خواص خوراکی ها : قسمت دوم

خوراکی ها خواص زیادی دارند که ما در وب سایت زندگی سالم در قسمت های مختلف می خواهیم به خواص خوراکی ها بپردازیم ، تا با خواص خوراکی های مختلف اشنا شوید. در  پست قبلی (خواص خوراکی ها : قسمت اول ) با خواص لوبیا ، سیر و پیاز و کافئین آشنا شدیم در این قسمت به خواص جعفری ، دارچین و میوه جات ترش و شیرین می پردازیم

۱ – جعفری:

thWUO6YRCT 300x199 - خواص خوراکی ها : قسمت دوم

جعفری برای درمان نقرس به کار میرود و نتایج خوبی هم نائل گردیده است. علاوه بر این باعث کاهش کلسترول، پایین آوردن فشار خون و حتی مانع ابتلا به سرطان هاست.

وجود خاصیت ضد تورمی در جعفری عامل بهبود بخشیدن بیماری نقرس است.

جعفری دارای مقادیر زیادی الیاف گیاهی قابل حل است که به علت وجود ترکیبات شیمیایی در آنها سبب کاهش کلسترول و جلوگیری از ابتلا به سرطان می گردد.

برخلاف سایر سبزیجات، جعفری در هنگام پختن خواص خود را از دست نمی دهد. خوردن خام آن مزایای بیشتری دارد. به همین دلیل وجود سدیم در جعفری نباید در خوردن آن زیاده روی کرد.

۲ – دارچین:

1114755597 talab org 300x200 - خواص خوراکی ها : قسمت دوم

دارچین درختی همیشه سبز است که در چین و هندوستان می روید. دارای پوستی قهوه ای می باشد که بسیار معطر است. امروزه دارچین را یک داروی کم کننده قند خون می دانند. به هر صورت یک داروی حمایت کننده قلب است. دارچین مصونیت بدن را افزایش می دهد.

سیر و پیاز و دارچین دارای ماده شیمیایی به نام آلیین هستند که تبدیل به آلیسین می گردد. این مواد دارای مواد شیمیایی هستند که مانع لخته شدن خون می شوند و خون به آسانی در رگ ها جریان پیدا می کند.

دارچین یکی از موادیست که دارای قدرت آنتی اکسیدانتی فراون است و قدرت زیادی برای تنظیم قند خون بیماران مبتلا به دیابت دارد. دقیقا مانند داروهای شیمیایی که پزشکان تجویز می کنند، البته بدون عوارض آنها.

امروزه به کاربردن دارچین برای خوشبو کردن غذاها در پخت و پز کم شده لیکن برای بهبودی و مداوای بیماری دیابت پابرجا و بسیار مفید است.بسیاری از معتادان به سیگار برای ترک آن، از مکیدن ساقه های دارچین استفاده می کنند و بسیار هم موفق هستند.

نکته مهم مقادیر زیاد دارچین است یک قاشق چای خوری در روز کافی است و اگر مبتلا به دیابت هستید و داروی دیگری نمی خورید، بهتر است با پزشک خود مشورت نمائید.

۳ – میوه جات ترش و شیرین:

635519256159081764 300x200 - خواص خوراکی ها : قسمت دوم

دانشمندان به این نکته پی برده اند که میوه حات ترش دارای بیش از ۲۰۰ ماده ی شیمیایی ضد سرطانی هستند، که از بروز انواع سرطان جلوگیری می کنند.

ویتامین C در میوه جات ترش چیزی جز آنتی اکسیدان نیست و آزمایشات نشان داده که تمام از آنتی اکسیدان های دیگر سریع تر اثر می کند در مقایسه با ویتامین E به علاوه این میوه جات ترش دارای الیاف گیاهی ویژه ای هستند که آن را پکتین می نامند و باعث دفع کلسترول از بدن می گردد و از قلب حمایت می کند. پکتین با سرطان مبارزه می کند.

نارنج و توسرخ (گریپ فروت) و عصاره آنها بسیار مفید است و به هر طریقی که می دانید از آنان استفاده کنید. میوه جات بسیار خوشمزه ای هستند لیکن حاوی مقدار زیادی آب و فروکتوز (قند) هستند.

درباره گریپ فروت باید اضافه کرد که این میوه با سایر میوه جات ترش تفاوت دارد و دارای مواد شیمیایی دیگر است که ممکن است با دارو های دیگر ناسازگار باشد.بنابراین وقتی داروهای دیگر مصرف می کنید با پزشک خود در این باره مشورت نمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا