چگونه آرایش ماندگاری داشته باشیم؟

عوامل زیادی ممکن است باعث پاک شدن آرایش از روی صورت و ظاهر بد چهره شوند؛ مانند آب و هوای گرم تابستان یا استفاده نادرست از لوازم آرایشی و سایر دلایلی که باعث بروز این مشکل می‌شوند. اما سوال اینجاست که برای ماندگاری کرم روی صورت چه کنیم ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که تنها با چند تغییر در روال آرایش خود می‌توانید آن را در تمام طول روز بی‌عیب‌ونقص حفظ کنید.

 نکات طلایی برای ماندگاری آرایش

همانطور که می‌دانید محصولات آرایشی و گریم متنوعی وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید آرایش بی‌نقص و ماندگار داشته باشید؛ اما آنچه در این مطلب می‌خوانید نکته‌هاییست که به وسیله آن‌ها می‌شود با انواع لوازم آرایشی، میکاپ ماندگار و تازه‌ای را در طول روز داشته باشید. این نکته‌ها عبارتند از:

توجه به آماده سازی پوست

قبل از شروع میک‌آپ باید مطمئن شوید که پوستتان آماده است؛ چرا که این کار یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی است که به ماندگاری آرایش شما کمک می‌کند. اما این امر مستلزم لایه‌برداری و همچنین مرطوب کردن پوست شما می‌باشد؛ چرا که استفاده از لایه‌بردار، پوست را تمیز و تازه می‌کند.

تامین رطوبت لازم پوست خود

بهتر است پوست خود را پیش از استفاده‌ی کرم پودر مرطوب کنید، زیرا آبرسانی به پوست باعث ایجاد سطح صافی برای انجام آرایش می‌شود. همچنین به شما کمک می‌کند از چین‌وچروک‌های ظریف که در طول روز ظاهر می‌شوند نیز، جلوگیری کنید.

داشتن پوستی صاف با پرایمر

از پرایمر غافل نشوید؛ این محصول می‌تواند به خوبی سطح پوست را یکدست کند تا کرم پودر به راحتی بر روی آن پخش شود.

ماندگاری آرایش با انتخاب کرم پودر مناسب

همیشه از کرم پودر مناسب با جنس پوست خودتان استفاده کنید، همچنین بهتر است هنگام استفاده آن را با کمک براش‌های مخصوص بر روی تمامی نقاط صورت خود پخش کنید.

کانسیلر، مناسب برای اطراف چشم

یکی از رایج‌ترین مشکلات خانم‌ها چین و چروک زیر چشم است؛ برای رفع آن‌ها، از کانسیلر زیر چشم حاوی آبرسان استفاده کنید. این محصول در خطوط و چین‌ها قرار گرفته و پوست اطراف چشم را صاف می‌کند.

لوازم آرایش ماندگار چشم و ابرو

برای آرایش چشم و ابرو بهترین گزینه لوازم آرایشی ضدآب هستند. این محصولات یک مولفه مفید برای داشتن آرایش طولانی‌مدت محسوب می‌شوند؛ چرا که به خوبی می‌توانند در برابر تعریق مقاومت کنند. بنابراین اگر پوستتان خیلی چرب است، بهتر است از آن‌ها استفاده کنید.

زیرا لوازم آرایش ضدآب به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر آب مقاومت کنند، به همین دلیل قدرت ماندگاری در تمام طول روز را دارند. همچنین برای داشتن آرایش چشم با دوام، بهتر است قبل از سایه چشم، با زیرساز سایه پلک‌ها را آماده کنید.

آرایش صحیح لب‌ها، زیبایی دوچندان شما

برای آرایش لب‌ها، ابتدا آن‌ها را با خط لب آماده و به گوشه‌های لب توجه ویژه‌ای داشته باشید. سپس به سراغ رژ لب‌های ۲۴ ساعته بروید و یک رنگ هماهنگ با آرایشتان را انتخاب کنید. یک یا دو لایه از آن را بر روی لب‌ها زده و سپس با یک لایه دیگر از خط لب، کار را به پایان برسانید تا از دوام بالای رژ لب شما اطمینان حاصل شود.

برای ماندگاری کرم روی صورت چه کنیم؟

دانستن بهترین نکات و ترفندها، در مورد استفاده از لوازم آرایش، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. مشکل اکثر خانم‌ها این است که مدتی پس از آرایش، کرم بر روی صورتشان اصطلاحا “ماسیده می‌شود”؛ که این مشکل ظاهر چهره را بد جلوه می‌دهد. بنابراین دانستن این نکته که برای ماندگاری کرم روی صورت چه کنیم و چه راهکارهایی را باید پیش بگیریم، بسیار مفید خواهد بود. راهکارهایی مانند:

  • استفاده از کرم پودرهایی که ماندگاری بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها دارند.
  • کرم پودر مناسب رنگ پوست را برای ارائه ماندگاری بهتر، انتخاب شود.
  • افراد با پوست چرب، به سراغ فونداسیون‌های مات بروند تا چربی پوستشان را کنترل کند.
  • برای اشخاص با پوست خشک، کرم پودرهای مبتنی بر آبرسان بهترین گزینه است؛ چرا که فونداسیون‎های آبرسان و مناسب پوست خشک، خشکی آن را تشدید نکرده و ظاهر خوبی به پوست می‌دهد.

اهمیت استفاده از پرایمر در ماندگاری آرایش

پرایمر تضمین می‌کند که مرطوب کننده یا آبرسان بر روی پوست حفظ شده و سطح آن صاف به نظر می‌رسد. البته پرایمر هم باید مطابق با نوع پوست انتخاب شود. انواع مختلف پرایمرها وجود دارند که می‌توانند دوام آرایش شما را بالا ببرند. زیرا این محصولات به عنوان مانعی بین پوست و آرایش در نظر گرفته می‌شوند و در مرطوب کننده اصطلاحا قفل شده تا کرم پودر یا بی بی کرم در پوست نفوذ نکند و بر روی پوست باقی بماند.

یک پرایمر خوب رنگ پوست را یکدست می‌کند، عیوب را محو کرده، منافذ باز را بسته و خطوط ریز را کاهش می‌دهد. به همین دلیل است که استفاده از این محصول اهمیت بسیار زیادی دارد. در مورد این که برای تثبیت آرایش چه کنیم تا دوام بیشتری داشته باشد، باید گفت که پرایمر اولین قدم برای رسیدن به یک آرایش ماندگاری است‌.

اما باید بدانید بسیار اهمیت دارد، پرایمری که انتخاب کنید مخصوص نوع پوست شما باشد؛ زیرا با رعایت همین نکته‌های به ظاهر کوچک است که می‌توان آرایشی ماندگار داشت و دوام فونداسیون روی صورت نیز بیشتر ‌شود. بنابراین:

  • اگر پوست چرب دارید، از پرایمری استفاده کنید که مات کننده باشد تا کرم پودر را صاف‌تر جلوه دهد.
  • اگر پوستتان خشک است، از پرایمری استفاده کنید که آبرسانی فوق‌العاده‌ای داشته باشد.
7ea649cc dd8f 4e17 af72 0ddc2aedee3b 720x442 - چگونه آرایش ماندگاری داشته باشیم؟

برای تثبیت آرایش چه کنیم؟

گاهی اوقات، استفاده زیاد از لوازم آرایشی و یا عدم استفاده از محصولات مناسب، باعث می‌شود تا میک‌آپ ظاهر خوبی نداشته باشد. گاهی نیز این اتفاق به نوع پوست اصلی خود افراد مربوط می‌شود، مانند پوستی که خیلی خشک یا خیلی چرب است، یا پوستی که به درستی برای آرایش آماده نشده. در هر صورت پرسش اکثر خانم‌ها این است که برای تثبیت آرایش چه کنیم ؟

محصولات متنوعی مانند فیکساتورها وجود دارند که آرایش صورت شما را تثبیت می‌کنند اما به صورت کلی  بهتر است بدانید که محصولات اصل، همیشه بهترین کیفیت را ارائه می‌دهند. بنابراین همیشه در صورت امکان فقط از محصولات آرایشی اورجینال و محصولات برندهای معتبر استفاده کنید.

همچنین برای جلوگیری از نامرتب شدن آرایش، ابتدا باید به سراغ محصولات آرایشی مناسب پوستتان بروید؛ زیرا این محصولات، متناسب با نوع پوست شما تولید شده و آن را تحریک نمی‌کند. قدم بعدی استفاده از مقدار مناسب لوازم آرایشی بر روی صورت است، تا پوستتان اصطلاحا خفه نشود. همچنین گاهی اگر احساس کردید حجم آرایش بر روی پوستتان زیاد است، می‌توانید با کمک دستمال مقدار اضافی آن را پاک کنید.

53c22765 377f 42ca 82c8 74ce15c32bea 720x442 - چگونه آرایش ماندگاری داشته باشیم؟

برای جلوگیری از تعریق پوست و به دنبال آن خراب شدن آرایش، استفاده از پودر فیکساتور آرایشی می‌تواند بهترین راهکار باشد. این محصول برای جلوگیری از تکان خوردن یا اکسیده شدن آرایش در طول روز تولید شده است. پودر فیکساتور را با کمک براش مخصوص زیر چشم، روی پیشانی، بینی و چانه خود بزنید. همچنین این محصول از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند.

یکی از بهترین روش‌ها برای تثبیت آرایش، استفاده از پودر فیکساتور یا اسپری تثبیت‌کننده است. به این صورت که پس از اتمام آرایش مقدار مناسبی از هر یک از این دو محصول را بر روی تمامی صورت بزنید. این محصولات نه تنها به حفظ آرایش کمک می‌کند، بلکه آرایش اضافی روی صورت را نیز از بین می‌برد. همچنین محصولات تثبیت‌کننده ظاهر طبیعی‌تری به آرایش می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا