غذاهای معروف خاورمیانه که شهرت جهانی دارند!( قسمت دوم)

ام علی

ام علی یک‌جور پودینگ نان مصری است. یک شیرینی لذیذ پخته شده با شیر و خامه که همراه با کشمش، پسته و وانیل سرو می‌شود.

ام علی 300x180 - غذاهای معروف خاورمیانه که شهرت جهانی دارند!( قسمت دوم)

شاورما

شاورما که در ایران با نام کباب ترکی شناخته می‌شود گوشت جوجه، گوساله، گوسفند و … است که به صورت گردان کباب می‌شود و همراه با پودر سیر، سالاد و به صورت پیچیده شده در پیتا سرو می‌شود. شاورما از غذاهای معروف خاورمیانه است که همه دوستش دارند.

شاوراما 300x146 - غذاهای معروف خاورمیانه که شهرت جهانی دارند!( قسمت دوم)

شیش تاوک یا کباب مرغ

شیش تاوک یک غذای ساده است که همراه با سیر خورده می‌شود. همانطور که از نام آن پیدا است گوش مرغ به سیخ کشیده شده در کنار سبزیجات به ویژه فلفل و سیب زمینی سرخ کرده سرو می‌شود.

شش تاوک 300x188 - غذاهای معروف خاورمیانه که شهرت جهانی دارند!( قسمت دوم)

دلمه یا دولما

دلمه در اکثر کشورهای خاورمیانه غذایی محبوب است و در هر کشور یا حتی هر منطقه از هر کشوری شیوه خاصی برای پخت آن وجود دارد. برای پخت دلمه باید از برگ تازه انگور که با گوشت و دیگر مواد پر می‌شود استفاده کرد. بهترین دلمه‌ها را می‌توان در استانبول و ایران پیدا کرد.

دلمه 300x160 - غذاهای معروف خاورمیانه که شهرت جهانی دارند!( قسمت دوم)

کوفته

کوفته در ایران و پاکستان بسیار متداول است، گوشت چرخ شده بره یا گوساله که با مواد دیگری مثل برنج ترکیب می‌شود و با ادویه طعم دار شده است. کوفته به صورت کباب شده هم درست می‌شود یا در کشورهای عربی به صورت لوله‌ای با چوب سرو می‌شود.

کوفته 300x227 - غذاهای معروف خاورمیانه که شهرت جهانی دارند!( قسمت دوم)

کوارما جوجه

این غذای خوش طعم به جوجه کویتی هم شهرت دارد. ترکیبی از گوشت، لیمو، زنجبیل، زردچوبه، زیره، هل، فلفل سیاه، دارچین و جوز که طعم بی‌نظیری در کنار هم می‌سازند.

کوارما جوجه 200x300 - غذاهای معروف خاورمیانه که شهرت جهانی دارند!( قسمت دوم)

منسف

منسف غذای محبوب اردنی‌ها و فلسطینی‌ها است که نمونه‌های کوچک آن شبیه پیتزا است اما نمونه‌های بزرگ‌ترش، یک سینی بزرگ را می‌پوشاند. ظاهر پر حجم آن نشان از ترکیب گوشت همراه با سس ماست و خلال بادام دارد که یک شاهکار آشپزی خوشمزه است.

منسف 300x200 - غذاهای معروف خاورمیانه که شهرت جهانی دارند!( قسمت دوم)

کباب کاراز

نام دیگر این غذا کباب گیلاسی یا آب نبات بیابان است. ریشه این غذا سوری است. این کباب با گیلاس ترش و دانه انار طعم دار می‌شود تا ترکیبی قرمز را پدید بیاورد که ترکیبی از طعم شور و ملس را یکجا دارد.

کاراز 300x169 - غذاهای معروف خاورمیانه که شهرت جهانی دارند!( قسمت دوم)

باقلوا

قدمت دستورالعمل باقلوا به دوران عثمانی باز می‌گردد و این شیرینی، امروزه محبوب گردشگرانی است که به ترکیه می‌روند. خمیر کره‌ای، آجیل خرد شده، شربت شیرین یا عسل که در سینی‌های بزرگ تهیه می‌شود و سپس به قطعات کوچک برش داده می‌شود.

باقلوا 300x156 - غذاهای معروف خاورمیانه که شهرت جهانی دارند!( قسمت دوم)

مسگوف عراقی

حتماً تا به حال چندین بار ماهی پخته شده خورده‌اید اما خوشمزه‌ترین آن کدام بوده است. اگر مسگوف را خورده باشید حتماً از آن نام می‌برید. در دستور پخت مسگوف، ماهی باید سه ساعت بپزد تا چربی آن آب شود و سپس با لیمو سرو خواهد شد.

مسگوف 300x245 - غذاهای معروف خاورمیانه که شهرت جهانی دارند!( قسمت دوم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا