اهمیت ماساژ برای داشتن زندگی سالم (۶ روش)

ماساژ درمانی روشی آسان برای رفع مشکلات و آسیب های روانی می باشد. این روش علاوه بر کاهش اختلال های عضلانی و اسکلتی با کم کردن انقباض در عضلات ،  بدن را تسکین می دهد و آرامش قابل توجهی را به افراد می افزاید.

همانطور که گفته شد ماساژ با کاهش استرس و اضطراب در ذهن افراد پریشانی و تنش های روانی را کاهش می دهد و با سالم نگه داشتن زندگی افراد از نظر جسمی و روانی آرامش را به زندگی هایشان تزریق می نماید.

ناگفته نماند که ماساژ با تحریک غدد لنفاوی ترشح هورمون های شادی و آرامش بخش مانند دوپامین و سروتونین باعث کاهش افسردگی در زندگی اشخاص و ایجاد هیجان و شادی می شود.

f96853fd 26aa 4365 833e 64814562b8a4 720x432 - اهمیت ماساژ برای داشتن زندگی سالم (6 روش)

زندگی بهتر با ماساژ

ماساژ فواید و خاصیت های بسیاری دارد که در زندگی روحی روانی ما تاثیر بالایی می گذارد. با تداوم در انجام دادن ماساژ می توانید زندگی بهتر و سالم تری داشته باشید. در ادامه مهمترین عواملی که یک ماساژ را برای داشتن زندگی بهتر میسازد را به طور خلاصه توضیح می دهیم.

یکی از بهترین راه حل ها برای رفع خستگی ماساژ است ،  اکثر افراد برای رفع خستگی که در طول روز احساس می کنند به سالن های ماساژ مثل سالن میس مراجعه می نمایند. ماساژ بهترین راه برای افزایش انرژی در بدن می باشد با درمان خشکی و کشیدگی عضلات درد و خستگی را از بدن خارج می کند.

و چون حال روحی انسان ها مکمل سلامت فیزیکی شان هست بنابراین با داشتن بدن سالم و زندگی سالم تر می توان مشکلات روحی را تا حدودی کاهش داد و با روحیه بالاتر به زندگی ادامه داد.

همچنین ماساژ تاثیر بسیاری در بهبود زمان خواب دارد در سال های اخیر بی خوابی یکی از بزرگترین معضلات زندگی افراد شده است و باعث کاهش کیفیت زندگی و سلامت  بدنی و روانی انسان ها می شود. با داشتن خواب مناسب و با کیفیت انرژی و شادابی را در زندگی روزمره خود پیدا می کنیم.

پس اگر معضل بی خوابی روی کیفیت زندگی روزمره شما تاثیر گذاشته است یکی از بهترین راه حل ها انجام ماساژ و تنظیم خواب از این طریق است.

اکسیژن رسانی ارتباط مستقیمی با کنترل سیستم  عصبی و کاهش استرس و اضطراب دارد. ماساژ با تحریک اعضای بدن  و ایجاد گردش خون در بدن اکسیژن رسانی را افزایش داده و باعث کاهش استرس در بدن افراد می شود. همچنین این گردش خون و اکسیژن رسانی باعث رسیدن اکسیژن به بافت های بدن شده و خشکی پوست را رفع می کند که باعث زیبایی و سلامت روانی می شود.این روش با دفع کربن دی اکسید سبب داشتن زندگی و بدنی سالم تر می شود.

98456c3e 1c8c 49df 9931 b50e047dc9b9 720x432 - اهمیت ماساژ برای داشتن زندگی سالم (6 روش)

حتی یک بار ماساژ هم تاثیر گذار است

اکثر فواید و مزایای ماساژ که گفته میشود ، برای ماساژ روتین می باشد که چند بار در ماه انجام بگیرد، اما قطعا یکبار امتحان ماساژ هم خالی از لطف و بی فایده نیست و میتواند تا چند روز بدن شما را آرام تر و سر حال تر کند.

اگر هزینه ماساژ به صورت هفتگی برای شما زیاد است یا زمان آن را ندارید که هر بار به سالن مراجعه کنید، راه حل دیگری که پیش روی شماست استفاده از دوره های آموزش ماساژ است، با این کار یکبار هزینه دوره ماساژ را پرداخت می کنید و پس از آن هر بار میتوانید خودتان ماساژ را به خوبی انجام دهید.

بهترین ماساژ برای رفع افسردگی

افسردگی و اضطراب یکی دیگر از معضلات جامعه کنونی ما است. روش زندگی کنونی انسان ها و احساس کمالگرایی و مشغولیت های زندگی روزمره باعث ایجاد زندگی روانی کم کیفیت و حال روحی نامناسب می شود.

امروزه انواع ماساژها وجود دارد که محبوب ترین و پر کاربرد ترین آن ها از نظر مردم  به صورت زیر است:

  1. ماساژ تایلندی
  2. ماساژ ریلکسی
  3. ماساژ درمانی
  4. ماساژ ورزشی
  5. ماساژ شیاتسو
  6. ماساژ سر

برای انتخاب یک ماساژ مناسب ابتدا باید عوارض و علائم روحی خود را بررسی نمایید و بستگی به حال و هوای خود و سلیقه ای که دارید هر کدام از این ماساژ ها را می توانید انتخاب کرده و تحولی در زندگی روزمره و روان خود ایجاد نمایید.

از مهم ترین عوامل افسدرگی که می توان به آن اشاره کرد غمگین بودن است. ممکن است به دلیل افسردگی احساس غمگین بودن بکنید . با انجام ماساژ و ترشح هورمون های شادی بخش می توانید به مرور این احساس را کمتر کرده  و در نهایت افسردگی خود را کاهش دهید.

و اگر احساس کردین که به فعالیت های مورد علاقه تان دیگر علاقه ای ندارید می توانید با انجام ماساژ و تدوام در انجام این فعالیت علاقه ی و انگیزه خود را دوباره احیا نمایید.

یکی دیگر از علائم افسردگی مشکلات خواب است که قبل از این هم اشاره کرده ایم که ماساژ از راحت ترین و بی خطر ترین روش ها برای رفع معضل نخوابیدن است.

نکته قابل توجه این است که با انجام فعالیت ماساژ سلامت بدن خود را افزایش داده و به بدن خود اهمیت بالایی می دهید. این کار باعث می شود که احساس با ارزش بودن داشته باشید و حس گناه را در وجودتان کاهش می دهد.

با انجام ماساژ مشکلات سلامتی خود را کاهش می دهید و در نتیجه آن با بدنی سالم تر ،  اشتها به غذای بیشتر و گوارشی سالم تر خواهید داشت. علاوه بر آن می توانید زندگی سالمی که در پیش گرفته اید را در عادت های غذایی خود نیز اعمال نمایید.

ماساژ درمانی است یکی از انواع مختلف ماساژ است که دردهای عضلات و اندام های بدن را کاهش داده و خستگی را از بدن دور می نماید، انواع دیگر ماساژ نیز وجود دارند که هرکدام کاربرد خاص خودشان را دارند شما میتوانید از دوره های آنلاین برای مشاهده این آموزش ها استفاده کنید و یا به نزدیکترین آموزشگاه به خانه خود مراجعه کنید، مثلا اگر در شهر کرج هستید، با جستجوی دوره آموزش ماساژ کرج میتوانید این آموزشگاه را پیدا کنید.

ممکن  است به دلیل افسردگی با آهسته شدن فعالیت های روزمره خود روبرو شوید. با انجام مداوم ماساژ علاوه بر کسب زندگی و بدنی سالم تر انگیزه برای انجام فعالیت های دیگر پیدا خواهید کرد.

با شناخت و تشخیص هر کدام از این علائم و کسب آگاهی در مورد نوع ماساژ می توانید ماساژ مناسب بدن خود را انتخاب کرده و به زندگی و فعالیت های هفتگی خود اضافه نمایید.

زندگی سالم

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زندگی سالم در تهیه‌ تمامی مقالات منتشر شده با این کانت (کاربر زندگی سالم) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا