درمان سریع تبخال!

برای درمان سریع تبخال ۷ پیشنهاد ساده را امتحان کنید:
تصویر 300x200 - درمان سریع تبخال!
۱_ شیر سرد: شیر سرد دارای ماده ای به نام لیزین است که پس از جذب توسط پوست ویروسی که سبب تبخال میشود را مهار میکند. از طرفی دمای سرد شیر نیز دردهای تبخال را کم خواهد کرد.
۲_ گوجه فرنگی: انتی اکسیدان های موجود در گوجه فرنگی برای تحریک بازسازی سلولی در مناطقی که تحت تاثیر زخم تبخال هستند ایده ال است.
۳_ ماست طبیعی : اسید لاکتیک ماست طبیعی ماده ای است که مانع رشد زخم های سرد میشود. همچنین علائمی نظیر خارش و سوزش ناشی از تبخال را کم کرده و سبب تضعیف عفونت ناشی از ان میشود.
۴_ شیرین بیان : نشان داده شده که عناصر و ترکیبات موجود در شیرین بیان زمان بهبودی تبخال را سرعت میبخشد. به طور منظم شیرین بیان بخورید و یا مکمل های شیرین بیان مصرف کنید.
۵_ عصاره دانه گریپ فروت: دانه گریپ فروت خواص ضد ویروسی دارد و میتواند منجر به کاهش فعالیت منفی ویروس تبخال شود. کافیست دو قطره از عصاره این دانه را روی منطقه اسیب دیده قرار دهید و این کار را دو بار در روز تکرار کنید.
۶_ نمک دریایی: مصرف نمک دریایی مانع گسترش ویروس تبخال میشود. کمی از نمک دریایی را روی موضع تبخال قرار دهید و نمک را پس از ۱۰ دقیقه بشویید.
۷_ یخ: عملکرد یخ به این شکل است که محیطی نا مناسب برای رشد ویروس تبخال ایجاد کرده و همچنین دردهای ناشی از تبخال را به خوبی کاهش میدهد. بهتر است از کیسه یخ استفاده کنید تا اینکه خود یخ را مستقیما به کار ببرید.
خال 300x200 - درمان سریع تبخال!
تب‌خال یا هرپس سیمپلکس(به انگلیسی: Herpes simplex) یک بیماری ویروسی است که توسط ویروسی به همین نام ایجاد می‌شود و موضع درگیر به صورت التهاب و مجموعه‌تاول‌های ریز نمایان می‌شود. ویروس هرپس سیمپلکس عامل بیماری تب‌خال در صورت، آلات تناسلی هر دو جنس، مغز، چشم و گاهی حتی فلج بل نیز می‌گردد. برای تب‌خال هنوز درمان قطعی وجود ندارد و اگر ویروس وارد بدن شود تا پایان عمر همراه شخص خواهد ماند و در هنگام ضعف دفاعی بدن بروز می‌نماید. اگرچه در برخی بیماران و پس از چندین سال عود بیماری، به ناگهان تظاهر مجدد تب‌خال از بین می‌رود اما هم‌چنان ناقل ویروس به دیگران خواهند بود.
عوامل بیماری‌زای هرپس ویریده:
رده هرپس ویریده از انواع مهم د.ان. آ ویروسها است که در بسیاری از پستانداران بیماریزا است. از انواع هرپس ویریده‌های شناخته شده، چند نوع آن که در انسان نیز بیماریزا است:
هرپس سیمپلکس نوع ۱ (۱- HSV) که معمولاً زخمهای تبخال را در لبها ایجاد می‌کند.
هرپس سیمپلکس نوع ۲ (۲- HSV) یا هرپس ژنیتال
واریسلازوستر (زونا)
ویروس اپشتین بار
سیتومگالو ویروس
ویروس روزه آلا
هرپس ویروس همراه سارکوم کاپوزی
درمان:
درمان دارویی ضد ویروس اسیکلوویر است و در درمانهای علامتی نیز استفاده می‌شود. استفاده از عصاره گیاه سالویا یا مریم گلی، به صورت موضعی سبب بهبود سریع این بیماری می‌شود. مواد مؤثر موجود در این گیاه، توجون و اولئانیک اسید[۱][۲][۳][۴] است. اولئانیک اسید موجود در عصاره مریم گلی با مکانیسمی مشابه اینترفرون آلفا سبب اختلال در همانندسازی ویروس هرپس سیمپلکس نوع ۱ و در نتیجه مهار مراحل اولیه چرخه عفونت زایی آن می‌شود.[۵] عصاره این گیاه در زمان اتصال ویروس به سلول‌ها، با تداخل در پوشش ویریونی ویروس از اتصال و ورود این عوامل به داخل سلول‌های میزبان و آلوده کردن آن‌ها جلوگیری کرده و سبب کاهش تشکیل پلاک ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس نوع ۱ می‌شود.[۶][۶] همچنین ترکیبات فنولیک موجود در گیاه مریم گلی مانند فلاونوئیدها، تانن‌ها و مشتقات کافئیک اسید با اشغال کردن رسپتورهای موجود در سطح ویروس از اتصال ویروس به سلول‌های میزبان جلوگیری کرده و موجب غیرفعال شدن ویروس هرپس سیمپلکس می‌شوند.[۷] علاوه بر درمان گیاهی یکی از داروهای موجود در بازار والاسیکلوویر نام دارد و به شکل قرص در بسته‌های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ میلی‌گرمی در داروخانه‌ها عرضه می‌شود. والاسیکلوویر در واقع یک پیش داروست که در بدن به آسیکلوویر تبدیل می‌شود. پمادهای ضد ویروس گیاهی مانند: میرتوپلکس، آفتوپلکس و ملیسان نیز در تسکین علایم بسیار کمک کننده هستند. در تمامی این داروها رعایت یک نکته ضروری است و آن هم اینکه با مشاهده اولین علایم سوزش یا خارش و گزگز شدن پوست بایستی درمان را آغاز کرد تا نتایج سریع تر و بهتری مشاهده شود. داروهای ضد ویروسی می‌توانند نشانه‌ها را تضعیف کرده و دوره عفونت را کاهش دهند و در پیشگیری از عود آنها مؤثر هستند. معمولاً مقاومت به دارو و آثار جانبی دراز مدت ایجاد نمی‌شود. حملات بعدی خفیف تر از حمله اولیه‌است.

عفونت HSV2 بهبودی کامل نمی‌پذیرد اما هدف از درمان آن، تسکین نشانه‌هاست. اهداف درمانی عبارتند از: پیشگیری از گسترش عفونت، کنترل بیماری، کاهش بروز خطرات، کاهش درد، شروع برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای و استفاده از داروهای ضد ویروسی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا