر روی پوست شما داشته باشد، با توجه به نیاز پوست و توقع شما انتخاب خواهد شد. مجموعه تخصصی پزشکی رخ آرا که یک مجموعه معتبر در حوزه خدمات زیبایی از جمله جوان‌ سازی پوست است؛ به شما کمک خواهد کرد تا علاوه بر انتخاب بهترین روش جوان‌ سازی، از بهترین مواد و آخرین تکنولوژی روز دنیا بهره مند شوید.

rep21 img1 - آشنایی با روش های جوان سازی پوست

تعداد روش‌ های جوان‌سازی پوست بسیار متعدد است، چند نمونه از این روش‌ها شامل میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ، پی آر پی  ( PRP )، تزریق ژل و … می‌ شود که در ادامه به شرح آن پرداخته ایم.

روش‌ های جوان‌ سازی پوست

میکرودرم ابریژن

یکی از روش‌ های لایه برداری که تهاجمی نبوده و به مرور و به آرامی پوست شما را ترمیم می‌ کند، میکرودرم ابریژن است. با انتخاب میکرودرم ابریژن، بعد از سپری کردن چند جلسه متوجه تغییرات پوست خود خواهید شد. بسیاری از روش‌ های میکرودرم ابریژن خانگی نیز موجود است. البته با مراجعه به متخصص در مجموعه ای معتبر مانند  کلینیک تخصصی رخ آرا،  این شیوه جوان سازی بیشتر به پوست نفوذ کرده و اثر آن ماندگار و بهتر است. از نکات قابل توجه در این روش از جوان‌ سازی پوست این است که برای انواع پوست‌ ها با تن رنگ‌ های مختلف مناسب است. برای درمان موارد زیر می‌ توانید از میکرودرم ابریژن استفاده کنید:

  1. درمان لکه‌ های قهوه‌ ای
  2. درمان کدر بودن پوست
  3. درمان لکه‌ هایی که بعد از کندن جوش و آکنه به جا می‌ ماند.
  4. درمان متفاوت بودن بافت و یا رنگ پوست در بعضی از قسمت‌ ها
  5. درمان لکه‌ هایی که با افزایش سن ایجاد می‌ شوند

توجه داشته باشید اگر یکی از موارد زیر را بر روی پوست خود دارید، این روش برای شما ممکن است مناسب نبوده و حتما با مشورت متخصص انجام گیرد.

  • وجود خال که در حال رشد، خون‌ریزی و یا هر تغییر غیر عادی است. در این شرایط به پزشک مراجعه شود زیرا ممکن است علائمی از سرطان پوست باشد.
  • در صورت استفاده از داروهای ضد جوش باید بعد از ۶ ماه از قطع این داروها برای انجام این روش به متخصص مراجعه کنید.
  • اگر زخمی روی پوست شما وجود دارد که به راحتی نمی‌ رود.
rep21 img2 - آشنایی با روش های جوان سازی پوست

میکرونیدلینگ

این روش مانند میکرودرم ابریژن روش غیر تهاجمی بوده است و یکی از بهترین روش‌ ها برای جوان‌ سازی پوست است. در تاریخ نمونه‌ ای از این مدل جوان‌ سازی پوست در مصر دیده شده است.مصری ها با استفاده از ماسک‌ هایی که جنس زبری داشته، پوست را لایه برداری می‌ کرده اند. جنس این ماسک‌ ها از موادی مانند سنگ مرمر بوده است. هدف این روش حذف کردن جای زخم‌ ها و جراحت‌ های روی پوست می‌ باشد. در روش میکرونیدلینگ Microneedling، دستگاهی که دارای سوزن‌ های کوچک است با وارد کردن فشارهای معین و کمی که باعث ایجاد منافذ بر روی پوست می شود، مواد مورد نیاز را به پوست وارد می‌ کند.

موادی که در این روش از جوان‌سازی به پوست وارد می‌ شود عبارت است از: اسید هیالورونیک، ویتامین C و … با استفاده از این سرم پوست با سرعت بیشتری کلاژن تولید کرده و سپس پوست را ترمیم می‌ کند. متخصصین حاضر در مجموعه پزشکی رخ آرا با توجه به میزان جراحات پوست میزان فشار سوزن‌ ها را تعیین می‌ کنند.

پی آر پی  PRP

پی آر پی که از جدیدترین روش‌ ها برای جوان‌ سازی پوست است، برای کلاژن سازی بیشتر در مناطقی از بدن همچون پوست دست‌ ها، گردن و صورت انجام می‌ گیرد. این روش تنها برای جوان‌سازی پوست استفاده نمی‌ شود و برای جلوگیری از ریزش مو نیز بسیار مناسب است. در روش پی آر پی مقداری خون از دست فرد گرفته شده و بعد از قرار گرفتن در سانتریفیوژ و جدا شدن مواد آن از هم، پلاکت‌ های آن مورد استفاده قرار می‌ گیرد. برای تهیه سرمی که برای رشد و ترمیم مو و پوست فرد بسیار مفید است، از این پلاکت‌ های گرفته شده از خون فرد استفاده شده و در زیر پوست تزریق می‌ شود.

پروسه بهبود در افراد متفاوت است اما بیشتر افراد به طور میانگین در ۴ الی ۸ ماه پوستشان احیا می‌ شود. به علت حساس بودن این روش جوان‌ سازی بهترین کار مراجعه به پزشک و متخصص این حوزه است. مزیت‌ های این روش بسیار زیاد هستند و ۳ مزیت اصلی آن عبارتند از:

  1. تحریک سلول‌ های بنیادی
  2. به علت تشکیل سرم از خون خود فرد امکان انتقال عفونت و بیماری بسیار کمی می‌ باشد.
  3. ایجاد سلول‌های جدید

تزریق ژل

تزریق ژل برای پر کردن خطوط ایجاد شده بر روی پوست مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این خطوط شامل خط لبخند، اخم، چین‌ های ایجاد شده دور لب و چشم و … می‌ باشد. به طور کلی ژل‌ ها از موادی طبیعی و یا مصنوعی ساخته شده‌ اند و ماندگاری آنها نیز به مواد تشکیل دهنده آن‌ بستگی دارد. ژل‌‌ هایی که بیشترین ماندگاری را دارند، ژل‌ های کلاژنی نام دارند که دارای ماده PMMA هستند. از رایج‌ ترین ژل‌ ها می‌ توان به نوع نیمه دائم آن اشاره کرد که از هیالورونیک اسید تولید شده است. بسته به نوع ژل استفاده شده ماندگاری آن بین ۶ ماه تا ۵ سال متفاوت است.

برای آشنایی دقیق تر با روش های جوان سازی پوست و انتخاب بهترین روش مناسب برای پوست خود می‌بایست به یک مجموعه معتبر با متخصصان حرفه ای این حوزه مراجعه کنید. مجموعه تخصصی پزشکی رخ آرا با کادر متخصص و متعهد خود و به کارگیری جدیدترین دستگاه ها و تکنولوژی های روز در زمینه خدمات پوست مو می تواند اطمینان و رضایتمندی شما را جلب نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا