غذاهای معروف خاورمیانه که شهرت جهانی دارند! (قسمت اول)

غذاهایی سالم، سنتی، غنی از مواد مغذی و خوشبو که هرکسی یکبار امتحان کند عاشقش می‌شود. تعجبی ندارد که چرا در یک دهه گذشته، آشپزی به سبک خاورمیانه راه خود را در جهان باز کرده و بر شهرت آن اضافه شده است. برخی غذاهای خاورمیانه‌ای به قدری ساده هستند که هرکسی می‌تواند آن را به راحتی در خانه تهیه کند و برخی دیگر باید با تکنیک‌ها و نکات خاصی پخته شوند که فقط آشپزهای حرفه‌ای می‌توانند از پس آن برآیند. درست است که هرکسی سلیقه خودش را برای انتخاب غذا دارد اما در این مطلب ۱۰ مورد از غذاهای معروف خاورمیانه را معرفی می‌کنیم.

۱. حموص

حمص یا حموص یک پیش غذای عربی مشهور است که با نخود پخته شده همراه روغن زیتون، ارده، آبلیمو و سیر تهیه می‌شود. حمص به صورت پخش شده روی برگر، سیب زمینی و همراه با نان هم سرور می‌شود. این غذای محبوب گیاه‌خواران است.

حموص 300x165 - غذاهای معروف خاورمیانه که شهرت جهانی دارند! (قسمت اول)

۲. مناکیش

مناکیش همان پیتزای عربی است، نان گرد که با پنیر، گوشت و سبزیجات پوشانده می‌شود. مناکیش برای صبحانه یا ناهار خورده می‌شود. مناکیش انواع مختلفی دارد، چه در کنار خیابان یا در رستوران لوکس می‌توانید مناکیش را امتحان کنید.

متاکش - غذاهای معروف خاورمیانه که شهرت جهانی دارند! (قسمت اول)

۳. پنیر کبابی یا حلومی

پنیرهای کوچک نرم که از شیر بز و گوسفند تهیه شده‌اند و برخلاف دیگر پنیرها از روش اسیدی یا باکتریایی برای تولیدشان استفاده نمی‌شود. این غذا در لبنان محبوبیت دارد. حتماً در سفر خود به لبنان، حلومی را امتحان کنید.

حلومی 300x156 - غذاهای معروف خاورمیانه که شهرت جهانی دارند! (قسمت اول)

پنیر کبابی 300x200 - غذاهای معروف خاورمیانه که شهرت جهانی دارند! (قسمت اول)

۴. خوراک باقالی یا فول مداماس

از غذاهای معروف خاورمیانه که تهیه آن هم راحت است خوراک باقالی است که علاوه بر باقالی در آن از روغن زیتون، جعفری، پیاز و لیمو هم استفاده می‌شود. طعم این غذا برخلاف ظاهرش دلچسب است.

فول مداماس 300x276 - غذاهای معروف خاورمیانه که شهرت جهانی دارند! (قسمت اول)

۵. فلافل

فلافل از مصر و لبنان تا ایران برای همه آشنا است. نخود سرخ شده همراه با سبزیجات که معمولاً به صورت ساندویچ سرو می‌شود. فلافل حتی در خاورمیانه و در بحث‌های وطن‌پرستانه ریشه دوانده است، بحث بر سر فلافل در خاورمیانه جدی است اما ما فعلا از طعم آن لذت می‌بریم.

فلافل 300x171 - غذاهای معروف خاورمیانه که شهرت جهانی دارند! (قسمت اول)

۶. تبوله

تبوله به عنوان سالاد عربی یا لبنانی هم شهرت دارد. ترکیبی از بلغور، جعفری، نعناع، پیاز و گوجه فرنگی. لازم نیست حتماً گیاه‌خوار باشید، همین که یکبار امتحانش کنید شاید آن را به وعده غذایی ثابت خود اضافه کنید.

تبوله 300x200 - غذاهای معروف خاورمیانه که شهرت جهانی دارند! (قسمت اول)

۷. موتبال یا بابا قنوش

اگر بعد از خوردن حمص فکر می‌کنید بهترین طعم دنیا را دارد پس یکبار موتبال را بچشید. این خوراک با بادمجان ادویه دار شده و فلفل تهیه می‌شود و مزه تند و متفاوتی دارد.

0 245x300 - غذاهای معروف خاورمیانه که شهرت جهانی دارند! (قسمت اول)

۸. فتوش

این سالاد تند یکی از غذاهای معروف خاورمیانه است که هدیه‌ای ارزشمند به جهان محسوب می‌شود. کاهو، پیتای تکه تکه و سرخ شده، سیب زمینی کباب شده، خیار و پیاز، سیر، لیمو، روغن زیتون و نعنا. همه در کنار هم یک مزه تازه می‌سازند که حتماً به این مزه عجیب اعتیاد پیدا خواهید کرد.

فتوش 300x169 - غذاهای معروف خاورمیانه که شهرت جهانی دارند! (قسمت اول)

۱۰. شنکلیش

نوعی پنیر ساخته شده از شیر گاو یا گوسفند که به شکل توپی در می‌آورند و با سبزیجات معطر و به ویژه فلفل مخلوطش می‌کنند. این دسر همراه با گوجه فرنگی، پیاز و روغن زیتون هم سرو می‌شود. با توجه به مناطق مختلف تفاوت‌هایی در شکل و ادویه‌ها وجود دارد.

شنکلیش 300x300 - غذاهای معروف خاورمیانه که شهرت جهانی دارند! (قسمت اول)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا