مکمل‌های غذایی را از داروخانه آنلاین شیراز بخرید + ارسال سریع

بدن انسان برای سوخت و ساز نیاز به کسب انرژی دارد که معمولا آن را از راه تغذیه و مواد غذایی به دست می‌آورد. در بسیاری از موارد، غذاهای مصرفی، مواد مغذی موردنیاز را ندارند یا دیر هضم هستند و تا زمان سوخت و ساز و آزادسازی انرژی، زمان زیادی احتیاج دارند. در این موارد افراد از مکمل‌های غذایی کمک می‌گیرند تا بتوانند نیازهای بدن خود را پاسخ دهند. مکمل‌های غذایی انواع و اقسام مختلفی دارند که می‌توان به مکمل غذایی بانوان، مکمل غذایی آقایان و مکمل غذایی کودکان اشاره نمود.

هر شخص باید با توجه به ماده غذایی که نیاز دارد، مکمل مصرفی خود را انتخاب کند. البته برخی از مواد غذایی و مغذی برای تمامی جنسیت‌ها و سنین مورد نیاز هستند و نمی‌توان آن‌ها را دسته‌بندی کرد. در این مقاله علاوه بر معرفی انواع مکمل‌های غذایی، بهترین راه برای خرید این مواد را به شما معرفی می‌کنیم. برای کسب اطلاعات کافی در این زمینه تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

انواع مکمل‌های غذایی

بدن اشخاص برای رشد و نمو به مواد مغذی گوناگونی احتیاج دارد که در بسیاری از موارد آن‌را از غذاهای مصرفی دریافت می‌کنند. برای تسهیل و تسریع بخشی به این روند، مکمل‌های غذایی به وجود آمده‌اند که هر شخص می‌تواند با توجه به نیاز و کمبود بدن خود این مکمل‌ها تهیه و مصرف کند. در ادامه برخی از این مکمل‌های غذایی کاربردی را به شما معرفی می‌کنیم.

مولتی ویتامین‌

یکی از پرمصرف‌ترین مکمل‌های غذایی شناخته شده، مولتی ویتامین‌ها هستند. معمولا افراد از کمبود ویتامین‌های مختلف در بدن رنج می‌برند و این موضوع می‌تواند موجب بروز بیماری‌های متعدد شود. برای حل این مسئله استفاده از مکمل‌های غذایی مولتی ویتامین به صورت روزانه، می‌تواند بسیار کاربردی باشد. البته مصرف مولتی ویتامین با توجه به جنسیت و سن افراد می‌تواند متفاوت باشد، با این وجود پیشنهاد می‌شود مکملی استفاده کنید تا بتواند نیازهای مختلف بدن شما را جبران کند.

جایگزین‌های مواد غذایی

برخی از افراد به دلیل داشتن حساسیت‌های غذایی یا حساس بودن سیستم گوارشی خود امکان خوردن برخی از مواد غذایی را ندارند. در این زمان برای جبران کمبود آن ماده در بدن، از مکمل‌های پودر شکل به عنوان جایگزین آن مواد غذایی استفاده می‌کنند. البته بهتر است بدانید در وهله اول خوردن ماده غذایی توصیه می‌شود و در صورت عدم امکان، این مکمل‌ها می‌توانند برای رفع برخی از کمبودها بسیار مفید و کاربردی باشند. این مکمل‌ها را به عنوان مکمل غذایی بانوان، آقایان و کودکان دسته بندی نموده‌اند.

مکمل‌های‌ ورزشی

49cafa56 c96f 4ad5 943d cdf32f127b00 720x383 - مکمل‌های غذایی را از داروخانه آنلاین شیراز بخرید + ارسال سریع

همانطور که می‌دانید انجام بسیاری ورزش‌ها سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و در پی آن نیاز افراد به دریافت مواد غذایی نیز افزایش پیدا می‌کند. در این زمان افراد می‌توانند از مکمل‌های ورزشی استفاده کنند. این مکمل‌ها را می‌توان بر اساس نیاز بدن و نوع ورزش تقسیم بندی کرد. برای مثال برخی از افراد نیاز به مکمل چربی سوز دارند یا برخی دیگر به مکمل‌هایی از جمله کربوهیدرات، پروتئین و غیره برای عضله سازی و کسب انرژی نیاز دارند که می‌توان با خرید مکمل‌های غذایی بانوان و آقایان از مکان معتبر، این نیاز را برطرف نمود.

کلسیم

یکی دیگر از مواد مغذی که برای بدن انسان بسیار مهم است کلسیم نام دارد. در جامعه کمبود کلسیم بسیار شایع است، در حالی که می‌توان این ماده معدنی را از مواد غذایی همچون لبنیات، سبزیجات تیره رنگ، دانه سویا، لوبیا تهیه نمود. اما گاها به دلیل وجود حساسیت‌های غذایی به موادی مانند لبنیات یا بعضی از حبوبات، دریافت کلسیم با مشکل مواجه می‌شود. در این موارد، مکمل‌های غذایی می‌توانند گزینه مناسبی برای جبران این مورد باشند.

ویتامین‌های گروه B

در بخش‌های قبل توضیحاتی درباره مولتی ویتامین‌ها و نیاز بدن به این موارد در اختیار شما قرار گرفت. مولتی ویتامین‌ها ترکیبی از چندین ویتامین مختلف بوده و برای بدن بسیار مفید و لازم هستند. با این حال برخی از افراد تنها به گروه خاصی از ویتامین‌ها مانند ویتامین‌های گروه B احتیاج دارند. با شناسایی این کمبود شما می‌توانید این مشکل را با خرید آنلاین مکمل‌های غذایی بانوان، کودکان و آقایان که دارای ویتامین‌های این گروه هستند، رفع کنید. این ویتامین‌ها شامل ویتامین B6، B12، تیامین، نیاسین اسید پانتوتنیک و غیره می‌باشد.

ویتامین C

بعضی از بانوان و آقایان نیاز به دریافت ویتامین C از راه‌های مختلفی به جز مصرف مواد غذایی دارند. برای این افراد مکمل‌های غذایی ویتامین C توصیه می‌شود. این ویتامین تاثیرات بسیاری بر سلامت افراد مخصوصا در فصل‌های سرد سال دارد و می‌تواند تا حدی از بروز بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی جلوگیری کند. علاوه بر آن، استفاده از این ویتامین برای التیام بخشی به زخم‌ها و برطرف کردن جای زخم نیز توصیه می‌شود، پس خرید این مکمل از داروخانه اینترنتی شیراز را فراموش نکنید.

ویتامین D

b7354868 fd08 4f4d 8f37 e9ff55e2c3c9 720x432 - مکمل‌های غذایی را از داروخانه آنلاین شیراز بخرید + ارسال سریع

از دیگر ویتامین‌های مورد نیاز بدن می‌توان به ویتامین D اشاره کرد. این ویتامین‌ را می‌توان از مواد غذایی همچون شیر غنی شده، غلات، ماهی تن، ماهی سالمون، حبوبات و غیره تامین نمود. اما امروزه به دلیل استفاده از برنامه‌های غذایی گوناگون، نیاز بدن به این نوع ویتامین از طریق مواد غذایی جبران نمی‌شود. مخصوصا در بانوان باردار و یائسه این کمبود باعث بیماری‌هایی همچون پوکی استخوان، دندان درد و غیره می‎شود. برای رفع این نیاز بدن، می‌توان از مکمل غذایی ویتامین D استفاده نمود، البته ناگفته نماند ویتامین، به عنوان مکمل در کودکان نیز استفاده می‌شود که می‌توان آن را از داروخانه آنلاین در شیراز تهیه نمود.

گلوکزامین و کندراتین

برخی از افراد در مراحل مختلف زندگی مانند بانوان در دوران یائسگی یا بارداری به دردهای مفصلی دچار می‌شوند. در این هنگام علاوه بر مصرف داروها می‌توان درد را به وسیله خوردن مکمل‌های غذایی برطرف کرد. گلوکزامین و کندراتین از جمله مکمل‌هایی هستند که می‌توانند تا حد بسیار زیادی درد بدن را کاهش دهند و بسیار مفید و کاربردی هستند.

داروهای هومیوپاتی

این مواد به دلیل محبوبیتی که در میان مردم دارد در گروه مکمل‌های غذایی قرار گرفته است. این مواد می‌تواند نیاز بدن به یک ماده مغذی خاص را برطرف سازد، همچنین در بسیاری از موارد می‌تواند باعث کاهش درد شود. البته این مورد بستگی به میزان آسیب، جنسیت و سن فرد مصرف کننده دارد.

سخن پایانی

در این مقاله با انواع مکمل‌های غذایی آشنا شدید که هریک ماده مغذی خاصی را برای بدن تامین می‌کند. این مکمل‌ها را می‌توان در دسته‌های املاح و مواد معدنی، مکمل آقایان، مکمل انرژی زا، مکمل غذایی بانوان، مکمل ترکیبات ویژه، مکمل کودکان، مکمل ویتامین‌ها و مکمل مینرال یافت. شما می‌توانید با توجه به شناخت نیاز بدنتان اقدام به خرید و تهیه محصول موردنیاز خود نمایید. کیفیت و اصل بودن این مکمل‌ها بسیار اهمیت دارند، به همین دلیل توصیه می‌شود این محصولات حتما از جایی امن و معتبر خریداری نمایید.

داروخانه آنلاین دکتر دانیالی یکی از معتبرترین مراکزی است که می‌توانید اقدام به خرید محصولات موردنظر خود کنید. این داروخانه به عنوان برترین داروخانه آنلاین در شیراز شناخته شده است. داروخانه دکتر دانیالی فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۹۴ آغاز نمود و سپس از سال ۱۳۹۸ به عنوان داروخانه شبانه روزی به فعالیت خود ادامه داده است. در سال‌های اخیر با افزودن بخش خرید آنلاین و ارسال سریع و رایگان خدمت ویژه‌ای برای مشتریان خود فراهم کرده است. شما نیز می‌توانید یکی از مشتریان این داروخانه اینترنتی شیراز باشید.

زندگی سالم

وب سایت زندگی سالم | هر آنچه برای یادگیری، سلامتی و زندگی شاد نیاز دارید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا