روش تشخیص روغن پالم

یکی از راه های تشخیص روغن پالم این است که آن را داخل ظرفی شیشه ای بریزیم و داخل یخچال بگذاریم. اگر بعد از چند دقیقه رنگ مات به خود گرفت یعنی دارای پالم است.

بسیاری از کارخانجات روغن برای اینکه تشخیص روغن پالم برای خریدار مشخص نشود آن را داخل بطری های مات قرار می دهند.

در این مقاله می خواهیم به ارائه مطالبی مهم و مفید درباره ی چگونگی و راه های تشخیص روغن پالم بپردازیم. شما می توانید با مطالعه ادامه این مطلب در زندگی سالم به دانش خود در مورد این موضوع مهم بپردازید.

روغن پالم از روغن های مضر برای سلامتی بدن است و بدن را دچار امراض مختلفی از جمله بیماری های قلبی عروقی می کند.

متاسفانه در چندین سال اخیر میزان واردات روغن پالم نسبت به سایر روغن های سالم افزایش چشمگیری داشته است و در جهان پرمصرف ترین روغن است.

روغن پالم از میوه درخت نخل و حاوی اسیدهای چرب و گلیسرول است که مصرف آن کلسترول را بالا می برد. در روغن های سرخ کردنی، روغن های حلبی مخصوصا روغن های نیمه جامد، روغن قنادی حاوی مقدار زیادی روغن پالم است. حتی در کره گیاهی که روزانه همه ما مصرف می کنیم درصد زیادی رو پالم در آن به کار گرفته شده است.

 

img 720x432 - روش تشخیص روغن پالم
روغن پالم

 

برای تشخیص این نوع روغن راه های مختلفی وجود دارد که در اینجا به آن ها می پردازیم.

یکی از روش های تشخیص روغن پالم می توان به قیمت آن ها اشاره کرد که نسبت به روغن های دیگر ارزانتر هستند. اما همیشه نمی توان فقط قیمت را اساس تفکیک روغن های پالم دار از رو,غن های بدون پالم دانست.

به منظور تشخیص میزان پالم در بعضی از روغن های خوراکی می توان کمی از آن روغن را به داخل یک لیوان شیشه ای ریخت و آن را داخل یخچال با دمای کمتر از ده درجه سانتی گراد گذاشت تا چند دقیقه بگذرد. بعد از مدتی روغن پالم یا به اصطلاح علمی اسید پالمتیک به یک حالت مات تبدیل می شود و به صورت مات ظاهر می شود.

ناگفته نماند بعضی از فروشندگان و کارخانه داران روغن های پالم از شیشه و بطری های مات استفاده می کنند تا پالم بودن روغن آن مشخص نشود.

 

حمیدرضا رنجبر

محقق حوزه زیست شناسی و سلامت پزشکی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا