لابیاپلاستی ، جراحی زیبایی زنان

لابیاپلاستی یا جراحی زیبایی لبهای بیرونی و داخلی مجرای تناسلی زنان (لابیا مینورا و لابیا ماجورا) است. این جراحی به منظور اصلاح شکل و اندازه لبهای تناسلی زنان، کاهش سایش و درد در هنگام رانندگی، ورزش، رابطه جنسی و تماس با لباس آستین کوتاه و همچنین بهبود رضایت جنسی انجام می‌شود.

لابیا مینورا و لابیا ماجورا بین سایر عوامل، در اثر تغییرات هورمونی و وزن زاید شده در بدن، طبیعتاً بزرگتر خواهند شد. این مسئله ممکن است به مشکلات زیبایی و فراهم آوردن شرایط دلخواه در تماس با لباس‌های اندک و همچنین در روابط جنسی، خصوصاً در افرادی که با مشکل اضافه شدن لابیا مینورا و ماجورا به مقدار خودشان روبرو هستند، منجر شود.

در این جراحی با قطع قسمت های اضافی لبهای بیرونی و داخلی، بازسازی و تغییرشکل این ناحیه انجام می‌شود. این جراحی ممکن است برای کاهش اندازه آن‌ها به همراه دیگر جراحی‌های زیبایی‌ که در حیطه تناسلی انجام می‌شود (مانند لیفت سینه، زیبایی لب لابیا، تنگ کردن واژن و…) انجام شود. همچنین با تجویز مراحل مراقبت و کوتاهی مدت بی‌حرکتی بعد از جراحی می‌توان بازگشت به فعالیت‌های عادی برای بیمار را تسهیل کرد.

بهترین روش برای لابیاپلاستی

نحوه برگزیدن بهترین روش لابیاپلاستی به این نکته بستگی دارد که فرد راهکاری را برای رفع مشکلات لابیاپلاستی پیشنهاد کرده است. در این رابطه، تخصصی که برای انجام لابیاپلاستی انتخاب می‌شود بسیار مهم است.

در روش جراحی لابیاپلاستی معمول، قطع بخشهای اضافی از لبهای بیرونی و داخلی مجرای تناسلی با استفاده از لیزر، چاقو یا سایر ابزارهای قابل استفاده صورت می‌گیرد. این روش ممکن است با بعضی از عوارض همراه باشد، مانند خونریزی، التهاب و تعریق باز.

نوع جدیدی از لابیاپلاستی به نام لابیاپلاستی با لیزر دارای عوارض کمتری است و انجام آن به کمک انرژی لیزر بر روی بافت اضافی لبهای تناسلی زنان صورت می‌گیرد. این روش به دلیل کمتر شدن خطرات بهبود پذیری بیشتری دارد.

مهمترین نکته درباره انتخاب بهترین روش لابیاپلاستی این است که به تجربه و تخصص پزشک پیامد داده شود. همچنین باید همواره از هزینه، مدت زمان برای بازگشت به کار و کیفیت جراحی مطلع شوید. قبل از تصمیم گیری باید با چندین پزشک مشورت کنید و تحقیقات دقیقی انجام دهید.

18a328ff 21fc 413e 885b 8b6317c5a18f 720x500 - لابیاپلاستی ، جراحی زیبایی زنان

مزایای عمل لابیاپلاستی عبارتند از:

  • بهبود راحتی و کیفیت زندگی: عمل لابیاپلاستی باعث کاهش سایش و درد در هنگام رانندگی، ورزش، رابطه جنسی و تماس با لباس‌های آستین کوتاه می شود. این درنتیجه باعث بهبود راحتی و کیفیت زندگی خود می‌شود.
  • افزایش خود اعتمادی: برخی از زنان به دلیل شکل و اندازه بزرگ لبهای تناسلی خود از رابطه‌های جنسی و همچنین به علت احساس ناامنی و بدور کردن از فعالیت‌هایی که لباس‌های آستین کوتاه می‌طلبند اجتناب می‌کنند. عمل لابیاپلاستی باعث بهبود خود اعتمادی شما و باعث شکوفایی وضعیت شما به نسبت جنس مخالف و در نتیجه بهبود روابط شخصی شما خواهد شد.
  • بهبود ظاهر و شکل: برخی از زنان با لبهای تناسلی بزرگ و چرب و تورم دچار استرس و نگرانی هستند. با انجام لابیاپلاستی، محیطی برای بهبود استقلالی لبهای تناسلی و ایجاد نسبت بهینه لبها با دیگر قسمت‌های بدن ایجاد می‌شود.
  • فرصت بهتری برای بیماری‌های عفونی: لبهای بزرگ و چرب می‌توانند باعث ایجاد بیشتر ورم و نفوذ در مواجهه با باکتری‌های بیماری‌زا شوند. با لابیاپلاستی، بهبود دفاعات بدن در مقابل عفونت‌های عفونی ایجاد می‌شود.

مهمترین مزیت عمل لابیاپلاستی همتراز با تعهد کامل مشکل شما  و انتخابنتیجه درست برای رسیدن به شکل و روند سلامتی و زندگی بهتر است. پیش از انجام هر نوع عمل جراحی با پزشک خود مشورت کنید.

عمل ترمیم لابیاپلاستی

عمل ترمیم لابیاپلاستی یا لابیاپلاستی ردیف شده (Reconstructive Labiaplasty)، یک جراحی است که هدف آن بازسازی لبها و بازگشت آن‌ها به شکل و اندازه نرمال است. این عمل درواقع برای اصلاح عوارض و ضایعاتی از قبیل خراش‌های بدنی، نارسایی کولپوس، ناهنجاری‌های بعد از لابیاپلاستیهای قبلی و ضایعات ناشی از سوختگی، قطع بخشهایی از لبها و یا کیست لبهای تناسلی انجام می‌شود.

ترمیم لابیاپلاستی برخلاف عمل لابیاپلاستی زیبایی بیشتر به صورت پزشکی و برای حل مسائل پزشکی انجام می‌شود. این عمل همچنین می‌تواند به عنوان یک راه حل برای تصحیح شکل و حجم لبهای تناسلی باشد، اما این امر به ندرت رخ می‌دهد.

این عمل می‌تواند به دو روش زیر انجام شود:

  • فلپ لابیا: در این روش، بازیابی و منحنی دادن به شکل و طبیعت لبهای با استفاده از چندین خط برش انجام می‌شود. این همچنین می‌تواند باعث کنار آمدن دائمی از هرگونه خشک شدن، نفوذ و عفونت شود.
  • تهیه لام: در این روش، با شفتای تکه‌های لبها، لام‌هایی تهیه می‌شود که سپس آن‌ها را مجدداً به لبهای تناسلی اضافه می‌کنند. این روش برای کسانی که بخش‌هایی از لبهای تناسلی خود را از دست داده‌اند، مناسب است.
7178c6a4 7464 4346 89e4 69dc356e6081 1 720x648 - لابیاپلاستی ، جراحی زیبایی زنان

بهترین دکتر لابیاپلاستی در رشت

بهترین دکتر لابیاپلاستی در رشت ، دکتر نفیسه مویدنیا جراح و متخصص زنان در رشت دارای خصوصیات زیر است:

  • تخصص مورد نیاز: بهترین دکتر لابیاپلاستی، باید تخصص و تجربه لازم برای انجام این عمل جراحی داشته باشد.
  • مهارت: دکتر باید مهارت کافی در درمان و جراحی های مرتبط با لابیاپلاستی داشته باشد.
  • تجربه: دکتر لابیاپلاستی باید تجربه کافی در این زمینه داشته باشد و در روش‌های مختلف جراحی دارای تجربه باشد.
  • روش کار: بهترین دکتر لابیاپلاستی، روش کاری را انتخاب می کند که با توجه به نیاز و وضعیت هر بیمار، بهترین و مناسب ترین نتیجه را به دست می‌دهد.
  • عوارض: بهترین دکتر لابیاپلاستی، باید به بیماران خود توضیحاتی راجع به عوارض احتمالی داده و اقدامات لازم برای جلوگیری از آن‌ها را پیش از عمل شرح دهد.
  • مطمئن: روابط بین دکتر و بیمار بسیار مهم است، بهترین دکتر لابیاپلاستی باید بتواند به بیماران خود احساس امنیت و مطمئنی از انجام عمل جراحی دهد.
  • پشتیبانی: پس از عمل، بیماران به پشتیبانی دکتر خود نیاز دارند و بهترین دکتر لابیاپلاستی باید پس از‌عمل به بیماران خود با روش‌های تعیین شده و مشاوره‌ی لازم کمک کند تا به بهترین نتیجه برسند.

بخش تبلیغات

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زندگی سالم در تهیه‌ تمامی مقالات منتشر شده با این کانت (کاربر بخش تبلیغات) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا